Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#2053976
Ok ik ga er ook aan, na het lezen van de boeken van Tannetje en Geert de Bolster voel ik me wat beter geinformeerd en ik wil toch groente geven.
Ik heb al eens een mix gemaakt maar die mislukte (dunne zakjes tegen elkaar in de vriezer gelegd...dat werd 1 smurrie) dus ik ga vanavond weer opnieuw beginnen.

Ik heb nu:
-paprika
-appel
-witlof (koken?)
-andijvie
-wortel
-snijbonen (kan dat ook ipv spercie, en koken?)
-broccolie
-spinazie

Alfalfa en andere sprouts wil ik liever even overslaan ivm dat EHEC gedoe, niet dat ik er nou zo panisch voor ben maar het voelt even niet lekker.

Verdere toevoegingen?
-knoflook, mag dat ook poeder zijn of moet het echt een teentje zijn?
-peterselie, ik heb gevriesdroogde of moet dat echt vers zijn?
Door TMG1961
#2054118
Ik zou de paprika en appel eruit laten en ook niet teveel spinazie. Verder kun je er nog venkel, rode biet, zoete aardappel, courgette in doen. Geen idee over de bonen en witlof, die zitten er bij mij nooit in. Wel schil ik de zoete aardappel en de rode biet.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#2054170
Wortel is ondergronds. Maar ik zou er persoonlijk ook een andere ondergrondse soort door doen, bv bietjes, koolraap, zoete aardappel.
Appel doe ikzelf ook altijd door de mix, ze houden hier van appel en appel en vlees gaan hier goed samen.

Paprika kan wel, maar is wel van de nachtschade familie en sommige honden kunnen daar op reageren. Voor honden met atrose word zowiezo afgeraden groentes uit de nachtschade familie te geven.

Witlof en snijbonen hoef je niet te koken, gewoon pureren.
Knoflook zou ik het liefste vers erdoor doen, ik hou wel van alles vers.
Bij Peterselie ook dus, maar gevriesdroogd worden ook nog veel vitamine's bewaard volgens mij.
Door Martine-Tom
#2054174
Paprika vind hij gewoon erg lekker, hij krijgt af en toe en stukje en vind het heerlijk, heeft er ook geen last van, artrose heeft hij ook niet maar wel goed om te onthouden!
Nu kom ik dan op:
-paprika
-appel
-witlof -andijvie
-wortel
-snijbonen
-broccoli
-spinazie

-knoflook
-peterselie
-bietjes
De laatste 3 ga ik morgen even aanschaffen.
Dan vind ik het wel genoeg voor even, hij hoeft maar 12 gram per dag dus anders doe ik er zo lang mee ;)
Oh en even om ijsblokjesbakjes lijkt me ook wel handig!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door