Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Salty
#204962
Hallo mijn naam is Angela 33 jaar oud en het trotse vrouwtje van Salty een Franse bulldog teef van 8 maanden oud.Ik heb meteen een vraagje voor jullie.Salty krijgt smorgens brokken en s'avonds carnibest maar sinds ze overgegaan is op de cavom voor volwassen honden is haar ontlasting lichter van kleur,dunner en ze poept vaker.Zodra ik overschakel op alleen carnibest is het weer goed dus het ligt aan de brok.Omdat we vaak weekendjes weg zijn wil ik haar perse ook op de brokken houden maar wilde nu een ander merk proberen ik twijfel tussen proplan of Nutro welke zouden jullie adviseren?Ik weet dat jullie geen voorstander van brokken zijn maar zouden jullie mij toch kunnen adviseren want in de dierenwinkel wordt ik niks wijzer.

Groetjes Angela
Gebruikersavatar
Door Angelique
#204968
[quote="Salty"]
Hallo mijn naam is Angela 33 jaar oud en het trotse vrouwtje van Salty een Franse bulldog teef van 8 maanden oud.Ik heb meteen een vraagje voor jullie.Salty krijgt smorgens brokken en s'avonds carnibest maar sinds ze overgegaan is op de cavom voor volwassen honden is haar ontlasting lichter van kleur,dunner en ze poept vaker.Zodra ik overschakel op alleen carnibest is het weer goed dus het ligt aan de brok.Omdat we vaak weekendjes weg zijn wil ik haar perse ook op de brokken houden maar wilde nu een ander merk proberen ik twijfel tussen proplan of Nutro welke zouden jullie adviseren?Ik weet dat jullie geen voorstander van brokken zijn maar zouden jullie mij toch kunnen adviseren want in de dierenwinkel wordt ik niks wijzer.

Groetjes Angela
[/quote]

Doe dan maar Nutro :) Proplan heeft er (dacht ik) soja in zitten en dat is nogal nono.
Maar je hoeft niet dagelijks brokken te geven omdat je die af en toe in een weekend wil geven. Als jouw hond compleet op vers staat dan kan ze er heel goed tegen dat ze af en toe eens brok krijgt.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#204982
Ik zou ook gewoon nutro geven als je weg gaat, en haar verder gewoon helemaal op vers zetten.
Ze hoeven namelijk niet gewend te blijven aan brokken om dit te kunnen geven als je weggaat.
Door wieke
#205102
Is het inderdaad zo dat je de hnden gewoon op brok kunt zetten voor een paar dagen, en daarna weer op vlees zonder wennen?
Door Ineke
#205117
Ik heb 4 jaar geleden op de hondentraining, waar ze brokken aanbevelen met één dag versvlees, al geleerd dat je gemakkelijk van de ene op de andere brok kunt over stappen als je de hond één hele dag versvlees geeft.
Normaal van brok naar brok moet dat geleidelijk aan, anders krijgt de hond diarree.

Als je hond dus altijd al versvlees krijgt moet een keer brokken dus geen probleem geven.

Hier krijgen ze af en toe brokken (van om het even welk merk) omdat ze anders op den duur het versvlees weigeren. (de heren willen afwisseling) Ik heb nog nooit problemen gehad.
Door Salty
#205165
[quote="Ineke"]

Hier krijgen ze af en toe brokken (van om het even welk merk) omdat ze anders op den duur het versvlees weigeren. (de heren willen afwisseling) Ik heb nog nooit problemen gehad.
[/quote]

Daar ben ik dus ook bang voor dat ze als ze alleen maar versvlees krijgt dat ze dan geen brokken meer lust.Maar als ik het goed begrijp kan ik beter bijv 6 dagen vlees 1 dag brok zodat ze toch aan de brokken gewend blijft.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#205172
Mijn honden krijgen al generaties alleen versvlees te eten maar als ik wegga eten ze net zo makkelijk brokken, eigenlijk vinden ze het geweldig ze kennen het niet dus vinden ze het net een bak vol honden snoepjes ;D
Door wieke
#205467
[quote="sylvia"]
Mijn honden krijgen al generaties alleen versvlees te eten maar als ik wegga eten ze net zo makkelijk brokken, eigenlijk vinden ze het geweldig ze kennen het niet dus vinden ze het net een bak vol honden snoepjes ;D
[/quote]

Hier gebruik ik de brokjes die ik nog heb liggen idd als beloning, en ze lopen er hard voor hoor!

