Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Dreetje
#2054788
kan het ook iets tijdelijks zijn.
Toen we vanmiddag, na een paar uurtjes weg geweest te zijn, thuiskwamen had Sil binnen geplast iets wat hij al
jaren niet meer doet.
Ook z'n waterbak was helemaal leeg.
Ik vond ook dat hij vanmorgen veel dronk maar heb er verder niet bij stilgestaan.
Wat zou dit kunnen zijn. hij toont niet ziek ofzo.
Laatst gewijzigd door Dreetje op ma 11 jul 2011, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2054979
Ik denk dat je weinig anders kan dan het even aanzien. Het is natuurlijk een raar symptoom, maar die kan nog alle kanten opgaan. Ik zou 'm zeker goed observeren morgen.
Door karin2
#2054991
Veel drinken KAN een symptoom van diabetes zijn , als hij zoveel blijft drinken misschien ff laten nakijken ? (kan natuurlijk ook vanalles anders zijn  :-\ )
Door henneke
#2055008
ik zou even goed nameten hoeveel hij drinkt op een dag ( dus na het drinken het water afmeten en kijken hoeveel hij weg  heeft gewerkt ) als je richting een DA gaat hiermee is dat alvast wel handig om te weten .
ik zou het erg goed in de gaten houden hoor en als je het vreemd blijft vinden uit laten zoeken  :)
Door Lizzy
#2055032
Even goed de uitdrogingsverschijnselen in de gaten houden. En inderdaad meten hoeveel hij op een dag drinkt. En hoe de urine eruit ziet (als water of donker gekleurd). Koorts opmeten kan ook nooit kwaad. Ik zou het niet te lang aankijken.
Door Dreetje
#2055039
Sil heeft vanmorgen na het eten wat gedronken maar niet echt heel veel, ik heb een liter water in
z'n bak gedaan en ik hou het vandaag goed in de gaten
Hoeveel zou een hond per dag mogen drinken, ik  heb eens ergens gelezen 100ml/kg per 24 uur.
Dat zou voor SIl neerkomen op 1,9 liter per 24 uur.
De urine is net water qua kleur.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2055059
Dreetje schreef: Sil heeft vanmorgen na het eten wat gedronken maar niet echt heel veel, ik heb een liter water in
z'n bak gedaan en ik hou het vandaag goed in de gaten
Hoeveel zou een hond per dag mogen drinken, ik  heb eens ergens gelezen 100ml/kg per 24 uur.
Dat zou voor SIl neerkomen op 1,9 liter per 24 uur.
De urine is net water qua kleur.
Datsoort cijfers gaan meestal uit van een brokgevoerde hond. Afgezien daarvan kun je er weinig mee. Drinkt jouw hond normaal 500ml. per dag en ineens is dat een liter, dan is dat gewoon raar, ook al zou dat binnen de marges vallen.
Als hij vandaag nog zoveel drinkt, dan morgenochtend wat urine trachten te vangen en naar de da stappen.
Door Dreetje
#2055108
Nynke F schreef: he jakkes !!  Ik ben benieuwd wat de DA ervan zegt !!  Plast hij het ook allemaal weer uit ??
Hij plast ook meer dan normaal.
Gistermiddag dus ook binnen toen we even niet thuis waren. :-[
Door miik
#2055469
En waarschijnlijk zal de dierenarts ook bloedonderzoek willen doen ivm nierfunctie enzo.
Nu is het zo dat door het barf voeren de uitslagen iets anders kunnen zijn. En bij mijn honden was het zeker heel goed te zien als ze net gegeten hadden, dan zag het er vettig uit.
Dus ik zou je adviseren om hem ook een aantal uren nuchter te houden, dus even morgen ochtend geen eten.
Wel laten drinken hoor, want dat is wel erg belangrijk !
Door Dreetje
#2055640
Vanmorgen naar de DA geweest. (ik kon zelf helaas niet mee)
Bloed en urine is niks aan te zien, was allemaal goed.

Wel had ik afgelopen weekend een bult opgemerkt onder z'n oksel.
Hier is ook naar gekeken en dat blijkt de lymfeklier te zijn.
Dit moeten we goed in de gaten houden.
Sil is trouwens ook 1 1/2 kilo afgevallen.
(kan natuurlijk ook van de 2 weken pension zijn begin juni)

Gisteren heeft Sil 1 liter water gedronken - heeft iemand enig idee of dit veel is voor
een hond van 19 kg

Moet ik die lymfeklieren nog even aankijken of zouden jullie er meteen beter naar laten kijken.
(een stukje weg laten nemen dus)
Laatst gewijzigd door Dreetje op ma 11 jul 2011, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door