Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Mariska
#2053762
Mijn labje van 3 jaar Lynn is een fantastische werkhond waar ik met veel plezier mee kan werken. Ze heeft 1 vervelende gewoonte en dat is dat ze te gespannen is wanneer ze aan het werk moet. Ze is dan onrustig, piept, hijgt, blijft haar bek aflikken en rilt van de spanning. Ik heb al van alles geprobeerd om dit gedrag proberen te veranderen maar dat lukt niet.

Nu dacht ik eraan om haar Bach rescue te geven. Wat denken jullie? Heeft iemand ervaringen met honden die te gespannen zijn bij trainingen en wedstrijden en dit middel gebruiken? En hoe gebruiken jullie dit dan? Druppels? Spray?
Door Bien
#2053771
is dat niet gewoon de adrenaline (werklust) die ze heeft?

kortom hoort het misschien niet gewoon bij je hond?

Beinvloed het haar prestaties?
Door nienk
#2053786
ik heb zelf een tijdje de bach rescue spray gebruikt, bij Reus als hij te druk/wild werd met spelen met anderen honden. Het idee is dan dat je de rescue geeft, hij wordt daar rustig van. uiteindelijk linkt de hond het rustig zijn aan de situatie, en kan je steeds minder gaan geven. ik heb nu overigens de Rescue Remedie van Deva en die werkt voor Reus veel beter.

is dus wel een hele andere situatie die jij beschrijft.

het gespannen zijn van Lynn wat jij beschrijft, dat kan denk ik door meerdere dingen komen. het kan komen doordat ze er gewoon enorm veel zin in heeft, alvast in de 'werkmodus' staat maar die focus nog niet kwijt kan, of misschien is het wel gewoon te spannend voor haar.

ik zou denk ik de situatie laten beoordelen door iemand die veel verstand heeft van honden en met bloesems en andere homeopathische middelen werkt. ben namelijk geneigd te zeggen dat de Rescue niet helemaal geschikt is voor deze situatie, misschien heb je meer aan iets algemeens rustgevends.
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#2053910
Misschien zijn de volgende opties iets voor jou?
Dit werd mij geadviseerd door Yvette (GT) omdat Kira in sommige situaties veel stress opbouwt en hyper wordt.
Bach spray
DAP spray
thundershirt
valeriaandruppels
geitenmelk
Door Mariska
#2053974
Het is inderdaad haar werklust die deze reactie veroorzaakt, het beinvloedt haar prestaties niet direct. Ze werkt fantastisch alleen..haar postgedrag is niet goed omdat ze zo onrustig is, dat wordt beoordeeld met een dikke onvoldoende. Deelnemen aan bepaalde soorten wedstrijden is hierdoor uitgesloten, nu heb ik dat geaccepteerd hoor en er blijven genoeg mogelijkheden over om andere wedstrijden te lopen maar ik ben eigenlijk nieuwsgierig over hoe zij op bach zou reageren. Misschien dat het voor haar ook pettiger is om wat meer rust in haar lijf te hebben.

Ik denk dat het dan inderdaad slim is om eens een afspraak te maken met een deskundige, ik kan haar gedrag dan uitleggen en advies op maat krijgen..lijkt me beter.
Door nienk
#2053980
Mariska schreef: Ik denk dat het dan inderdaad slim is om eens een afspraak te maken met een deskundige, ik kan haar gedrag dan uitleggen en advies op maat krijgen..lijkt me beter.
mooiste zou zijn als je een deskundige mee kan nemen naar een wedstrijd, dat hij/zij de situatie zoals deze echt is kan beoordelen. wat wij baasjes vertellen over het gedrag van onze hond is altijd al een interpretatie, en het zou kunnen dat die niet helemaal klopt. natuurlijk ken jij je hond goed, maar het zou alsnog kunnen dat jij er een invulling aan geeft die niet helemaal juist is. dan kan er ook gekeken worden naar hoe je hond op jou reageert, als zij zelf zo gestresst is.

succes!!
Door Qwertu
#2054010
Mariska schreef: Het is inderdaad haar werklust die deze reactie veroorzaakt, het beinvloedt haar prestaties niet direct. Ze werkt fantastisch alleen..haar postgedrag is niet goed omdat ze zo onrustig is, dat wordt beoordeeld met een dikke onvoldoende. Deelnemen aan bepaalde soorten wedstrijden is hierdoor uitgesloten, nu heb ik dat geaccepteerd hoor en er blijven genoeg mogelijkheden over om andere wedstrijden te lopen maar ik ben eigenlijk nieuwsgierig over hoe zij op bach zou reageren. Misschien dat het voor haar ook pettiger is om wat meer rust in haar lijf te hebben.

Ik denk dat het dan inderdaad slim is om eens een afspraak te maken met een deskundige, ik kan haar gedrag dan uitleggen en advies op maat krijgen..lijkt me beter.
Zeker. Ook omdat je al wat dingen hebt geprobeerd die geen vruchten hebben afgeworpen een goed idee. Een goede GT die misschien ook met natuurlijke middelen als homeo, bach, kruiden e.d. kan ondersteunen (alhoewel je dan bij een natuurgeneeskundige moet zijn denk ik, maar misschien kunnen GT en natuurgeneeskundige samenwerken?).
Door Ziviaantje
#2054683
Bach Rescue wordt ook bij examens bij mensen gebruikt, dus het zou niet zo gel zijn als het bij honden ook werkt :biggrin2: Je zou ook Puur Nervositeit kunnen proberen. Dat gebruikte ik bij mijn vorige hond die altijd piepte en hijgde als we bijvoorbeeld met de auto weg gingen. Het maakte haar een stuk rustiger (en dat was in haar geval heel fijn omdat ze lichte epilepsie had en het juist getriggerd werd door haar nerveuse gedrag ;) )
Door nienk
#2055066
heb je al eens aan Ttouch gedacht? wat touches, of een bandage om voor dat ze aan de slag moet?
Door Sandra K
#2059827
Bij te grote werklust werkt een combinatie van Vervain en Impatiens (Bachbloesems) vaak heel goed. Je zou dit eens een week of 4 kunnen geven en kijken of er verbetering optreedt.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door