Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2054080
Ik zat er al aan een tijdje aan te denken om (weer) noten en zaden in Raiko's menu toe te passen. Heb dat in het begin wel eens gedaan (pompoenpitten). Maar is toen ook weer een beetje in de vergetelheid geraakt. Ik twijfelde ook hoe ik het in het menu moest toe passen en hoevaak hij het nu moest hebben.
Vandaag toch maar weer eens naar de markt getogen en rauwe noten (hazelnoten, amandelen, walnoten en pecannoten) en zaden (pompoenpitten, sesamzaden en zonnebloempitten) gekocht.

Maar nu dus mijn vragen:
Hoe vaak ga ik dat nu geven? Elke dag? En hoeveel dan precies?
Aan de hand van mijn menu:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,88272.0.html
Hoe zouden jullie het dan toepassen (hoevaak en de hoeveelheid)?

En dan nog een bewaar vraagje: Hoe bewaren jullie het, en hoe lang blijft het dan gemalen goed?
#2054200
K'heb zelf nog ff via de zoekfunctie gezocht. (Had ik ook al eerder gedaan, maar kon toen niet echt vinden wat ik zocht).
En ik denk dat zo'n drie à vier keer per week een twee theelepeltjes per keer wel goed is?
Het bewaren doe ik maar in de koelkast (maar ik vrees dat ik een beetje te veel in één keer gemalen heb)...beetje te enthousiast.. :-[ :-[
Laatst gewijzigd door Senna99 op za 09 jul 2011, 07:09, 1 keer totaal gewijzigd.
#2054344
Hier krijgt ze 2x in de week gemalen notenmix, per keer een theelepel of 2.....pompoenpit krijgt ze ook 2x per week een flinke theelepel. Ik maal het elke keer dat ik het geef "a la minute"in een oude koffiemolen....is zo klaar, en geen kans op uitdroging.

@Wolfdolf

Amandelen, bevatten zink, magnesium, kalium, calcium en ijzer. Verder bevatten ze vitamines uit de B groep. Sesamzaad bevat veel vitamine E en ijzer en foliumzuur en vooral veel calcium. Hazelnoten bevatten ook veel vitamine E en ijzer en zink. Pompoenzaden bevatten heel veel zink. En ze werken wormafdrijvend.
Walnoten bevatten vitamine E en wat omega 3 vetzuren en foliumzuur.
#2054409
Poeh, ik heb qua dit soort hoeveelheden echt nooit een idee. Ik gooi 1, soms 2 zakjes door de groentenmix (ik heb een sap-pers waarmee je ook noten tot pasta pureert). Nou, dat is 200 a 400 gram op 6 kilo groenten. Joh, dit soort dingen komen gewoon niet zo krap. Je geeft wanneer je zin en tijd hebt een paar keer per week een theelepel tot eetlepel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door