Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Marie
#20396
Hallo,
Mijn hondje krijgt Energique, maar het lijkt me leuk, en lekker voor mijn hond, om 1 dag in de week zelf iets samen te stellen. Ik zat te denken dat het dan handig is om vis te geven, aangezien dat niet in energique zit. Wie heeft er tips voor een goed samengesteld visbarfmaaltijd? Is kabeljauw bijvoorbeeld een goeie vis om te geven? en wat zal ik daarbij geven, wat groente en wat rechtsdraaiende yoghurt ofzo?
Door qyan
#20414
qyan krijgt ook 6 dagen compleet versvlees en al een maand of 3 1 dag vis.
op die visdag kijk ik echt niet naar compleetheid hoor.
1 dagje niet compleet moet kunnen. als ik ene vastendag in vor krijgt ie nog minder binnen ;D
qyan krijgt hier op zo'n dag rauwe zalm/ sardientjes/makreel/ soms wei(ij)ting (hoe schrijf je het ;D
vorige week kregen we van iemand een of andere australische vis. weet de naam niet meer.
heb ik ook aan qyan gegeven.
ik ken het niet, dus hoef ik het niet en hij vond het lekker.
verder hebben we hier nog niet echt met vis geexperimenteerd.

gr wendy
Door jelle
#20470
Hoi

zelf zou ik nooit kabeljauw geven momenteel... de kabeljauw in de Noordzee is zo goed als op, alles weggevist... ik zou voor andere vis kiezen (niet dat dat altijd netjes gaat, maar de visstand van wijting e.d. is volgens mij
nog niet zo belabberd laag als van de kabeljauw...)
Door Marie
#20561
Ja inderdaad, kabeljauw zal ik op dit moment niet zo snel kpen, maar ik heb nog wat in de vriezer liggen vandaar, en Ink, bedankt voor die link (rijmt!) Handig lijstje voor de nog twijfelende maar wel voorzichtig beginnende barfer! Vandaag schapenkloten gekregen van de marokkaan!!! en wat bot met vlees eraan, ga eens kijken hoe ze daar op zal reageren, een zo'n kloot is trouwens wel wat groot, maar om nou in zo'n bal te gaan snijden?!. Iemand ervaring mee?
Door Marie
#20595
Haha, bedankt Ink, ik heb de kloot, geen kleine lammetjes balletjes, van het schaap (de ram) nog even in de vriezer gelegd. Dan ga ik h´m in het weekend wel even in plakjes snijden en zo nu en dan een stukje geven. Mijn marrokaan stond enigszins te blozen toen hij mij het zakje gaf, en ik stond daar een beetje onbenullig te raden naar wat het was: ´hart?, longen?´oooooh de ballen van een schaap!!!. Hij vertelde daarna dat er inderdaad mensen zijn die het ook eten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door