Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ellen22
#204358
Hallo, Ik vind Indy (dalmaat nu dik zes maanden) erg slank dus ik heb haar eetgewicht omhoog gedaan maar als ze meer als 600 gram cb eet gaat ze overgeven en een stuk meer poepen! Hebben jullie tips want zo komt er ook niks aan.....

Groetjes Ellen
Door Lizzy
#204360
Wat geeft ze over? Haar voer? Slijm? Gal?

Welke Carnibest geef je haar? Een soort? Meedere? Heb je de actief ook geprobeerd?

Heb je de mogelijkheid om naast 600 gram Carnibest nog wat andere dingetjes te geven? Ik denk dan aan bijv een lamsbot met vlees vlees, rauwe/hele sardientjes (1 keer per week), volle(!) kwark en yoghurt. Met andere woorden: wat lekker vette tussendoortjes. Misschien dat dat helpt om haar dikker te krijgen zonder dat ze gaat overgeven.

Groetjes, Lizzy
Door Lizzy
#204364
Nog een vraagje: geef je in 1 keer echt veel meer Carnibest of voeg je iedere keer een heel klein beetje erbij?
Door Lizzy
#204369
En nog 1: hoe lang eet ze al vers? Heeft ze misschien hiervoor iets anders gegeten?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#204371
Hoe zwaar is je hond nu en hoe vaak per dag geef je haar te eten?
Het is natuurlijk logisch dat als je meer eten geeft je hond ook meer gaat poepen ;).
Door Li@nne
#204381
Hoi hoi
Als ik van de rasstandaard uitga, moet Indy 24 kilo wegen als ze volwassen is.
Ze moet nu 3 % van haar volwassen gewicht per dag eten, dat is dus 3 % van 24 kilo is 720 gram per dag.
Laatst gewijzigd door Li@nne op do 11 nov 2004, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#204610
[quote="Li@nne"]
Hoi hoi
Als ik van de rasstandaard uitga, moet Indy 24 kilo wegen als ze volwassen is.
Ze moet nu 3 % van haar volwassen gewicht per dag eten, dat is dus 3 % van 24 kilo is 720 gram per dag.
[/quote]

Ja, dat is wel zo maar als Ellen haar dus meer geeft, dan gaat ze spugen.....
Door Ellen22
#205260
[quote="Lizzy"]
Nog een vraagje: geef je in 1 keer echt veel meer Carnibest of voeg je iedere keer een heel klein beetje erbij?
[/quote]
Ik ben langzaam de maaltijden gaan verhogen en ze krijgt twee keer op een dag cb en daarnaast krijgt ze extra dingen zoals yoghurt, macaronie etc...

En nog 1: hoe lang eet ze al vers? Heeft ze misschien hiervoor iets anders gegeten?
Ze heeft niet anders als vers gegeten wel verschillende merken bibi bij de fokker energique en cb bij mij net wat ik voor hande heb!

Als ze overgeeft is het meestal eerst voer (wat heeeeelll erg stinkt) en daarna slijm..

Bedankt voor het meedenken... moet zeggen dat ze de laatste dagen het aardig binnen houdt!

En dat komt vast omdat jij (lizzy) haar afgelopen zondag hebt gezien, heb je stiekum wat in haar oor gesegd?? Hihi ;)
Door Lizzy
#205273
[quote="Ellen22"]
[quote="Lizzy"]
Nog een vraagje: geef je in 1 keer echt veel meer Carnibest of voeg je iedere keer een heel klein beetje erbij?
[/quote]
Ik ben langzaam de maaltijden gaan verhogen en ze krijgt twee keer op een dag cb en daarnaast krijgt ze extra dingen zoals yoghurt, macaronie etc...

En nog 1: hoe lang eet ze al vers? Heeft ze misschien hiervoor iets anders gegeten?
Ze heeft niet anders als vers gegeten wel verschillende merken bibi bij de fokker energique en cb bij mij net wat ik voor hande heb!

Als ze overgeeft is het meestal eerst voer (wat heeeeelll erg stinkt) en daarna slijm..

Bedankt voor het meedenken... moet zeggen dat ze de laatste dagen het aardig binnen houdt!

En dat komt vast omdat jij (lizzy) haar afgelopen zondag hebt gezien, heb je stiekum wat in haar oor gesegd?? Hihi ;)

[/quote]

Hihihi, ja, ik heb haar zondag even toegesproken :D.

Geeft ze alle merken over?

Geef je macaroni om haar wat aan te laten komen?

Geef je het versvlees op kamertemperatuur?

Ik zou zelf liever geen macaroni geven maar liever lamsribben+vlees en sardientjes (heel/rauw) en dat soort dingen. Macaroni is wel een dikmaker maar bevat ook erg veel koolhydraat dat eigenlijk slecht verteerbaar is.

Kan ze geen wormen hebben?

Groetjes, Lizzy
Door Ellen22
#205284
Nee wormen heeft ze gelukkig echt niet.....
Ja op kamertemp en macaronie idd om iets aan te komen! Okee dat gaan we dan ook maar eens halen sardientjes helemaal in zijn geheel? (met ogen en al?) :-X

Bedankt voor je hulp en zal je op de hoogte houden!
Door Lizzy
#205288
[quote="Ellen22"]
Nee wormen heeft ze gelukkig echt niet.....
Ja op kamertemp en macaronie idd om iets aan te komen! Okee dat gaan we dan ook maar eens halen sardientjes helemaal in zijn geheel? (met ogen en al?) :-X

Bedankt voor je hulp en zal je op de hoogte houden!
[/quote]

Ik zou lekker de macaroni weg laten ja. En ja, de sardien is inclusief de ogen ;D. Met kop, graat, ogen en al. Dit zou je 1 en maximaal 2 keer per week kunnen geven. Lamsribben + vlees zou je 2 keer per week kunnen geven en volle yoghurt/kwark (met eventueel een rijp banaantje en RAUWE honing) mag je ook wel 2 a 3 keer per week geven. En in de tussentijd zou je weer kunnen proberen om de hoeveelheid iets op te hogen maar dan echt met grammetjes.

Tja, en anders weet ik het ook niet meer.... dan zou je eventueel nog CB actief kunnen proberen of anders een ander merk.

Oh, wat je ook zou kunnen geven is wat extra probiotica/goedaardige bacterieen (uit een capsule).

Groetjes, Lizzy en succes en ik hoor graag hoe het gaat!
Door Helen
#205296
Ik heb het helemaal ontdekt!! Hoe je een hond die moeilijk op gewicht kan houden zelfs aan kan laten komen!! Ik heb ook van alles geprobeerd, koolhydraten supplementeren, veel vette vleessoorten. Het helpt allemaal niet afdoende. Nu voer ik al ruim drie weken enkele keren per week schapenvet bij en Balou is eindelijk een pond aangekomen!!! En dat terwijl ze niet minder beweging krijgt.

Misschien kan jij ook aan schapenvet komen? Ik geef nu drie keer in de week schapenvet extra. Voor de rest heb ik qua hoeveelheid en samenstelling( Balou barft) niets verandert.

groetjes Helen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door