Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2052261
Gisteren met Jesse naar Maarten geweest aangezien die al een paar weken op en af mank was. Na klinisch onderzoek gaf ze duidelijk pijn aan op haar pols en elleboog. Na foto’s bleek haar elleboog in orde te zijn maar haar band van de pols ooit beschadigd te zijn en deze is foutief opnieuw aangehecht. Waardoor er (kleine)botwoekeringen ontstaan zijn en als ze haar poot op een bepaalde manier neerzet geeft dit pijnprikkels in het zenuweefsel. Niets aan te doen dus heb een doorlopende recept voor pijnstilling gekregen en geven wanneer nodig.

Sammy is een ander verhaal. Die heeft al een paar maanden een neus als een maandlandschap, met ook kloofjes erin en soms bloeden. Van alles al geprobeerd aan smeersels en ook in voeding meer vis, framboos, vlierbes etc gegeven. Nu zet Sammy ook enorm aan en hoeft van haar al die beweging niet. Het liefst ligt ze hele dag. Maarten denkt in de richting van een auto-immuunziekte. Hier schrok ik wel van want had niet echt in die richting gezocht. Ik heb nu een smeerseltje op basis van prednison gekregen voor haar neus. Dit zou vrij rap resultaat moeten geven. Kan ik haar nog iets gaan geven om haar te ondersteunen of wat moet ik juist wel/niet doen? Moet ik haar een bepaalde diersoort meer/minder geven. Ze krijgt nu aan vleesbot; biologische kip, konijnkarkas, haaskarkas, hertenribben en eendenruggen, zalmlijf/kop. Aan spiervlees; blesbok, struisvogel, geit, lam, kip, lama, konijn, en biologische rund aan orgaan biologische runderpens/hart/nier/lever en hertenhart.
Laatst gewijzigd door Cindy de Wolf op do 07 jul 2011, 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.
#2052298
Jeetje meid! Het zal ook eens meezitten....
Wat betreft auto-immuunproblemen en voeding, gevarieerd voeren, maar dat doe je al. Ik geef Sanne  wel dagelijks groentemix met gemalen noten, om haar te voorzien van alle benodigde anti oxidanten, enz, om het immuunsysteem zo goed mogelijk te ondersteunen. Zoveel mogelijk biologisch zou denk ik het mooiste zijn, maar dat is gewon lastig aan aan te komen.
#2052325
Sanyo schreef: Jeetje meid! Het zal ook eens meezitten....
Wat betreft auto-immuunproblemen en voeding, gevarieerd voeren, maar dat doe je al. Ik geef Sanne  wel dagelijks groentemix met gemalen noten, om haar te voorzien van alle benodigde anti oxidanten, enz, om het immuunsysteem zo goed mogelijk te ondersteunen. Zoveel mogelijk biologisch zou denk ik het mooiste zijn, maar dat is gewon lastig aan aan te komen.
Thankx.

Ach met het leven wat ze bij mij leiden komt dat van Jesse niet als een donderslag bij heldere hemel maar goed baal er natuurlijk wel van.

Wbt Sammy dat baart me meer zorgen. Nog suggesties vanuit welke groente en noten de mix moet bestaan?
Wat zou dan beter zijn barfen en daarin alleen kip/rund biologisch kunnen voeren of overzetten op een biologische kvv zoals Bandit, Darf of CB :-\ :-\ :-\
#2052362
He gatverdamme Cindy :-X. Jeetje meis, dit is echt knap waardeloos.... Denkt Maarten aan Lupus? Over Lupus kun je hier meer vinden: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 633.0.html. En wordt door veel DA's ook vitamine E in hogere doseringen voorgeschreven. Ik zou dan zelf eerder biologische rode palmolie geven. Doet Maarten verder nog bloedonderzoek of andere onderzoeken zoals het nemen van biopten? Want ik denk wel dat het goed is om te weten aan welke auto-immuunziekte Sammy lijdt.

Verder zou ik zo blijven voeren als je doet, BARF, want dat is echt fantastisch, die afwisseling die je hebt! Groenten is zeker goed. Ik zou vooral voor biologische (blad)groenten kiezen. En dus de nadruk leggen op blad en kiemgroenten.  

Weerstandverhogende middelen kunnen in gevallen van auto-immuunziektes juist niet goed uitpakken, dus daar zou ik zeker mee uitkijken.
#2052372
*Dorothea* schreef: Ik zou een biopt laten nemen van de neus, dan weet je precies wat er speelt. Of het een auto-immuunziekte is en zo ja welke.
Lizzy schreef: He gatverdamme Cindy :-X. Jeetje meis, dit is echt knap waardeloos.... Denkt Maarten aan Lupus? Over Lupus kun je hier meer vinden: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 633.0.html. En wordt door veel DA's ook vitamine E in hogere doseringen voorgeschreven. Ik zou dan zelf eerder biologische rode palmolie geven. Doet Maarten verder nog bloedonderzoek of andere onderzoeken zoals het nemen van biopten? Want ik denk wel dat het goed is om te weten aan welke auto-immuunziekte Sammy lijdt.

Verder zou ik zo blijven voeren als je doet, BARF, want dat is echt fantastisch, die afwisseling die je hebt! Groenten is zeker goed. Ik zou vooral voor biologische (blad)groenten kiezen. En dus de nadruk leggen op blad en kiemgroenten. 

