Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danou2004
#2056348
Van een da waar manlief aan het werk(monteur) is kregen we het advies om voor boomer een half tablet calmivet naast de phonoral te geven de 2weken op de camping om het voor hem wat rustiger te maken.
Ik ken het middel niet en ben benieuwd wat het is en of het daadwerkelijk bij de phenoral gegeven kan worden.
Is het homeopatisch?of is er een homeopatisch middel?
Hoor veel over bachbloesem,wat doet dat precies?
Veel vragen maar hoop dat jullie me kunnen helpen.
Alvast bedankt!
Door Lonaa
#2056351
calmivet is NIET homeopatisch.

Sally heeft het gehad na haar operatie, het maakt ze suf. Verslapt de spieren wat.
Ik ben ook begonnen met een half tabletje, maar ze wennen eraan. Sally moest absolute rust en at er zo 4 per dag weg. En dan nog was ze niet helemaal weg.

Of het samen kan met dat andere, dat weet ik niet.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2056381
Contra-indicaties
Hypovolemische hypotensie; onbehandelde cardiale insufficiëntie; epilepsie; overgevoeligheid voor fenothiazinen.



Ik zou het niet geven ::). Altijd fijn die da's die geen bijsluiters lezen. Gelukkig staan de meeste tegenwoordig op het internet.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2056435
Calmivet is Vetranquil, dat is een narcosemiddel waar dieren suf van worden, maar ondertussen extra gevoelig worden voor geluiden. Met andere woorden het lijkt alsof ze rustig zijn, maar ze hebben juist extra stress!
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2056442
Ik heb dat ooit, vele jaren geleden, aan mijn toenmalige hond gegeven met oudjaar. Ik geef dat nooit weer!! Die hond kon letterlijk niet meer op haar poten staan!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door