Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ine
#20488
Al vanaf dat Deetje een jaar was, kreeg zij witte vlekjes op haar mooie chocolat neusje. De vlekjes werden vlekken en ook het pigment van haar lippen en binnenkant bek verdween!
Ze is nu 4 1/2jaar, eet al ruim een jaar met regelmaat versvlees en sinds enkele weken alleen maar vers! Haar neusje is weer bijna Chocolat, nog maar enkele stipjes zijn te zien!! 8)
Ik ben er helemaal beduusd van, want ik dacht, dat ze voor het leven getekend was!! ;) ;D ;D
Ik zal binnenkort eens foto's maken en zodra ik die in m'n pc heb (wat nog steeds niet lukt) zal ik hem plaatsen, samen met een foto van vorig jaar!!
Ik wilde dit gewoon even melden!! ;) ;D
Door sylvia
#20509
[quote="Ine"]
Al vanaf dat Deetje een jaar was, kreeg zij witte vlekjes op haar mooie chocolat neusje. De vlekjes werden vlekken en ook het pigment van haar lippen en binnenkant bek verdween!
Ze is nu 4 1/2jaar, eet al ruim een jaar met regelmaat versvlees en sinds enkele weken alleen maar vers! Haar neusje is weer bijna Chocolat, nog maar enkele stipjes zijn te zien!! 8)
Ik ben er helemaal beduusd van, want ik dacht, dat ze voor het leven getekend was!! ;) ;D ;D
Ik zal binnenkort eens foto's maken en zodra ik die in m'n pc heb (wat nog steeds niet lukt) zal ik hem plaatsen, samen met een foto van vorig jaar!!
Ik wilde dit gewoon even melden!! ;) ;D

[/quote]
toverchocola ;D

Meestal is een roze neus het gevolg van hormonale schommelingen zoals bij loopsheid,het kan ook erfelijk bepaald zijn ,en chocolade bruin is moeilijk om een goed gepigmenteerde neus te behouden.Dus wie weet hoe alles vanbinnen beter werkt waardoor de hormoonhuishouding optimaal is en het pigment weer goed wordt aangemaakt.
Door margy
#20516
Hoi, wij hebben een soortgelijk "geval" met onze grote poedel van nu 4 jaar. Sinds half augustus krijgt zij geen brok meer, alleen nog maar Carnibest en ander rauw vers vlees. En ja ook bij haar komt het pigment terug, ze wordt namelijk weer zwart ! En .......voor het eerst is ze 5 weken terug loops geweest.
Kan je nagaan wat een tekorten onze hond gehad moet hebben.

Groetjes Margy en Sita
Door SHIVA
#20534
als ik dit zo lees begin ik weer een beetje hoop te krijgen
mijn zwarte reu is helemaal bruin aan het worden
ik geef hem al zeewier bij zijn vlees
kwam vandaag zijn jongste zoon tegen die is nu 8 mnd. oud
precies zijn vader ook zijn vacht is wat krulerig(lupa weet wat ik bedoel}
maar glimmen die hond
werd gewoon een beetje depri ervan
ze geeft hem eukanuba
toen vroeg ze wat onze honden te eten kregen
en heel het verhaal verteld

