Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door casangio
#204822
Ik heb gisteren Primeval aangeschaft voor mijn oudste hond.
Ze was al een tijdje aan sukkelen met 1 van haar achterpoten en de laatste tijd steunde ze soms al helemaal niet meer op die poot (omdat ze zichzelf al een paar keer niet had ontzien door een paar keer hard te rennen samen met onze andere honden) liep ze nu kompleet kreupel.
Gisteravond heb ik haar 1 lepel Primeval gegeven en ik kon het vanmorgen bijna niet geloven, maar ze sleepte zich al helemaal niet meer uit de bank en liep heel vrolijk en gek doende door de woonkamer. Tot gisteren gaf ik haar gluco met chondro 2 x per dag, maar dat helpt voor geen meter.
Nu is mijn vraag ik moet haar 2 lepels per dag voeren en daar zit per lepel (7,5 gr) 363 mg calciumcitraat in. Kan ik haar daarbij gewoon nog botten voeren. Zoals van konijn, vis, lamsribben, kip, parelhoen, eend. Zij eet maar 450 gr per dag en weegt 40 kg. Krijgt ze dan met die twee lepel Primeval niet teveel calcium naar binnen per dag dan. Ze krijgt ook 1 x per week lamstongen en organen, daar zit dan geen bot in maar dan voeg ik daar eierschaal aan toe. Recreatiebotten geef ik practisch niet omdat hun uitwerpselen dan te wit zijn.
Wie kan mij hierop een afdoende antwoord geven
En was het niet zo 1 gr kalk per 500 gr vlees????
Laatst gewijzigd door casangio op di 16 nov 2004, 08:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#204876
Hoe lang was je al bezig met gluco en chondro? Het kan nl ruim 6 weken duren totdat je enige verbetering bemerkt.

groetjes Helen
Door Lizzy
#204879
Zelf zou ik geen eierschalen meer geven.

Ik weet niet, maar ik zou denken dat de natuurlijke calciumbron (de botten) uitgescheiden kan worden door de hond. Net als normaal, zeg maar.

Op de productinformatiefolder van dit spul staat dat je het over de brokken/diner kunt strooien ( ::) :-X) en brokken bevatten een hoge dosering onnatuurlijk calcium. Ik zou zeggen dat als je dit kunt voeren met brokken dat je dit zeker kunt voeren met botten. Want een teveel aan calcium in brokken kan een hond veel minder makkelijk uitscheiden als calcium in botten.

Maar goed, da's dus mijn idee hierover.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#204884
Ik supplementeer al jaren PrimeVal bij en heb dat nooit van invloed laten zijn op de samanstelling van het eten.
En ze loopt nog steeds als een trein :D
Door casangio
#205149
Angelique schreef: Ik supplementeer al jaren PrimeVal bij en heb dat nooit van invloed laten zijn op de samanstelling van het eten.
En ze loopt nog steeds als een trein :D

O.K.Bedankt, als ik dat zo lees hoef ik er geen rekening mee te houden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door