Maar ik wist niet dat je zo een hele maaltijd kon overschakelen. Neemt weer een zorg weg.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#205581
[quote="Salty"]
[quote="Ineke"]

Hier krijgen ze af en toe brokken (van om het even welk merk) omdat ze anders op den duur het versvlees weigeren. (de heren willen afwisseling) Ik heb nog nooit problemen gehad.
[/quote]

Daar ben ik dus ook bang voor dat ze als ze alleen maar versvlees krijgt dat ze dan geen brokken meer lust.Maar als ik het goed begrijp kan ik beter bijv 6 dagen vlees 1 dag brok zodat ze toch aan de brokken gewend blijft.
[/quote]

Grote kans als je toch 6 dagen vlees geeft dat ze voor zichzelf die 7de dag tot vastendag uitroepen omdat ze weten dat ze de volgende dag weer vers krijgen.
Hier worden brokken niet meer gegeten, ze slaan blijkbaar net zo lief over en ik geef ze geen ongelijk. ;D
Door Lizzy
#205589
Ik dacht ook dat mijn honden zouden weigeren om 1 brokje te eten. Maar laatst liep Pinkel bij de buren naar binnen, alwaar een bak brokken stond, en deze vrat ze gewoon leeg hoor. En diarree? Welnee! Een hond krijgt en houdt lekker sterke darmen als je hem op vers zet. Je kunt dan echt probleemloos overschakelen. En je hoeft toch ook niet bang te zijn dat ze eens een keer een dag niet eten (als ze de brokken weigeren)? Dan hebben ze gewoon pech, morgen weer een dag. Honger maakt rauwe bonen zoet dus de dag daarop zullen ze heus wel eten. En af en toe een dagje niet eten is reuze gezond voor een gezonde hond!
Door Ollie
#205592
[quote="Salty"]
[quote="Ineke"]

Hier krijgen ze af en toe brokken (van om het even welk merk) omdat ze anders op den duur het versvlees weigeren. (de heren willen afwisseling) Ik heb nog nooit problemen gehad.
[/quote]

Daar ben ik dus ook bang voor dat ze als ze alleen maar versvlees krijgt dat ze dan geen brokken meer lust.Maar als ik het goed begrijp kan ik beter bijv 6 dagen vlees 1 dag brok zodat ze toch aan de brokken gewend blijft.
[/quote]

Wij hebben onze bullen volledig op vlees staan, maar als ik ze nu een bak brokken voorzet, is de bak in no time leeg hoor! ;D
Door Lizzy
#205595
(wat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat ik het niet zo goed begrijp waarom mensen de hond altijd brokjes blijven voeren voor de vakantie of omdat ze eens een weekendje weg willen..... Ik eet ook altijd gezond. Maar ga ik eens een weekendje weg, dan heb ik geen zin om te koken en eet ik patat. En dan ben ik 's avonds aan de slinger. Nou en?! Ik ga toch ook niet 1 keer per week of elke dag patat eten zodat ik er in mijn vakantie 'goed tegen kan'?).
Door Ollie
#205597
[quote="Lizzy"]
(wat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat ik het niet zo goed begrijp waarom mensen de hond altijd brokjes blijven voeren voor de vakantie of omdat ze eens een weekendje weg willen..... Ik eet ook altijd gezond. Maar ga ik eens een weekendje weg, dan heb ik geen zin om te koken en eet ik patat. En dan ben ik 's avonds aan de slinger. Nou en?! Ik ga toch ook niet 1 keer per week of elke dag patat eten zodat ik er in mijn vakantie 'goed tegen kan'?).
[/quote]

Hahahahaha verplicht 1x in de week patat, hoe verzin je ut? ;D ;D
Door Salty
#205623
[quote="danielle1980"]
angela even off topic,
geweldige foto in je onderschrift
[/quote]

Dank je,dit is trouwens een bewerking die ik met psp gemaakt heb.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door