Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ashley
#2053825
Ik ben net voor de laatste controle bij de dierenarts geweest met Loesje. Het gaat inmiddels stukken beter met haar. Volgens de dierenarts heeft ze vermoedelijk een salmonella bacterie opgelopen, waarbij hij het nodig vond om te zeggen: dat krijg je nou van dat rare rauwe voer en die rauwe eieren, dat kan niet goed gaan. Dit is door jou zelf veroorzaakt  :-\

Ik ben er best van geschrokken, heb ik Loes inderdaad zelf ziek gemaakt?
Door Lonaa
#2053828
Fijne DA.  :-\

Volgens mij (and correct me if I'm wrong) hebben honden en katten andere stoffen in het maagzuur en verteringsstelsel, waardoor ze niet ziek worden van de salmonella bacterie.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2053830
Je zegt zelf dat de da zegt vermoedelijk...
Waarop baseert die da dan? Is dat getest?

Ik zou het trouwens absoluut geen normale uitspraak vinden, dat het door jou zelf is veroorzaakt :-X
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2053837
Wat een zeikl*l zeg...excuseer mijn frans >:(  Hij weet niet eens zeker of het salmonella was, maar wel even de schuld bij jou en je voermethode neerleggen. Doet die dat ook bij al die brokkenvoerders wiens hond zo'n zwak verteringsgestel hebben dat ze voor elke bacterie aan de race gaan.

Die zag mij niet meer terug. >:(

Net als bij mensen kan een salmonellabacterie toeslaan op het moment dat het gestel zwak is. Bij honden die rauw eten is die kans sowieso al veel kleiner, maar een minimale kans is er altijd.
Jouw da weet niet eens of het salmonella is, en maakt zich er dus vanaf via de weg van de minste weerstand....gooi het maar op het niet voeren van brokken. Overigens komt een salmonellabacterie op brokken ook regelmatig voor, maar dat zal je da dan wel wegschrijven onder "pech".
Door ashley
#2053851
Ik moest een kwartiertje wachten....maar jeetje zeg wat worden er veel zakken dieet brokken verkocht  :o Loes wilde die brokjes gister niet eten dus ja daar verdient hij bij mij niet op  ::)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2053860
Zolang er geen salmonella gekweekt is uit de ontlasting, dan vind ik dit echt dom gelul van de bovenste plank.  :-X
Oow wat stom zeg  >:( om dit zo te zeggen. Zouden er ook dierenartsen zijn die zeggen: ja eigen schuld dat krijg je er nou van als je je hond laat steriliseren, dan wordt ie incontinent.  :-X
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#2053879
Deze lullige opmerking zegt meer over de onkunde van je da dan over jouw meer dan goede keuze om vers te voeren!
Hij moest zich schamen... je nog een schuldgevoel aanpraten ook!!!  >:(
Trek het je niet aan meis...

Sterkte met Loesje!  :-*
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2053881
Nou ja zeg, wat een alleraardigste man.  >:(
Las het net van Loesje, gelukkig is ze weer lekker herstellende.
Ik heb er altijd moeite mee " het zal wel .. geweest zijn" En dan meteen je voedingsmethode aan te vallen en jou nog een trap na te geven  :-X

