Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2056849
Barfer's best;

Ik was online een beetje aan het hondenspullen shoppen toen ik het volgende tegenkwam:

http://www.hondenshop.nl/shop/product_info.php?products_id=2022

Een voedingssupplement speciaal voor honden die BARF eten met calcium, zeewier en gist.
Was iemand al bekend hiermee en zou dit echt iets toevoegen aan je Barf menu?
Laatst gewijzigd door Sarah5 op di 12 jul 2011, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2056856
Ja, ik ben er mee bekend en nee, het voegt absoluut niks toe. Sterker nog, ik vind het heel erg sterk af te raden om dit aan je hond te geven. Ten eerste krijgt een hond echt ruim voldoende calcium binnen met een goed BARF dieet. Daar moet je niet ook nog extra supplementen aan toe willen voegen, dat brengt eerder schade dan dat het gezond is. Meer is niet altijd beter.

Zeewier is prima. Maar dat kun je dus ook (en veel beter) los geven.

Gist is troep. Dat moet je serieus niet geven aan een hond. Bovendien krijgt je hond met een goed BARF menu ook ruim voldoende B vitamines binnen. Gist is slecht voor darmen en huid. Wat mensen je ook willen doen geloven. Als je al een B complex preparaat zou willen geven (ik zeg : niet doen), dan geef je zelfs beter een vitamine B complex preparaat zonder gist.
#2056890
Nou dat is duidelijk :)

Ik vond het ook al raar om uitgerekend calcium bij te gaan voedden d.m.v. een preparaat terwijl je al bot voert.

Wel een aparte marketing dan om speciaal een supplement voor Barfer's te gaan maken terwijl de meeste mensen die barfen uitstekend op de hoogte zijn wat wel en niet te voeren en wat toe te voegen aan het menu.
#2056911
Ja, beetje dom. Ach, dit soort supplementen duiken op en verdwijnen net zo hard weer. Niet de eerste, zal ook niet de laatste zijn! Ze denken dat ze wel poot aan de grond krijgen omdat ze denken "zelf samenstellen is eng, vinden de mensen ook, kunnen we een beeeeetje onzeker maken, kopen ze dat spul van ons wel". Inderdaad, pech, wij barfers zijn te goed geinformeerd :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door