Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Pedro98
#2054243
Ukkie staat op kvv en voer barf bij, maar hoe kan het dat als ik hem een kippenkarkas of kippennek voer hij zich overal gaat bijten naar een paar uurtje. Maar in KVV zit ook vaak kippenbotten en daar heeft hij niks geen last van. Of zou het de hoeveelheid kunnen zijn die hij dan binnen krijgt.

Vind het wel jammer want hij is er zo gek op, met eend of konijn wat ik ook bij voer heeft hij geen probleem. Maar valt een kwartel ook onder de vorm kip anders wou ik die gaan proberen?
Door nienk
#2054266
zou inderdaad kunnen zijn dat het wat veel van het goede is, zo veel kip.

kwartel is qua allergenen iets anders dan kip, dus ik denk dat je dat wel kan proberen!
Door Pedro98
#2054398
[quote="nienk"]
zou inderdaad kunnen zijn dat het wat veel van het goede is, zo veel kip.

kwartel is qua allergenen iets anders dan kip, dus ik denk dat je dat wel kan proberen!
[/quote]

Dan gaan we even opzoek of ik die hier in de buurt kan krijgen.

[quote="Mixxy"]
Allergie voor granen?  Er zit misschien nog wat granen in de nekjes.
[/quote]

Maar dat verklaart nog niet dat als hij een karkas eet want daar zit toch echt geen graan in.
Door nienk
#2054447
ik bedacht nog, de kvv die je voert, is dat een gewone? of biologisch? en de kipkarkassen/nekken?
Door Pedro98
#2054601
[quote="nienk"]
ik bedacht nog, de kvv die je voert, is dat een gewone? of biologisch? en de kipkarkassen/nekken?
[/quote]

Ik voer Carnivoer, en makreel en konijn van Barf. Oh geen idee of die kipkarkassen wat zijn kan er zo nu en dan wat van Plant overnemen.
Door Love Bird
#2054614
Kan misschien toch een overgevoeligheid zijn? Mjn sheltie Robbie eet graag kip (vlees/botten), maar moet daarna overgeven en gaat behoorlijk 'ruften' van kip. Eens wat minder, maar ik geef hem nu alleen, rund, lam en vis dan zijn er geen problemen.
Door Pedro98
#2055193
[quote="Love Bird"]
Kan misschien toch een overgevoeligheid zijn? Mjn sheltie Robbie eet graag kip (vlees/botten), maar moet daarna overgeven en gaat behoorlijk 'ruften' van kip. Eens wat minder, maar ik geef hem nu alleen, rund, lam en vis dan zijn er geen problemen.
[/quote]

Hier nu ook geen kippenvlees vers, wil wel even proberen wat er gebeurt met gedroogde kippen poten of hij dan ook jeuk krijgt. Heb ze gisteren op de markt mee genomen. Anders zijn de straks voor Jopie die heeft tot nu toe geen last van kip.
Door nienk
#2055241
ja ik dacht dat het misschien mogelijk wat dat als je alleen maar bio kip kvv voerde, en dan een niet-bio karkas/nek, dat Ukkie dan op iets niet-biologisch reageert, snap je?

kwestie van langzaam aan uit proberen, denk wel dat als hij klachten heeft van veel kip, dat het zijn gezondheid in de hele brede zin en ook op de langer termijn wellicht goed zou doen om de kip maar zo veel mogelijk te vermijden.
Door miik
#2055463
Carnivoer zit volgens mij alleen maar kip in de kip variant, niet in de andere smaken.
(wat wel zo is bij bv de smuldier rund, daar stoppen ze volgens mij ook kippenbotten in)
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2056294
[quote="miik"]
Carnivoer zit volgens mij alleen maar kip in de kip variant, niet in de andere smaken.
(wat wel zo is bij bv de smuldier rund, daar stoppen ze volgens mij ook kippenbotten in)
[/quote]

Dit klopt niet, Carnivoer gebruikt wel kippenbot behalve voor de eendvariant en smuldier gebruikt geen kippenbot maar een calciumsupplement.

Apart probleem, wel last van karkas en niet van gemalen kip. Je zou haast denken dat het ermee te maken heeft dat het ongemalen is... heb je ook wel eens ander vleesbot gegeven en reageerde hij daar niet zo op? En hoe is het gegaan met de gedroogde kippenpoot?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door