Dat is denk ik het moeilijke van een DA hebben die zo anti vers is, alles wat met je hond mis is komt dan omdat je vers voert  :-\ Wat ja grote BS is.
Door Lizzy
#2053929
Deze zag mij dus ook echt NOOIT meer terug >:( >:( >:(. Wie denkt ie wel niet dat ie is zeg >:(. In de barfplaats bieb staat een heel stuk over salmonella. En over hoe ongevoelig de hond daar in principe voor is. Alleen honden met een heel zwak gestel kunnen last hebben van salmonella. Maar als deze DA denkt dat een hond alleen salmonella binnen kan krijgen van het eten van rauwe vlees/eieren, dan moet ie zijn schoolgeld vooral snel terug gaan halen >:( >:( >:(. Salmonella is praktisch overal.
Door TMG1961
#2053934
Geen bewijs dat het inderdaad salmonella is maar wel jou al de schuld geven. Dat ie eerst maar eens met bewijzen komt voordat ie iemand ergens van beschuldigd. Ik zou zeer zeker daar nooit meer 1 stap binnen zetten.
Door miik
#2053977
Niet aan jezelf twijfelen !!!!
Toen ik mn eerste Border kreeg heb ik zowat 8 maanden met diaree geworsteld, dan weer dit, dan weer dat... steeds was het mis... Tot ik vers ging voeren. Hun maag darmstelsel werd sterker en ze hebben nooit meer wat ! Als we naar zee zijn geweest en ze hebben teveel water op dan hebben ze 1x dunne en daarna is het weer goed. Juist omdat ze zo sterk zijn !
Als ik kijk naar de honden om me heen en ik zie dat hun bij het minste of geringst ziek zijn, aan het spugen zijn, diaree hebben of wat dan ook, dan zou ik willen dat ze op vers overgingen !
Juist honden op brok hebben vaak maag/darm klachten...
Door Parelridder
#2053981
Ongeacht of het salmonella is en dit in de voeding zat, het is natuurlijk NIET zo dat je moedwillig salmonella hebt toegediend. Alles wat onze honden over komt qua ongelukjes wordt in zekere zin door ons zelf veroorzaakt. Wij bepalen of de hond los mag lopen en waar, wij bepalen wat hij te eten krijgt en wanneer, wij bepalen wat er onze woonruimte staat (ook al was dat niet voor consumptie bedoeld) en de hond dus bij kan, enz. enz. enz.
Maar je kunt niet je hond tegen alles beschermen. Ze mogen zich vrij door het huis bewegen, ze mogen los lopen op plekken waar dit veilig lijkt, ze krijgen te eten wat wij menen dat het meest gezond is. Maar alles wat we kiezen (welke keuze dan ook) heeft risico's. Ik veronderstel dat deze arts tegen ál zijn patienten die niet wegens erfelijke gebreken onder behandeling zijn zegt "Dit is door jou zelf veroorzaakt"??
Hopelijk heeft hij geen gezin, je zou toch driedubbel extra de zenuwen krijgen als je kind over een onvoldoende stevig gestrikte veter struikelt, uit het klimrek valt, een slok schoonmaakmiddel neemt, een kraaltje in z'n neus stopt.. wetende dat je partner straks nog even zal attenderen op het feit dat je dit "zelf veroorzaakt" hebt. Wat een sukkel...
Door nienk
#2053999
wat een ontzettend nare man. dat hij het denkt, dat is zijn eigen domheid. maar dat hij zoiets zegt tegen een baasje waarvan de hond net heel erg ziek geweest is, dat vindt ik echt wel heel erg onsympathiek. wat jou hond nu nodig heeft is een baasje wat goed voor haar zorgt, en als jij aan jezelf twijfelt, daar heeft zij niks aan. dat had die kerel ook moeten bedenken. de eikel.

kan me voorstellen dat je nu toch zit te denken, verdorie... daarom even mijn ervaring met Reus, hij was toen ongeveer 3 maanden bij mij:

ongeveer anderhalf jaar geleden heeft Reus chocoladevergiftiging gehad, hij heeft dat net aan overleefd. Ik had een schaal paaseitjes op de eettafel gezet en was naar college gegaan, kom terug, schaal halfleeg. Volledig mijn schuld. mijn eigen, onervaren, onnadenkende, schuld. Natuurlijk ben ik daar enorm boos op mezelf om geweest, maar ik was zo ontzettend blij dat Reus er nog was, dat hij heel snel weer opknapte en liever/aanhankelijker was dan ooit. hij had mij nodig, mijn zieke, zwakke, hoopje ellende van 6 kilo had zijn bazinnetje meer nodig dan ooit. Dus ik heb voor hem gezorgd, achter hem aan gedweild, midden in de nacht met hem in de stromende regen in mijn pyjama buiten gestaan, omdat hij dacht dat hij moest plassen, maar toch niet hoefde. Hem naar huis gedragen omdat hij toch nog wat te moe was voor een groter rondje, etc. Hij wist niet dat hij ziek was geweest van die eitjes, hij wist niet dat ik die eitjes daar neer gezet had, hij wist alleen dat ik voor hem zorgde. Dus dat heb ik gedaan. Toen hij weer opknapte en weer helemaal Reuzachtig was, toen besloot Reus dat ik zijn beste vriendinnetje ben. En nou, dan hoeft schuldig voelen ook niet meer!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door