kreeg als antwoord
nou hij doet het goed op dit merk en kijk eens hoe hij glimt
werd er niet echt vrolijk van
dacht even goh wat glimmen onze honden
nou mooi niet dus bij hem vergeleken waren ze gewoon dof
ik weet het even niet meer
maar een brok komt er gewoon niet meer in
dan zoek ik wel een andere oplossing en anders blijven ze maar dof
alhoewel ik daar niet echt blij mee bent
gr shiva
Door sylvia
#20537
Hoi Shiva,
Het kan ook zijn dat je eens ander voer moet proberen,niet dat wat je nu voert (wat voer je eigenlijk?) slecht is,maar misschien niet het juiste voor jouw honden.Het kan heel goed dat je honden het op een ander versvoer veel beter doen.
Door SHIVA
#20540
hoi sylvia
ze krijgen bij mij de bibi varianten dan afwisselend
g f mixen zuivel producten
vis div soorten
pens van de rund
zachte botten met vlees verschillende diersoorten
kip nek en vleugels
lamsvet plakken 1 maal per week
dus variatie genoeg denk ik
gr shiva
Door sylvia
#20542
Of je zou die bibi eens moeten vervangen door een ander versvoer of geheel gaan barfen.
Door SHIVA
#20544
met de bibi ben ik net een half jaar bezig
pens krijgen ze iedere dag groente om de twee dagen en botten ook iedere dag kip of iets anders vis 2 keer per week
en op de zuivel dag geen vlees of gf mix
ik geef de bibi alleen om de aanvulling dat ik bang ben dat ze iets te kort komen en in de bibi zit alles dacht ik
helemaal alleen barfen durf ik nog niet zo goed 'niet dat ik constand loopt te twijfelen of ik wel het juiste geef
en ik moet me er ook prettig bij voelen
"beetje truttig mischien maar ben voorzichtig
gr shiva
Door moniek
#20555
Nu ik dit topic lees over dat versvlees invloed kan hebben op pigment zou ik toch de volgende vraag willen stellen. Het valt mij op dat bij één van mijn honden ( de blenheim cavalier) zijn witte vacht aan het verkleuren is en dan met name in zijn kruis. De normaal spierwitte beharing begint er nu een beetje rozig uit te zien. Ik had er eigenlijk niet bij stil gestaam dat dit door de versvleesvoeding zou kunnen komen, ik vond dat niet waarschijnlijk in ieder geval. Maar nu ik erover nadenk is dit wel langzaamaan begonnen sinds ze versvlees krijgen. Weet iemand hier iets over te zeggen? Zou het een gevolg kunnen zijn van de vleesvoeding?

groetjes van moniek
Door Ink
#20571
[quote="SHIVA"]
met de bibi ben ik net een half jaar bezig
pens krijgen ze iedere dag groente om de twee dagen en botten ook iedere dag kip of iets anders vis 2 keer per week
en op de zuivel dag geen vlees of gf mix
ik geef de bibi alleen om de aanvulling dat ik bang ben dat ze iets te kort komen en in de bibi zit alles dacht ik
helemaal alleen barfen durf ik nog niet zo goed 'niet dat ik constand loopt te twijfelen of ik wel het juiste geef
en ik moet me er ook prettig bij voelen
"beetje truttig mischien maar ben voorzichtig
gr shiva
[/quote]

Shiva is jouw menu bijgewerkt/actueel bij de menu's?
Ik krijg een gevoel van *Er dreigt gevaar maar ik weet nog niet helemaal precies waar*.
Wil je eventueel wel helemaal zelf gaan samenstellen? Volgens mij lopen er hier genoeg rond die daarbij een handje kunnen helpen.
Door SHIVA
#20577
hoi ink
nee ik heb het niet bijgesteld
maar wat is het gevaar dan
ik word gek :D ;)geef ik te veel botten
of te veel vis
als ze bibi krijgen krijgen ze geen botten wel smorgens groenten en als ik vis geef krijgen ze ook geen bibi
met vleesbotten bedoel ik ook kip en vleugels dus alleen botten ze krijgen wel iedere dag pens maar dat is 150 gr per hond
en de andere botten met weinig vlees is gewoon om ze even bezig te houden haal ik ook weer weg
snap je het nog
gr shiva
Door sylvia
#20579
[quote="SHIVA"]
hoi ink
nee ik heb het niet bijgesteld
maar wat is het gevaar dan
ik word gek :D ;)geef ik te veel botten
of te veel vis
als ze bibi krijgen krijgen ze geen botten wel smorgens groenten en als ik vis geef krijgen ze ook geen bibi
met vleesbotten bedoel ik ook kip en vleugels dus alleen botten ze krijgen wel iedere dag pens maar dat is 150 gr per hond
en de andere botten met weinig vlees is gewoon om ze even bezig te houden haal ik ook weer weg
snap je het nog
gr shiva




[/quote]
ik vindt dit ook een heel warrelig dieet om te lezen,zou het niet beter zijn om hele barfdagen en aparte versvlees dagen te doen,want hier is geen touw aan vast te knopen,ik snap Ink helemaal want ook ik mis iets..........spiervlees mischien ??? ik weet het niet exact maar toch..........Misschien dat de barfers er beter uitkomen.
Door 202spots
#20584
[quote="sylvia"]want ook ik mis iets..........spiervlees mischien ??? ik weet het niet exact maar toch..........Misschien dat de barfers er beter uitkomen.
[/quote]

Spiervlees zal wel met het botvlees,de kip en vis komen denk is.
Maar ik zie geen orgaanvlees....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door