Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *wendy*
#2053007
Even een vraagje hier hoor.
Vraag het vanmiddag ook wel even bij mijn eigen DA praktijk na.

Maar Laan is gisteren gesteriliseerd. Ik kon er bijna niet onderuit.
Meisje was 1x in de 11 maanden loops maar er wel 5 maanden zoet mee.
Zo'n 2 maanden voor d'r loopsheid begon ze al hangerig te worden, nergens zin in.
Dan haar loopsheid en tot slot schijnzwanger. Ze was 2x op deze manier loops geweest en ze
was nu in de aanloop naar haar 3de loopsheid op precies dezelfde manier. Daarom heb ik toch besloten haar in de
aanloop hiervan te laten helpen want schijnzwanger word ze toch.

Maar anyway mijn vraag. Ik had hier nog nooit van gehoord en ik ga ervan uit dat ik de assistente goed begrepen heb en zij
mij het goed verteld heeft. Bij Laan is de baarmoeder blijven zitten (zag er nog picobello uit) maar de eierstokken verwijderd.
Hier heb ik nog niet eerder van gehoord. Mensen hier wel en zoja wat is de reden van deze keuze ?
Ik was er nl helemaal vanuit gegaan dat alles verwijderd zou worden (is nl bij Ruby wel gedaan door dezelfde DA).

Nogmaals...ik vraag het vanmiddag zelf nog even na want ik moet Ruby bloed laten prikken.
Maar gewoon benieuwd of mensen hier wel bekend zijn met deze manier.

Met Laan gaat het goed. Ik merk niets aan haar "sjucht..stuiterbal*

Gr, Wendy

ps ik ben nog gewoon om bij een teef van sterilisatie te spreken en bij een reu van castratie...laat me maar hihi
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2053010
Ja, dat is inmiddels wel redelijk gebruikelijk. Vroeger werd ook de baarmoeder er uit gehaald maar het blijkt dat dat niet nodig is en het maakt de operatie een stuk gemakkelijker.
De eierstokken werden er altijd al uit gehaald want die maken de hormonen aan waar het om gaat.
Door *wendy*
#2053012
Thank you.

Maar hoe zit het dan met de kans op baarmoederontsteking ?
Is die dan nog net zo hoog ? Of is die ook minder omdat de eierstokken weg zijn ?
Door Fynn
#2053016
Bij Ijuba zijn ook alleen de eierstokken verwijderd en de baarmoeder is blijven zitten.
Ze heeft nooit geen problemen gehad met baarmoederontsteking ,dat kan denk ik ook bijna niet aangezien er geen loopsheid plaatsvind.
Helaas is ze wel incontinent geworden .

Groetjes Rian
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2053023
*wendy* schreef: Thank you.

Maar hoe zit het dan met de kans op baarmoederontsteking ?
Is die dan nog net zo hoog ? Of is die ook minder omdat de eierstokken weg zijn ?
Baarmoederontsteking ontstaat onder invloed van hormonen en die zijn weg. Dus de kans er op is niet noemenswaardig.
Door *wendy*
#2053024
Dan ben ik happy :D en gerustgesteld  :bigarmhug:

@ Rian. Ik hoop dat Laan net zoveel geluk heeft als Ruby en daar geen last van krijgt.
Maar ik weet dat het 1 vd risico's is. We zullen zien.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door