Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2049994
Dwan hinkelde vanmorgen met 1 voorpoot ophoog.

Bij inspectie bleek 1 teen (tweede vanuit binnen) gezwollen, rood en heel pijnlijk.

Ik heb hem in een sodabadje gezet en daarna trekzalf erop en verbonden.
Ik twijfel een beetje of ik het niet te strak heb verbonden: ik heb van de zelf klevende rekverband gebruikt en die gaat gemakkelijk te strak, ik heb wel watten gebruikt en ook tussen de tenen.

Hij heeft echt pijn want weigert zelfs een stukje gedroogde long als troost. Hij ligt nu hier aan mijn voeten en trekt steeds met zijn pootje.

Ik kon trouwens geen spliters, aar, of ander vreemd object vinden dat erin zou zitten maar vrees wel dat daar de oorzaak ergens zit. Gister middag liep is nog fluitend.

Maar even aankijken. Arme knul. En moet Kaina en misschien voor sommige werkjes Tynn het werk voor komende week maar van hem overnemen.
Laatst gewijzigd door evds op ma 11 jul 2011, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Esther Q
#2050090
Onze Chicco had een tijd geleden ook last van zijn buitenste teen. Dik en pijnlijk. Wij konden ook niets vinden. Ik dacht hier toch aan een beet van een steekbeest, of een misstap. Hij heeft een dag of drie gemankt en begon toen langzaamaan weer erop te lopen. Na twee weken was het over. Sterkte met Dwan :-*
Door evds
#2050115
Een rimadyl gegeven. Goed plan!

Hij eet niets dus even achter in de keel gestopt ging heel gemakkelijk. Hij  ligt op zijn zijde met zijn voorpootje in de lucht  maar heeft wel zijn ogen dicht.

Vanavond zal ik het pootje weer in de soda of biotex weken, dat gaf wel verlichting vanmorgen toen hij er eenmaal aan gewend was. Arme stakker.
Door Parelridder
#2050119
Ah get, wat sneu.. :(
Ik zou zelf 3 keer per dag een paar minuten laten weken in warme soda als het zo'n pijn doet, dat die rommel er maar gauw uit komt. Jak, wat een pijn.
Misschien ten overvloede, maar zelf kwam ik hier pas laat achter: spoel na het weken het voetje even goed af, want anders leidt dat spul tot een droge huid (kloofjes).
Door evds
#2050178
job schreef: wellicht in een braam ofzo gestapt?
Dat willen ze hier nog wel eens doen.
dat kan makkelijk maar ik kon niets scherps/slinterachtigs meer vinden ..
Door job
#2050183
nee die zijn er hier dan ook soms al uit,
maar dat kan dan toch nog gemeen ontsteken.
:-* voor de patiënt.
Door pallas
#2050485
Pijnstiller geven en traumeel.
Ik hoop dat ie zich dan weer snel beter voelt.
onstekingen aan tenen zijn niet zo leuk, snel weer beter zijn hoor Dwan :-*
Door evds
#2051190
Het gaat niet goed met dwan. Vanmorgen hele poot opgezet en paars ! Ik schrok me dood. Direct in een soda badje en de drapperige bloederinge slijf "spoot" eruit. In zijn teen zit nu een gat in de huid ter grootte van een 10 ct muntje waar je ook nog me een pincet gemakkelijk een aantal cm in kan. Dat bleek bij de DA waar ik natuurlijk onmiddelijk naar toe ben gesneld.

Hoge koorts kans op bloedvergiftiging. Hij heeft interveneus rymadyl gehad waardoor hij wat kon ontspannen en slapen en vanavond starten we met een fikse anti-biotica keur. En spoelen spoelen en open houden natuurlijk. Hij is zo'n bikkel en geeft geen kik ook niet bij de DA die hem echt even pijn deed maar hij kijkt zo lodderig ....... hoop dat het goed komt ...

Morgen moet mijn oude kaina zijn werk maar overnemen en zet ik des noods hier en daar even een netje om haar te helpen.
Door job
#2051199
Jee wat zal je geschrokken zijn,
las opgezet en paars en dacht ook meteen bloedvergiftiging!

Hopen dat de oorzaak er nu uit is en de Rimadyl snel gaat werken.
Zooo zielig!
Beterschap Dawn. :-*
Door evds
#2051211
job schreef: Jee wat zal je geschrokken zijn,
las opgezet en paars en dacht ook meteen bloedvergiftiging!

Hopen dat de oorzaak er nu uit is en de Rimadyl snel gaat werken.
Zooo zielig!
Beterschap Dawn. :-*
Die hoge koorts en de paarse poot was voor mij direct duidelijk: noodgeval. Ga zo maar weer eens kijken bij mijn papientje al is hij niet super blij als hij me ziet omdat er dan weer gespoeld kan gaan worden. Direct gaat de eerste antibiotica pil erin, geen keus!

Hij heeft dit als eens eerder gehad aan een achterpoot, dan kan je wel makkelijker lopen, maar toen was hij niet zoooo ziek, heeft wel maanden geduurd voordat hij er weer bovenop was. ....

Werken is gewoon niet zonder risico, zeker niet op moeilijke terreinen me veel gras, riet, stekels etc. Echt een bedrijfsongeval  :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door