Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door M. v.d. Heuvel
#2050343
Ongeveer 2 jaar gelden ben ik begonnen om onze cavalier king charles spaniels kvv te geven. Omdat enkele van de honden daar niet goed op reageerden (schilferende huid) ben ik 1 jaar geleden overgegaan op Barf.
Toch blijven de huidschilfers bestaan. Ze krijgen gevarieerd vlees/orgaan/vleesbot vis en groente in de goede verhouding.
Wat kan ik doen om dit te verhelpen?
Door Mevroi Kruim
#2050357
Je zou naar de da kunnen gaan en vragen om een afkrabsel. Maar ik zou zelf extra visolie gaan geven (ik neem aan dat je al vette vis in je menu hebt zitten).
Door nienk
#2050364
precies wat mevroi Kruim zegt, je kan voor de zekerheid een afkrabsel laten doen om dingen uit te sluiten. Reus heeft ook soms schilfers, hij krijgt standaard de olie van Doils. ook was ik hem af en toe (vaker toen het erg was) met Vet Gold Cream shampoo, die erg goed helpt.

geef je iets waar graan in zit? bijvoorbeeld gewone hondenkoekjes? dat zou ook nog een oorzaak kunnen zijn. zijn de honden die er last van hebben familie van elkaar? (dat laatste puur uit nieuwsgierigheid)
Door nienk
#2050386
hmm wel toevallig dat meerdere honden er op dezelfde manier last van hebben.

het zou ook nog kunnen liggen aan hun activiteiten, bijvoorbeeld zwemmen, wat de andere niet doen?  of plaatsen waar je met hun heen gaat en de andere niet?

merk je verschil door het jaar heen?

hoeveel vette vis geef je?
Door M. v.d. Heuvel
#2050393
Alle honden zwemmen en komen op dezelfde plaatsen. Ze krijgen 1x per week vette vis. Twee van de 7 honden hebben last van schilfers. De rest niet.
Door nienk
#2050396
M. v.d. Heuvel schreef: Alle honden zwemmen en komen op dezelfde plaatsen. Ze krijgen 1x per week vette vis. Twee van de 7 honden hebben last van schilfers. De rest niet.
ik zou kijken of het geven van een goede visolie verschil maakt.
Door Patj88
#2052626
Nynke F schreef: ik ga mee met de visolie en ook regelmatig een rauw eitje  :)
Maar dat eitje hoort dan niet thuis in mij eliminatie-dieet he?
Of heb ik het verkeerd?
Door nienk
#2052905
Patj88 schreef: Maar dat eitje hoort dan niet thuis in mij eliminatie-dieet he?
Of heb ik het verkeerd?
je kan het ei als diersoort beschouwen. dus als het een tijd goed gaat, een paar weken eitjes gaan geven. verslechtering? geen eitjes meer geven. verbetering of hetzelfde? lekker eitjes geven!
Door Lizzy
#2052963
Voor de mensen die wel wat hebben met homeopathie (naast het geven van goede visolie), zou je Sulphur D30 kunnen proberen, een paar dagen 1 of 2 maal daags. Je kunt dit bij de apotheek bestellen (van bijv. het merk VSM).
Door mysmoothcollies
#2056094
M. v.d. Heuvel schreef: Alle honden zwemmen en komen op dezelfde plaatsen. Ze krijgen 1x per week vette vis. Twee van de 7 honden hebben last van schilfers. De rest niet.
Het kan ook spanning, opwinding of stress zijn, vlak dat niet uit.........
Door Lizzy
#2056897
M. v.d. Heuvel schreef: Ben begonnen met visoliecapsules van de Hema. Hoeveel moet ik geven?
De helft van de mensendosering.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door