Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#2052833
Ik snap er niets van, hij krijgt 1,5 tablet previcox, waar hij het eigenlijk goed op deed. Daarbij krijgt hij glucosamine complex extra, groenlipmossel 2x daags een capsule en een capsule visolie per dag.
Hij loopt op dit moment echt heel slecht, hijgt heel veel alsof hij pijn heeft. Vanmorgen met de wandeling liep hij ook heel slecht, daarna gegeten en toen speelde hij ineens volop met Chendo.
Hij slaapt ook heel veel op dit moment.
Ik weet het ff niet meer, maak me toch wel zorgen of hij niet iets anders heeft dan alleen zijn artrose.
Dit is niet normaal voor een TT van bijna 10. Het lijkt wel een bejaard ventje van 80.
Door Lonaa
#2052840
Wat vervelend.

Misschien heel stom hoor, maar je zegt dat ie tijdens de wandeling slecht liep, toen eten kreeg en daarna ging spelen.
Krijgt ie al z'n supplementen en pijnstillers tijdens de maaltijd? Misschien dat de tijd tussen de laatste keer 's avonds en 's ochtends dan gewoon te lang wordt? Aangezien artrose zich toch ontwikkeld en erger wordt?
Door tt-tjes
#2052849
Lonaa schreef: Wat vervelend.

Misschien heel stom hoor, maar je zegt dat ie tijdens de wandeling slecht liep, toen eten kreeg en daarna ging spelen.
Krijgt ie al z'n supplementen en pijnstillers tijdens de maaltijd? Misschien dat de tijd tussen de laatste keer 's avonds en 's ochtends dan gewoon te lang wordt? Aangezien artrose zich toch ontwikkeld en erger wordt?
Nee, hij krijgt zijn pijnstillers elke ochtend een half uur voor de wandeling, de rest van de supplementen tijdens de maaltijd. De previcox zou 24 uur moeten werken.  Het advies is om ze 's ochtends te geven, omdat hij overdag actiever is en 's nachts slaapt. De supplementen krijgt hij 2x daags.
De artrose is pas een paar maanden geleden geconstateerd, kan me niet voorstellen dat het zich zo snel ontwikkeld.
Net met de wandeling liep hij ook heel slecht, en vanmiddag struikelde hij toen hij een brugje over wilde.

Ik vraag me af of er niet iets is wat ik hem nog kan geven.
Door Lonaa
#2052853
tt-tjes schreef: Nee, hij krijgt zijn pijnstillers elke ochtend een half uur voor de wandeling, de rest van de supplementen tijdens de maaltijd. De previcox zou 24 uur moeten werken.  Het advies is om ze 's ochtends te geven, omdat hij overdag actiever is en 's nachts slaapt. De supplementen krijgt hij 2x daags.
De artrose is pas een paar maanden geleden geconstateerd, kan me niet voorstellen dat het zich zo snel ontwikkeld.
Net met de wandeling liep hij ook heel slecht, en vanmiddag struikelde hij toen hij een brugje over wilde.

Ik vraag me af of er niet iets is wat ik hem nog kan geven.
Hmm, dat is inderdaad nog maar kort geleden.

Heel eerlijk ben ik niet zo thuis in de supplementen, dus ik kan je daar niet bij helpen.

Ik hoop dat je wat vind, sterkte.  :-*
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#2052902
Hier goede resultaten met Synoquin bij arthrose.
Je zou misschien bloed kunnen laten checken?
Hoe lang slikt Chendo al Previcox?
Mij is verteld dat langdurig gebruik van Previcox nadelige uitwerking kan hebben op lever en nieren.
Ik zou bij DA langsgaan als hij zo heel veel hijgt. Sterk hijgen is vaak indicatie voor pijn.
Sterkte met Chendo!
Door tt-tjes
#2052936
*Dorothea* schreef: Heb je al eens een heel goed glucosaminepreparaat geprobeerd zoals bv synoquin, cosequin of cortaRX?
Die middelen doen echt wonderen bij artrose.
Ik dacht dat ik dat gekocht had, glucosamine special van de Groene Os, maar Fjurdy krijgt daar ook dunne ontlasting van.

Waar kun je synoquin of cosequin krijgen?
Laatst gewijzigd door tt-tjes op do 07 jul 2011, 07:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
#2052941
luka en kira schreef: Hier goede resultaten met Synoquin bij arthrose.
Je zou misschien bloed kunnen laten checken?
Hoe lang slikt Chendo al Previcox?
Mij is verteld dat langdurig gebruik van Previcox nadelige uitwerking kan hebben op lever en nieren.
Ik zou bij DA langsgaan als hij zo heel veel hijgt. Sterk hijgen is vaak indicatie voor pijn.
Sterkte met Chendo!
Het is niet Chendo maar Fjurdy, en hij heeft dit previcox nog maar een paar maanden. Hij krijgt ook groenlipmossel, voor zijn maag te beschermen. Dat hijgen heeft hij pas de laatste paar dagen.
Door tt-tjes
#2052953
Ik heb het inmiddels gevonden. Wat is dan beter, tabletten of capsules. Welke zou ik nodig hebben voor Fjurdy, ik kan namelijk de dosering niet vinden. Fjurdy weegt 15 kg. Zou ik dan kunnen volstaan met de capsules voor de kleine hond.
Door Lizzy
#2052967
tt-tjes schreef: Ik heb het inmiddels gevonden. Wat is dan beter, tabletten of capsules. Welke zou ik nodig hebben voor Fjurdy, ik kan namelijk de dosering niet vinden. Fjurdy weegt 15 kg. Zou ik dan kunnen volstaan met de capsules voor de kleine hond.
Naar welk merk kijk je?
Door ellenned
#2053022
Bij Kyran werkt de Corta echt heel goed. Ik heb het laatst 2 weken niet kunnen geven en dat was te merken. Ook merk ik dat de Previcox die ik geef bij hem beter werkt als ik het niet 1 keer op een dag geef maar 2 keer ook al is mij verteld dat het 'beter' is om 1 keer te geven smorgens om er op de dag profijt van te hebben maar bij Kyran werkt 2 keer geven gewoon beter. Loopt Fjurdy alleen smorgens heel slecht of gedurende heel de dag? Kyran loopt de eerste ronde ook veel beroerder als de andere rondes.
En misschien toch ook een reguliere maagbeschermer erbij geven?
Door Ziviaantje
#2053087
Gebruik je de gewone glucosamine van Groene Os of de glucosamine speciaal? Daar zit ook Boswelia, Niacinamide en N-Acetyl-cysteïne in en die zijn pijnstillend en ontstekingsremmend. Ik heb bij Indy toen ze een blessure had ook Previcox gegeven. Metacam en rimadyl werkte voor geen meter. Previcox wel, maar ik had het maar 2 weken nodig gelukkig. Pas op met te lang geven, maar ik begrijp het heel goed: je wil dat je hondje geen pijn heeft.
Door pallas
#2053204
Andere optie is dat hij msischien pijn in zijn maag krijgt van de previcox. Zeker als het vlak na inname slechter gaat en dan in de middag weer beter.
Misschien een maagbeschermer erbij gebruiken? Maar dat is niet altijd prettig met onze vers gevoerde honden geloof ik :(

Veel sterkte met het ventje :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door