Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tycolaika
#2052541
even een vraagje
je hebt per week een hoeveelheid % wat je aan groente moet geven , het bekende groente prutje
nou nu heb ik echt alles eters.
het maakt niet uit wat ik ze geef , ze eten alles met smaak op haha
nu is eigenlijk mijn vraag
moet je je aan die % houden , wat de rekenhulp aan geeft . of mag je groente zo vaak geven als je wilt ? en zo ja , is er een max aan hoeveelheid ?
ze smullen er zo van. het is in now time op.
Door Lizzy
#2052584
Ik vind 5% tot 15% groenten op het totaal mooi zat. Maar van 20% gaat ook geen hond dood (alleen zie ik de noodzaak er niet van, om zoveel te voeren. Hooguit als je hond te dik is of nierproblemen heeft).
Door Ramses1
#2053663
En zou je bijvoorbeeld een groente en fruit dag kunnen doen?
Waarom zou je dat willen doen dan??

Een hond is een vleeseter toch?
Volgens mij is die 15% groente/fruit bedoeld als ondersteuning van een verantwoorde vlees maaltijd.

Een dag per week vasten zie ik wel het nut van in maar een dag alleen groente en fruit???
Door Parelridder
#2053678
Sieppus schreef: En zou je bijvoorbeeld een groente en fruit dag kunnen doen?
Ik verwacht dat ze dan diarree krijgen, want mbv groentenprut kun je harde ontlasting wat zachter krijgen.

Overigens geef ik dagelijks royaal groenten (mix van pakweg 9 soorten), ik zie daar geen bezwaar tegen. Ze vinden het kei lekker en ze kunnen er van 'snoepen' zonder dik te worden ;)
Door Lizzy
#2053684
Sieppus schreef: En zou je bijvoorbeeld een groente en fruit dag kunnen doen?
Er zijn mensen die geloven dat dit prima/gezond is, omdat het het lichaam zou reinigen, een dag per week geen vlees.
Door wolfdolf
#2054583
mja, er worden veel rare dingen geloofd

Vele mensen denken dat wanneer iets niet giftig of schadelijk is, het gezond is...
Vergeet niet dat een hond een ander spijsverteringsstelsel heeft dan een mens he.
Door Lizzy
#2056902
wolfdolf schreef: mja, er worden veel rare dingen geloofd

Vele mensen denken dat wanneer iets niet giftig of schadelijk is, het gezond is...
Vergeet niet dat een hond een ander spijsverteringsstelsel heeft dan een mens he.


Ja nee, wij gaan hier op Barfplaats uit van het spijsverteringsstelsel van de mens ::)
Door Lizzy
#2057460
wolfdolf schreef: :)als ik lees wat voor groentes hier worden gegeven krijg ik indeed die indruk
Nou Wolfdolf, er zijn anti groenten fora, misschien moet je daar eens een kijkje gaan nemen en daar brok gaan adviseren :biggrin2:

Maar goed, om terug te komen op 1 dag in de week geen vlees geven en een groentendag in te lassen: er zijn dus een fors aantal kundige kruidengenezers (sommige daarvan leven niet meer, zoals een Juliette de Bairacli Levy) die geloven dat, ondanks een hond een carnivoor is, het toch goed is om te vasten of een dag alleen groenten en granen aan de hond te geven. Nou, aangezien wij niet graag granen geven, is er niks mis mee om alleen groenten te geven. Het reinigt het lichaam, en als je bijv. de boeken van JdBL leest, dan schrijft zij dat ook voor de carnivoor vlees belastend is. Ook al is het zijn natuurlijke voeding. Een hond die geheel natuurlijk wordt gehouden en toch toegang heeft tot vlees, zal uit zichzelf dagjes geen vlees eten en alleen grassen en dergelijke eten. Zodat hij zijn lichaam kan reinigen en zijn organen rust kan geven. Bij onze honden zien we zulk gedrag niet meer. Als je daar meer over wilt weten (TS), kan ik je aanbevelen om The Complete Herbal Handbook For The Dog And Cat van JdBL te lezen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 13 jul 2011, 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door