Weerstandverhogende middelen kunnen in gevallen van auto-immuunziektes juist niet goed uitpakken, dus daar zou ik zeker mee uitkijken.
Thankx, de verdenking ligt idd op Lupus maar het beeld komt niet 100% overeen. Hij wilde eerst even dit aankijken, helemaal daar Sammy panisch is voor DA. Eerst zo even een eerste indruk krijgen mocht er geen goede verbetering optreden dan gaan we uiteraard biopten laten nemen. Bloedonderzoek heeft hij niet gedaan maar is in januari nog gebeurt omdat ze toen ook al zwaarlijvig was en is getest op schildklier, daar kwam niets uit. Sammy is een grove golden en krijgt slechts 400g per dag te eten....met ca 2.5 uur lichaamsbeweging per dag waarbij zij voornamelijk slentert...
Ok ga vanmiddag nieuwe groente mix maken. En even zoeken voor de palmolie.

Nog suggesties welke noten ik het best kan kopen?
#2052391
Cindy de Wolf schreef: Thankx, de verdenking ligt idd op Lupus maar het beeld komt niet 100% overeen. Hij wilde eerst even dit aankijken, helemaal daar Sammy panisch is voor DA. Eerst zo even een eerste indruk krijgen mocht er geen goede verbetering optreden dan gaan we uiteraard biopten laten nemen. Bloedonderzoek heeft hij niet gedaan maar is in januari nog gebeurt omdat ze toen ook al zwaarlijvig was en is getest op schildklier, daar kwam niets uit. Sammy is een grove golden en krijgt slechts 400g per dag te eten....met ca 2.5 uur lichaamsbeweging per dag waarbij zij voornamelijk slentert...
Ok ga vanmiddag nieuwe groente mix maken. En even zoeken voor de palmolie.

Nog suggesties welke noten ik het best kan kopen?
Wel biologische RODE palmolie nemen hoor! Want daar zit de vitamine E in.

Qua noten kun je hazelnoten, walnoten, para-noten (veel zink en selenium!) en amandelen geven.

En geen macademia's!
#2052396
Cindy de Wolf schreef: Thankx, de verdenking ligt idd op Lupus maar het beeld komt niet 100% overeen. Hij wilde eerst even dit aankijken, helemaal daar Sammy panisch is voor DA. Eerst zo even een eerste indruk krijgen mocht er geen goede verbetering optreden dan gaan we uiteraard biopten laten nemen. Bloedonderzoek heeft hij niet gedaan maar is in januari nog gebeurt omdat ze toen ook al zwaarlijvig was en is getest op schildklier, daar kwam niets uit. Sammy is een grove golden en krijgt slechts 400g per dag te eten....met ca 2.5 uur lichaamsbeweging per dag waarbij zij voornamelijk slentert...
Ok ga vanmiddag nieuwe groente mix maken. En even zoeken voor de palmolie.

Nog suggesties welke noten ik het best kan kopen?
Weet je nog wat er precies is onderzocht in het bloed? Schildklierproblemen komen niet altijd uit het standaard onderzoekje T4 en TSH.
Huidproblemen aan de neusrug kunnen nl wel passen bij een traag werkende schildklier.
#2052409
Als je een biopt laat nemen kun je wel te weten komen dat het auto-immuun is maar niet welke ziekte. Tenminste bij Sanne hebben ze dat nooit kunnen vertellen. Er is ook een bloedtest, de ANA test. Als die positief is is het zeker dat het lupus is, maar als die negatief is wil het weer niet zeggen dat het dat niet is. Bij Sanne was die 2 x negatief, en heeft dus niets toegevoegd aan de diagnose. En volgens mij heb je er ook niet zo heel veel aan om te weten welke auto-immuunziekte het is. De behandeling blijft het zelfde, symptoombestrijding met cortico's....
#2052431
*Dorothea* schreef: Weet je nog wat er precies is onderzocht in het bloed? Schildklierproblemen komen niet altijd uit het standaard onderzoekje T4 en TSH.
Huidproblemen aan de neusrug kunnen nl wel passen bij een traag werkende schildklier.
De standaard T4 test.
Het betreft niet haar neusrug maar echt de volledige neus. Zal eens kijken of ik er een goede foto van kan maken.
Lizzy schreef: Wel biologische RODE palmolie nemen hoor! Want daar zit de vitamine E in.

Qua noten kun je hazelnoten, walnoten, para-noten (veel zink en selenium!) en amandelen geven.

En geen macademia's!
Doen we. Had ik net goed gegokt heb nu een mix gekocht van hazelnoten, walnoten en amandelen.
Sanyo schreef: Als je een biopt laat nemen kun je wel te weten komen dat het auto-immuun is maar niet welke ziekte. Tenminste bij Sanne hebben ze dat nooit kunnen vertellen. Er is ook een bloedtest, de ANA test. Als die positief is is het zeker dat het lupus is, maar als die negatief is wil het weer niet zeggen dat het dat niet is. Bij Sanne was die 2 x negatief, en heeft dus niets toegevoegd aan de diagnose. En volgens mij heb je er ook niet zo heel veel aan om te weten welke auto-immuunziekte het is. De behandeling blijft het zelfde, symptoombestrijding met cortico's....
Pfff om het duidelijk te maken :'( :'(
we gaan eerst maar eens kijken of we verbetering kunnen krijgen.
#2052436
[quote="Lizzy"]
Wel biologische RODE palmolie nemen hoor! Want daar zit de vitamine E in.

Qua noten kun je hazelnoten, walnoten, para-noten (veel zink en selenium!) en amandelen geven.

En geen macademia's!
[/quote]

Ik heb even gezocht op rode palmolie maar kan alleen deze vinden http://www.noble-house.tk/html/nederlan ... lmolie.htm is deze ok?
En mss een domme vraag maar moet ik dit door haar eten mengen of op de neus smeren?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door