Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door swenny
#2052781
Vroeg me af of jullie dit herkenden.
Sinds begin dit jaar ben ik begonnen met kvv. Verder maal ik eigenlijk vlak nadat ik begonnen was met kvv, zelf de maaltijden.
Nooit problemen mee gehad en ze stonden om het hardst te mauwen en ben zelfs iets meer gaan voeren omdat ze echt alles opschrokten.

Maar sinds een weekje ofzo halen ze ineens hun neus ervoor op.
Omdat ik weet dat het slecht is dat ze een dag niet eten, heb ik te lange leste een klein beetje blikvoer erdoor geprakt. Dan eten ze het wel een beetje.
Maar geen idee wat ik hiermee moet. Vind het ook zonde om steeds het vlees dat blijft staan weg te gooien. Maarja, als ze niets eten, dat vind ik nog veel erger.

Jullie hier ervaring mee en een eventuele tip?
Gebruikersavatar
Door koekje
#2052802
Toen Ot nog CB kreeg, at ze dat na een tijdje ook slecht. Afwisselen met een andere smaak bood dan uitkomst.
Afwisselen met andere merken kan ook nog te proberen zijn.
Door Rianne145
#2052804
Heel lastig, bij mij hebben ze ook een periode gehad dat ze heel slecht aten. Ik denk zelf dat ik ze toen te veel voerde. Heb de porties naar beneden gehaald (eerst flink, een kwart er af) en nu eten ze weer heel aardig. Ze slaan wel eens een maaltijd over maar niet meer het koppige weigeren wat ze wel deden. Voer je altijd het zelfde? Ik merk hier dat als ze lange tijd het zelfde merk krijgen ze met minder smaak eten. Afwisseling tussen merken en smaken werkt hier heel goed. Ik heb er een tijdje geleden ook een topic over geopend, daar staan vast en zeker nuttige tips voor je in.
Ik kon ze echt wel achter het behang plakken als ze WEER weigerden. Grrrr.

Succes!!!!!
Door *Yvje*
#2053182
Axl heeft dit ook regelmatig, eerst ging ie uit z'n dak van Cb natuur maar sinds een week of 2 loopt ie regelmatig weg
na een paar hapjes te hebben gehad. Zelfde geld voor de vleesmix al geef ik die nog niet zo lang,
ik probeer zoveel mogelijk merken en smaken af te wisselen en iedere keer iets nieuws proberen en
hopen dat ie het lust al lust ie ook veel niet, de smaken die er nu wel goed in gaan zijn Cb lam, kalkoen, Hb rund en de kip gaat.
Tinlo bliefen ze hier allebei niet, had ook Carnivoer gekocht maar ook dit niet, denk omdat er volgens mij pens in zit.
Maar moet zeggen dat het ook van dag tot dag verschilt hoor, soms is er geen pijl op te trekken, zo had ik vorige week
Cb vleesmix gehaald, vond ie heerlijk, nu vandaag loopt ie erbij weg en zul je zien dat ie er overmorgen weer van smult..
Door swenny
#2053405
Bedankt alvast voor het reageren.

Ik maal dus zelf het eten. Ik voer geen CB meer ofzo. Heb dat denk ik misschien maar 2 weken gedaan.
Om de 2 weken krijgen ze dus weer een andere samenstelling, al blijft het orgaanvlees wel meestal hetzelfde voor ongeveer een maand. Ik koop hart, nier en lever per kilo. Dus heb dan bijna 3 kilo orgaanvlees.
Verder dan kippennekken en kipkarkas of eendennekken als botvlees erin en afwisselend spiervlees.
Kan zijn dat ze deze keer het niet lekker vinden dat er lamsgehakt in zit... maar zou het anders ook niet weten.
Door Limpy
#2053440
Mmmm, denk dat het lamsgehakt best wel eens de oorzaak zou kunnen zijn, heeft natuurlijk wel een heel specefieke smaak. Hadden ze al eens eerder lam gehad?

Hier hoef ik ook niet met lamsgehakt aan te komen zetten, moeten ze alle 4 niet, terwijl een lamslap of -snippers wel gewaardeerd word (als hier ergens ook maar een flubbertje maag inzit (van welk dier dan ook) wordt het niet gegeten)
Heb ze hier ook in kleine porties aan de smaak van lam laten wennen en ze krijgen het maar heel af en toe.
Door swenny
#2053773
Limpy... dank je wel voor je antwoord. Denk dat dat het dan zou zijn. Heb wel es eerder lam gegeven, maar volgens mij nog geen lamsgehakt. En als ze iets van lam krijgen, is het orgaanvlees.
Laat ik het daar dan maar op houden.

De jongste was pas voor zijn tanden naar de DA, en kreeg voor een aantal weken een medicijn mee, maar zijn rode tandvlees is er niet minder om geworden, dus zo maar weer de DA bellen. Misschien dat het voor hem ook dat een beetje meewerkt.
Door *Yvje*
#2053848
Die snippers, is dat echt vlees waar ze wel op moeten kauwen ? Ik zie namelijk
dat je het best makkelijk kunt krijgen hier maar ik dacht altijd dat het echt snippertjes waren
waar ze amper wat voor hoeven doen, gewoon hap, slik, weg zeg maar ..
Door Limpy
#2053880
Zal altijd nog wat groter zijn dan gehakt, das helemaal hap,slurp,weg....
En je hebt snippers en snippertjes... (<1x1 cm vind ik ook klein, 3x3 cm of wat groter is leuk)

Grotere stukken spiervlees knip ik zelf ook in wat kleinere stukjes (worden dan ook soort flinke snippers) omdat ze dat niet blieven als het te groot is.
Vleesbot doen ze dan wel weer moeite voor, rare katten.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door