Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ashley
#2052451
Gisteravond zijn we met spoed met Loesje naar de dierenarts geweest, ze was al een aantal dagen aan de diarree en wilde niks eten. Gister rond 20.00 uur begon ze ook te braken maar ja ze had niks in haar maag dus alleen slijm met uiteindelijk wat bloed. Omdat ze ook hevig trilde toch de dierenarts gebeld en we moesten komen. Ze heeft daar een pijnstiller en antibraak spuitje gekregen. Voor thuis heb ik ORS meegekregen. Gisteravond is ze in haar mandje gaan liggen en is er niet meer uitgeweest tot vanochtend een uur of 4. Toen was het alleen maar braken en diarree en hevig trillen. Dierenarts gebeld en we moesten onmiddellijk komen. Nu ligt ze daar aan het infuus, hevig uitgedroogd en in een paar dagen tijd bijna 2 kilo afgevallen ( en dat is veel als je er maar 6 weegt). Ze ligt onder een warmte lamp want ze had ondertemperatuur. De dierenarts verwacht een infectie die ze zelf niet goed kan weg krijgen maar als ze morgen nog zo beroerd is gaan ze bloed prikken want hij denkt ook aan een ontsteking van de pancreas.

Ik hoop zo dat ik haar morgenochtend weer kan ophalen, dat ze weer lekker opgeknapt is....Ben zelf ook  nog steeds bedlegerig dus het is heel fijn dat zij voor afleiding kan zorgen, maar goed eerst moet ze zelf opknappen....
Door ashley
#2052569
Jeroen heeft net even gebeld en ze is hartstikke lief. Het infuus loopt in een hoge snelheid in en dat blijft zo tot morgenochtend. Ze heeft nog wel gespuugd maar dat is nu niet zo erg meer. Ze moet wel veel plassen en volgens de assistente loopt ze dan gewoon langs andere honden  :o Dat is voor mij een teken dat ze nog steeds goed ziek is anders is ze op z'n minst aan het blaffen  ;)

Maar we hopen gewoon dat ze een virus heeft en morgen weer lekker naar huis mag, hopelijk voel ik me dan ook weer beter  ;)
Door ashley
#2052693
Jeroen mag haar om 22.00 uur halen, dan is ze vannacht thuis en moet ze morgenochtend terug en weer aan het infuus. De dierenarts was nog niet tevreden want ze heeft toch nog een aantal keer flink gespuugd. Maar om het voor haar rustiger te houden mag ze vannacht naar huis....
Door ashley
#2052991
Jeroen is haar nu weer naar de dierenarts terug brengen voor nog een dag infuus. Ze mocht gisteravond om 22.00 uur naar huis omdat ze toch wel onrustig werd. De hele dag is ze hartstikke lief geweest en niet aan haar infuus gepeuterd, wat voor mij alleen maar een teken is dat ze enorm ziek is. Vannacht heeft ze tussen ons in op bed gelegen. Ze heeft wel wat geslapen maar ze wilde voornamelijk contact liggen, erg fijn als je het al zo warm hebt  :P Ze heeft vannacht niet meer gespuugd maar nog wel veel gesmakt. Eten ( ze krijgt nu van die blikjes dieetvoer, niet direct mijn 1e keus maar ze is al zoveel afgevallen) doet ze nog steeds niet, ze neemt 1 hapje van dat blikvoer om vervolgens er van weg te lopen. Ook haar buik maakte nog flink veel lawaai. Ben benieuwd of ze vanavond definitief mee naar huis mag maar ik heb er een hard hoofd in, ze is nog zo ziek  :-\

Het vermoeden gaat wel steeds meer richting een virus maar dat is dan wel een heftig virus...... :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door