Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door sjaan
#2053811
onze max,een tibetaansemastiff van ong.50kl, heeft het in zijn rug, hij zwalkt met de achterkant voornamelijk links en li/voor loopt hij in het begin mank. foto's hebben niet duidelijk een beeld gegeven wat er aan de hand is en verder onderzoek doen we niet.
hij vind al dat gedoe vreselijk, verzet zich met alle kracht hij is 8 jaar en we laten het maar zo. [vorig jaar al 3x aan zijn achterpoten geopereerd,ik heb er al over gescheven hier]
nu gebruikt hij om de dag 20mg prednison en hij krijgt dagelijks trovet mobility voorheen heete dat "sasha blent", nu ben ik op internet gaan kijken of er niet iets homeopatisch is. ik kwam voedingssuplimenten tegen o.a.,spier support en puur spondy, maar ook chineese kruiden.
ik zie bijna het bos niet meer door alle bomen. wie heeft "waar" goede ervaring mee.
de DA wil nu dat ik er tramadol bij geef omdat ik toch een terugval merk omdat de prednison om de dag gegeven wordt .
hij gaat dan moeilijker staan en liggen maar jankt niet, ik weet niet of hij pijn heeft of dat de kwaal dan extra ongemak geeft. hij slaapt veel, altijd al een rustige hond geweest maar met tramadol kan hij nog rustiger worden dat zie ik eigenlijk ook niet zitten.
ik ben me ervan bewust dat de middelen niet bij ierereen hetzelfde resultaat hoeft te geven, maar ervaringen kunnen wel doorslag gevend zijn
wie weet er wat, ik weet het niet meer.
groetjes
Door sjaan
#2053839
Bien schreef: oh arme hond...

osteopaat bezoeken misschien?
dat is het hem juist, ik dacht aan een homeopatich DA maar dan moet hij weer bloed afstaan, als hij een tondeuze hoort dan wordt hij al wild, hij heeft op beide voorpoten en achterpoten kaale plekken van bloed afnemen en/of infuus. waar hij ook naar toe gaat ze gaan aan hem zitten om te onderzoeken, we willen hem dat niet meer aan doen. we hebben hem met 2jaar uit een asiel gehaald dus weten niet wat de basis is qua artsen .
Door Bien
#2053849
sjaan schreef: dat is het hem juist, ik dacht aan een homeopatich DA maar dan moet hij weer bloed afstaan, als hij een tondeuze hoort dan wordt hij al wild, hij heeft op beide voorpoten en achterpoten kaale plekken van bloed afnemen en/of infuus. waar hij ook naar toe gaat ze gaan aan hem zitten om te onderzoeken, we willen hem dat niet meer aan doen. we hebben hem met 2jaar uit een asiel gehaald dus weten niet wat de basis is qua artsen .
hmmm... ben met beide honden bij Tannetje Koning (Otterlo) geweest, heb langharige honden, en geen tondeuze aan te pas gekomen hoor met bloedafnemen... en dat wilde ik ook liever niet... je hebt als eigenaar ook nog wat te willen he...

waar woon je ergens?
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#2053863
Wat naar voor Max en voor jou!
Ik zou in jouw geval naar Tannetje Koning gaan. Praktijk de Oase in Otterlo.
Zij is holistisch dierenarts, acupuncturist en zij kan wervels rechtzetten en... voor Max niet onbelangrijk: zij kan bloed afnemen zonder te scheren! Dat heeft ze bij Luka ook gedaan. Bovendien kan zij chinese kruiden samenstellen.
De honden hoeven niet op een tafel, waardoor de honden sowieso al minder stress hebben.
Er heerst in de praktijk meer een huiskamer sfeer waardoor mijn honden zich zeker op hun gemak voelen.
Dat was bij andere DA's wel anders...
Prednison is een middel wat behoorlijk heftige problemen in de maag kan veroorzaken...

Ik spreek uit ervaring. Luka had ook veel pijn, liep slecht en voelde zich letterlijk hondsberoerd.
Nu zijn we gestopt met de Prednison en krijgt ze Previcox als pijnstiller en daarbij spiersupport van Groene Os en Synoquin.
Ze heeft voor de schade die de Prednison had aangebracht aan de maag chinese kruiden gekregen en die hebben goed geholpen.
Ze is 13 jaar maar toch weer zo ver opgeknapt dat ze zelfs weer met ballen aankomt dragen omdat ze wil spelen.
Dat gun ik jou en Max ook!

