Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2051341
Tristan, onze sheltiemanneke van bijna 3,5 zit niet lekker in zijn velleke.
Sinds dit weekend niet; hij toont zich misselijk, met wat overgeven op zaterdag en gisteren. Tot en met vanmorgen wel gewoon gegeten. Vanmorgen niet. Gebraakt met (volgens manlief) wat "rode puntjes" dus we schatten in "met wat bloed erbij".
Wel goed alart, drinkt ook (maar net wat minder denk ik dan anders).
Goede ontlasting (kleur en "consistentie").

Vandaag ging hij tijdens de wandeling zitten toen ik even stilstond om op Guinnie te wachten. En dat doet manneke anders echt nooit.

Enfin, morgen maar even naar de DA; we hebben namelijk komend weekend een "terugkom-kenneldag" bij zijn fokker. En de planning is toch wel dat hij meegaat ;-)  Moet hij natuurlijk niet iets hebben wat besmettelijk is; want dan gaan we gewoon helemaal niet; dan ga ik niet alleen met Merlijn of Guinnie; die kunnen het dan toch ook bij zich dragen.

Ik heb geen idee wat ik ervan moet maken. Hij lijkt mij wat misselijk; loopt tijdens de wandeling met een ietsje opgetrokken rug, maar dat zie je denk ik alleen als je weet hoe hij normaal loopt. Buikpijn, maar geen darmpijn lijkt me.

Juist omdat hij geen diaree heeft oid en een normale ontlasting vind ik het wat vreemd.

Nou ja daar heb je zo'n da voor. NOrmaliter zou ik het nog even aankijken, maar met het weekend in mijn achterhoofd....

Sukkeltje ;-) deed dat vorige "terugkomdag" ook.. ziek zijn met iets besmettelijks; hij dreigt daar een gewoonte van te gaan maken ;-(

Suzanne
#2052099
Storm in glas water ;-)
Maar ik kon het risico niet nemen; er zijn een hond of 25... moet er niet aan denken dat ik iets besmettelijks meeneem!

Atjo heeft 'm onderzocht, goed naar mijn verhaal geluisterd, aanvullende vragen gesteld.
Het is het meest waarschijnlijke dat hij "gewoon wat misselijk was" en dat het overgeven een soort irritatie van de maag(wand?) heeft gegeven, zodoende iets bloed.

Hij heeft naar eer en geweten van Atjo niets besmettelijks en dus gaan we gewoon.

Devies: paar dagen paar keer per etmaal eten geven; dat hij nooit een lege maag kan hebben om weer te gaan braken en eea te laten irriteren.
Gaat het niet met nu nog een paar dagen over, dan kan ik een homeopatisch middel krijgen wat de maagwand wat "versterkt".

Het gaat alweer stukken beter met 'm , al is het nog niet 100%.

Maar, niets besmettelijks en dat vind ik nu wel fijn om te weten. Je gaat voor Janlul JanDoedel naar de DA ;-) en betaalt consult om te horen dat je hond verder gezond is, niets besmettelijks heeft, maar goed; anders zou ik toch niet lekker gegaan zijn.... het idee dat ik iets meeneem naar de andere honden is geen goed idee.

Suzanne
#2052115
Kinnie schreef: Gelukkig maar!!
Ennuh... Ik denk zelf altijd maar... Liever 1x te veel naar de DA als 1x te weinig.....  ;)
Klopt hoor, zeker met dat weekend in gedachte.
Maar omdat ik het anders zowiezo nog zou hebben aangekeken had ik nu echt zoiets van "en dan maar weer betalen om te horen dat er niets is";-)

Wel meteen tekenspul gehaald (pipetjes) die Guinnie vanavond wel krijgt, maar Tristan nog niet; eerst weer 100% optimaal!

Suzanne
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door