Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2051597
Hoi,

Milow krijgt al maand of 9 KVV van Lotgering. Zijn darmen die ernstig aangetast waren door Giardia, zijn hier heel erg van opgeknapt. Een aantal maanden geleden kreeg Milow kale plekken op zijn lippen. Zijn lip rand zwelde op, ging schilferen en werd knal rood. Hij zag eruit als een lab met zumba lippen.....echt zielig. Volgens de DA had hij een contact allergie. We hebben speeltjes, kong, andere kussen hoes, etensbak....etc....alles hebben we veranderd of weggehaald. Wel één voor één natuurlijk. Niets hielpt. Nu ben ik toch maar overgestapt op KVV van Energique....en voor het eerst in 6 maanden is zijn lip aan het herstellen. Niet meer rood en dik, niet meer schilferig en zijn haartjes komen terug.

Heeft iemand van jullie vaker gehoord dat honden van lotgering huidklachten kregen? En weet iemand een goed alternatief voor Lotgering? Ik vind Energique behoorlijk aan de prijs. Ik betaal 45 euro voor 12 kilo. Lotgering kostte me 50 euro voor 25 kilo. De helft goedkoper dus. Zijn gezondheid gaat voor, maar ik zoek dus eigenlijk een KVV die qua prijs hier een beetje tussen in zit. Wat adviseren jullie?
#2051791
Hai, Misschien even contact opnemen met Sandra van Lotgering zelf? 'K weet niet welke smaken/soorten je van Lotgering afwisseld nu? Misschien is de Lotgering Lam compleet een optie als eliminatie dieet? Of de Paard Light. Anders zou ik de Tinlo proberen, maar dan nog maar 1 of 2 smaken (tijdelijk) anders weet je nog niet waar je hond een allergie voor heeft. Het kan bijvoorbeeld ook zijn dat jou hond niet goed reageert op de runderpens.
#2051858
mijn holistisch DA zei het vaker te horen, (reus kreeg voorheen ook lotgering), maar hier hoor je eigenlijk bij ieder merk wel eens klachten. zoveel honden, zoveel reacties op voer, zegmaar.

welke smaken lotgering voerde je allemaal?

welke smaken energique voer je nu?

je zou kunnen beginnen met precies te achterhalen welke ingrediënten er in de lotgering zitten, die nu niet in het menu van je hond voor komen. dan in de toekomst dus die ingrediënten vermijden.

om gelijk een heel eliminatie dieet te starten... dat is best behoorlijk wat gedoe, aangezien het erg belangrijk is dat als je het doet, je het echt in 1 keer goed doet. mij lijkt dat, gezien het verdwijnen van de klachten nu, overdreven. echter raad ik je wel aan om hoe dan ook 1 of 2 diersoorten niet te voeren, voor het geval dat je hond zijn klachten weer op spelen en je toch moet gaan elimineren. mij lijken dan konijn en eend het meest geschikt.

verder lijkt het mij een kwestie van wat verschillende merken uitproberen. kijk eens wat er bij jou in de buurt verkrijgbaar is, en probeer merk voor merk een paar weken uit.

1 toevoeging: graan is jeuk en allergie ellende veroorzaker nummer 1 bij honden, dus ik zou hoe dan ook alles met graan er in gewoon niet meer geven. geen brokken dus, geen  gewone hondenkoekjes en kluifjes. daarnaast zou ik ook er op letten dat je hond niet te veel toevoegingen binnen krijgt. ook gedroogde snacks die '100% natuurlijk vlees' zijn, kunnen toevoegingen bevatten. het beste ga je dus zelf drogen, (gaat heel makkelijk met een droogmachine die 30 a 40 euro kost) maar let er anders gewoon op dat je zo puur mogelijk voert.

succes!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door