Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lida. S
#2053518
Wodka heeft een tumor, of eigenlijk twee. Eén bij de nek en één boven aan haar voorpoot. Twee hele karde knikkers. Vandaag de uitslag gekregen van de biopsie. Het is kwaadaardig. Was het 'maar' één gezwel, dan was het simpel: verwijderen! Maar het zijn er twee en de vraag is wanneer komt nr 3 of 4 of 5. "Natuurlijk" laat ik het nu ook verwijderen, ze moet een kans hebben, maar ik zie het somber in. Ik weet dat niemand kan helpen, maar ik moest het even kwijt.
Door Lizzy
#2053543
Oh bah, wat afschuwelijk :(. Heb je enig idee wat het voor type kanker is? Ik weet niet wat je voert maar je doet er wel goed aan om geheel koolhydraatvrij te voeren en visolie + vitamines te geven.
Door Lida. S
#2053573
Ze krijgt volledig barf vnl kip, rund, paard, geit, schaap. eend, konijn, haas. Eén keer per week een zalmkop, één keer per week een ei, iedere dag wat yoghurt. Weinig groente (vindt ze niet lekker). beetje sla, aardbeien (pikt ze zelf uit de tuin) broccoli, boontjes en komkommer. Welke vitamines zou ik haar moeten geven? En moet ik haar nog extra visolie geven?
Door Lida. S
#2053578
Ik heb niet zoveel verstand van ziektes (gelukkig). Ik weet ook niet meer precies wat de da zei, het was vrij lang en begon geloof ik met 'mash' , maar latijn is niet m'n sterkste kant. Morgen ga ik even langs om een afspraak te maken en dan zal ik het wel opschrijven.
Door Lida. S
#2053691
Senta:Ik heb alleen de naam in het latijn gehoord, maar het ging hier ook om type 1,2,3 of 4, dus misschien hetzelfde als jouw hond.  Ik begrijp hoe jij je voelt. Gelukkig kan die van jouw snel onder het mes. Ivm m'n werk kan ik pas de 19de of 20 ste. Ik hoop dat de da dan kan.
Ik zal jouw berichten over Donna in de gaten houden. Zit het bultje op een gunstige plek? dwz kunnen ze het makkelijk ruim wegsnijden? Heel veel sterkte
Door Lida. S
#2053862
Een bultje zit bij haar nek, maar die zat er  afgelopen najaar ook al, maar was met een week of twee ( nadat ik het had opgemerkt) weer verdwenen. Ik dacht daarom dat het een ontsteking was geweest of een insektenbeet. Nu weet ik dat die bulten (voor het oog en gevoel) kunnen verdwijnen. De bult bij haar poot is groter, een hele grote knikker/ pingpong bal, en is ook heel snel gegroeid. Het zijn harde vastzittende ronde bulten, niet rood of ontstoken oid. Het zijn idd  mastceltumoren (mastocytoom). Ze wordt vrijdag 15 juli geholpen. Ik weet nog niet hoe ik het moet regelen want ik moet om 15.00 uur naar m'n werk. Als ze dan nog niet goed bij is heb ik een probleem want dan krijg ik haar niet mee. (ik mag haar eigenlijk pas om 17.00 halen). Ik vind het ook heel vervelend om haar direct weer alleen te laten, maar een andere optie was er eigenlijk niet.  De 19 of 20 was ook geen oplossing want mijn 'eigen' da opereert alleen op vrijdag en  ik heb toch het liefst dat hij het doet, maar de eerstvolgende vrijdag dat ik zou kunnen was 12 augustus. Maar het probleem op m'n werk los is dan wel op
Door Lida. S
#2053944
Ik moet die dag werken van 16.00 tot 02.00. Het is dus echt ophalen en doorrijden naar m'n werk en 's nachts om 02.30 weer thuis. Ik zit nu al in de zenuwen. De volgende dag is hetzelfde, maar dat is minder erg.
Door Lida. S
#2069504
De operatie is goed gegaan. De tumoren zijn volledig verwijderd. De randen zijn schoon, maar het is type 2. Niet erg gunstig dus. De wonden willen ook niet genezen. Ik zit nu iedere dag bij de da om de wonden schoon te maken en in te zalven. Ik zou dat ook wel zelf kunnen doen, maar nu weet ik zeker dat het goed gebeurd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door