Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ramses1
#2053217
Mijn hond is 8,5 maand en krijgt zijn hele leventje al KVV Carnibest en Naturis.
Alle smaakjes lekker afgewisselt.
Het is een flinke jongen en omdat hij niet genoeg heeft aan 1 kilo per dag krijgt hij er sinds een paar maanden BARF bij.
bv. Naturis Paard en dan 300/500 gram kippenekken, maagjes of hartjes, of bv. Carnibest Kip/Rund en dan 500 gram spiervlees of vleesbot van Geit of Lam, of Naturis Makreel en dan krijgt hij er wat meer bot bij want de vis werkt laxerend bij hem.
Zodra hij 1 jaar geweest is wil ik het KVV helemaal vervangen voor BARF.

Nu vraag ik me af of mijn hond nu teveel bot eet? Zijn poep is gewoon helemaal mooi bruin maar de volgende dag of de dagen daarna wordt het wel helemaal wit....
Hoort dit of geef ik toch teveel bot?
Door Anthraciet
#2053226
Bedoel je dat de poep van dag 1 op dag 3 en later zeg maar wit wordt?
Want daar zou ik me geen zorgen om maken met deze temperaturen, dat droogt gewoon helemaal uit.

Als het er al wittig uitkomt zeg maar, dan geef je teveel bot ;)
Door Bien
#2053232
Anthraciet schreef: Bedoel je dat de poep van dag 1 op dag 3 en later zeg maar wit wordt?
Want daar zou ik me geen zorgen om maken met deze temperaturen, dat droogt gewoon helemaal uit.

Als het er al wittig uitkomt zeg maar, dan geef je teveel bot ;)
goeie zo had ik em niet gelezen  ;)
Door Ramses1
#2053243
Quote[ Bedoel je dat de poep van dag 1 op dag 3 en later zeg maar wit wordt?]Quote

Ja dat bedoel ik, het wordt wit als het er een poosje ligt.. Het komt er mooi bruin uit  ;D
Hij doet het hier op eigen terrein en daardoor valt het me op :)

Niks om me zorgen om te maken dus.

Dank voor de reakties.
Door Ramses1
#2053661
Geheel OT *zeikvraagje*  waarom wil je wachten met overgaan op barf tot je hond 1 jaar oud is?
Eerlijk gezegd vind ik dat veiliger met een hond nog volop in de groei.



Ik heb mijn honden (dit is mijn 5e hond) altijd brok gevoerd in de veronderstelling dat dat gezond en goed voor ze was.
Ze zijn er (met 1 uitzondering) erg oud op geworden, 14, 17 en 11 jaar.

Mijn huidige hond kreeg bij de kennel al KVV en dat ben ik blijven geven.
Voor mij was vers voeren geheel nieuw.
Ik weet nu dat een goede KVV alles heeft in de juiste samenstelling en dus precies is wat een opgroeiende hond nodig heeft.

Mijn hond heeft gewoon erg veel voeding nodig, hij groeit als kool en is schraal op ruim 1,5 kilo vlees per dag.
Ik speel met hem liever op veilig, zeker het eerste zo belangrijke jaar.

Waarmee ik overigens niet zeg dat het niet goed is om Barf te geven in het eerste jaar, maar ik weet er gewoon nog veel te weinig van om het gevoel te hebben dat ik zelf al verantwoord kan "voeren".

Dus voor ons gewoon nog ff KVV en straks steeds meer gaan barfen.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2053729
Heb ik ook lang gehad hoor, dat ik het niet goed durfde. Ik moet zeggen dat mijn hond het er super op doet en gewoon aangekomen is op de zelfde hoeveelheid voer. Hij was ook altijd te mager. Ook is het een stuk goedkoper om te voeren maar dat is uiteraard bijzaak.
Door Lizzy
#2053735
Ramses1 schreef: Eerlijk gezegd vind ik dat veiliger met een hond nog volop in de groei.



Ik heb mijn honden (dit is mijn 5e hond) altijd brok gevoerd in de veronderstelling dat dat gezond en goed voor ze was.
Ze zijn er (met 1 uitzondering) erg oud op geworden, 14, 17 en 11 jaar.

Mijn huidige hond kreeg bij de kennel al KVV en dat ben ik blijven geven.
Voor mij was vers voeren geheel nieuw.
Ik weet nu dat een goede KVV alles heeft in de juiste samenstelling en dus precies is wat een opgroeiende hond nodig heeft.

Mijn hond heeft gewoon erg veel voeding nodig, hij groeit als kool en is schraal op ruim 1,5 kilo vlees per dag.
Ik speel met hem liever op veilig, zeker het eerste zo belangrijke jaar.

Waarmee ik overigens niet zeg dat het niet goed is om Barf te geven in het eerste jaar, maar ik weet er gewoon nog veel te weinig van om het gevoel te hebben dat ik zelf al verantwoord kan "voeren".

Dus voor ons gewoon nog ff KVV en straks steeds meer gaan barfen.
Dat de ontlasting van je hond geheel wit opdroogt met dit weer is echt heel normaal. In de winter gaat dat minder snel en is de drol vaak al vergaat voor het wit heeft kunnen worden. Maar met dit warme weer droogt alles snel op en zie je het kalk.

Ik begrijp je gevoel wel hoor, over je opgroeiende hond. Maar je begrijpt vast dat ik het er niet mee eens ben :biggrin2:. Nee serieus, een goed samengesteld BARF menu is altijd beter. Al is het maar omdat je exact weet wat je hond binnen krijgt. En dat is met al die gemalen voeders altijd maar de vraag. Want ze zeggen wel (als ze het al willen zeggen want sommige houden hun recept angstvallig geheim) "dit zit er in" maar of het er ook echt in zit is voor hen een weet maar voor jou blijft dat altijd de vraag. Ik heb hier zelf 2 puppen op BARF op laten groeien en deze zijn subliem groot geworden (Dalmatische Honden). Verder heb ik honderden mensen met pups begeleid en al die pups zijn subliem groot geworden. Van Yorkshire Terriers tot Duitse Doggen en alles wat daar tussen zit.

Maar goed, als jij je veilig voelt bij het eerste jaar KVV, dan is dat prima natuurlijk. Je moet er niet de zenuwen van krijgen!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door