Sterkte!!!   :bigarmhug:
Door Bien
#2053865
luka en kira schreef: Wat naar voor Max en voor jou!
Ik zou in jouw geval naar Tannetje Koning gaan. Praktijk de Oase in Otterlo.
Zij is holistisch dierenarts, acupuncturist en zij kan wervels rechtzetten en... voor Max niet onbelangrijk: zij kan bloed afnemen zonder te scheren! Dat heeft ze bij Luka ook gedaan. Bovendien kan zij chinese kruiden samenstellen.
De honden hoeven niet op een tafel, waardoor de honden sowieso al minder stress hebben.
Er heerst in de praktijk meer een huiskamer sfeer waardoor mijn honden zich zeker op hun gemak voelen.
Dat was bij andere DA's wel anders...
Prednison is een middel wat behoorlijk heftige problemen in de maag kan veroorzaken...

Ik spreek uit ervaring. Luka had ook veel pijn, liep slecht en voelde zich letterlijk hondsberoerd.
Nu zijn we gestopt met de Prednison en krijgt ze Previcox als pijnstiller en daarbij spiersupport van Groene Os en Synoquin.
Ze heeft voor de schade die de Prednison had aangebracht aan de maag chinese kruiden gekregen en die hebben goed geholpen.
Ze is 13 jaar maar toch weer zo ver opgeknapt dat ze zelfs weer met ballen aankomt dragen omdat ze wil spelen.
Dat gun ik jou en Max ook!

Sterkte!!! :bigarmhug:

En zo is t!!! Doen zou ik zeggen!!
Door sjaan
#2053873
Bien schreef: weet niet of 8 jaar oud is voor dit ras... vind het nog geen bejaarde hond in mijn ogen...
nee, ik vindt het ook geen hoog bejaarde leeftijd,ze zouden geloof ik zo gemiddeld 12 moeten worden maar je hebt overal uitschieters naar boven en jammer genoeg ook naar beneden.
we wonen in monster, dit ligt in zuidholland aan het strand waar max helemaal gek op is, ik wist niet dat men ook naar haar toe kon ik ga het op internet opzoeken, ik lees over heel goede ervaring en is dus het overwegen waard.
Door Bien
#2053889
sjaan schreef: nee, ik vindt het ook geen hoog bejaarde leeftijd,ze zouden geloof ik zo gemiddeld 12 moeten worden maar je hebt overal uitschieters naar boven en jammer genoeg ook naar beneden.
we wonen in monster, dit ligt in zuidholland aan het strand waar max helemaal gek op is, ik wist niet dat men ook naar haar toe kon ik ga het op internet opzoeken, ik lees over heel goede ervaring en is dus het overwegen waard.
Anders gewoon bellen en overleggen met Tannetje!!!

We zijn nieuwsgierig hoe dit verder gaat!
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#2053898
Bien schreef: Anders gewoon bellen en overleggen met Tannetje!!!

We zijn nieuwsgierig hoe dit verder gaat!

Helemaal met Bien eens!!! Gewoon bellen.
Volgens mij werkt Tannetje op verschillende adressen.
We zijn zeker benieuwd hoe het verder gaat...
Door sjaan
#2054095
nienk schreef: In amsterdam zit

http://www.zoonatuurlijk.nl

en

http://www.natuurlijkgezondedieren.nl

beide holistisch dierenartsen.

klinkt vervelend! maar er is vast wel iets te vinden in de holistische/alternatieve hoek wat Max kan helpen!
ik ga zeker bellen, dit ga ik volgende week doen, moet eerst een paar nachten werken [in de zorg] maar ik laat het weten wat ze gezegt heeft.
ik heb al op de site gekeken dus ik hoop maandag middag te bellen.
heb net de tramadol bij de apotheek voor max gehaald, hij mag 2tot3x dgs 3 caps.a50mg daar ligt een groote vent van ondersteboven dus iol met mijn man geven we het nog niet.
Door Bien
#2054143
tramadol is idd nogal heftig...

echt morgen ff bellen uitleggen, vragen e.d.

duidelijk zeggen dat je niet wil dat er meer geschoren e.d. wordt, bloed afnemen moet maar zo.

we wachten af....
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door