Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

oppepper voor Truus

1
Geen stemmen
0%
1
Geen stemmen
0%
Door Lily
#1911455
Hallo allemaal,

Terug van weggeweest en gelijk een vraagje.

We hebben sinds twee dagen een Old English Mastiff uit het asiel opgenomen.
Lekkere dame, vier jaar oud, en doet het prima met onze Wawie.

Ik wil Truus wat extra vitamines geven welke positief effect hebben op gewrichten en stramheid.
Als ik haar van achter bezie, heb ik het vermoeden dat ze HD heeft .
Truus weegt 75 kilo en dat wordt waarschijnlijk wel meer.
Op dit moment maakt ze de omschakeling naar kvv/barf
In het asiel at ze Eukanuba.

Waar ze ook last van heeft is een behoorlijke verdikking bij de aanzet van de staart, lijkt op de kop van een brilslang,en ze heeft last van haar anaalklieren. Zou er een link kunnen zijn denken jullie? Plus net aan het genezen van een "hotspot".
Volgens de dierenarts kan de staart geen kwaad, ik heb mn twijfels daarom vanmiddag toch maar even een bezoekje brengen.

Graag tips van jullie! Alles welkom!!

Groetjes!
Door *Flip*
#1911478
[quote="Lily"]
Hallo allemaal,

Terug van weggeweest en gelijk een vraagje.

We hebben sinds twee dagen een Old English Mastiff uit het asiel opgenomen.
Lekkere dame, vier jaar oud, en doet het prima met onze Wawie.

Ik wil Truus wat extra vitamines geven welke positief effect hebben op gewrichten en stramheid.
Als ik haar van achter bezie, heb ik het vermoeden dat ze HD heeft .
Truus weegt 75 kilo en dat wordt waarschijnlijk wel meer.
Op dit moment maakt ze de omschakeling naar kvv/barf
In het asiel at ze Eukanuba.

Waar ze ook last van heeft is een behoorlijke verdikking bij de aanzet van de staart, lijkt op de kop van een brilslang,en ze heeft last van haar anaalklieren. Zou er een link kunnen zijn denken jullie? Plus net aan het genezen van een "hotspot".
Volgens de dierenarts kan de staart geen kwaad, ik heb mn twijfels daarom vanmiddag toch maar even een bezoekje brengen.

Graag tips van jullie! Alles welkom!!

Groetjes!
[/quote]

Old English Mastiff, vind ik zó leuk!!
kon het asiel iets over haar geschiedenis vertellen?
Als de DA haar staart niet gezien heeft, dan weet hij denk ik ook niet of het kwaad kan. Lijkt mij sowieso geen overbodige luxe om een asielhond even goed te laten controleren door een DA. (Kan hij meteen de kliertjes uitknijpen :yucky: zit je thuis ook niet met de stinkzooi ;) ) De DA kan ook een oordeel geven over het wel/niet vermoeden van HD.
Van asiel naar leuk huis + goed voer zal al wel veel schelen. Ze kan stram en stijf zijn door het verblijf in het asiel, misschien heeft ze er al lang gezeten. Veel beweging krijgen ze daar over het algemeen ook niet.
Ik zal eerst kijken hoe ze zo ontwikkeld, zonder er meteen supplementen in te stoppen. Oa om te zien of ze wel goed reageert op alle vleessoorten. Als je ineens zoveel verandert en ze blijkt een allergie oid te hebben dan kan je nooit weten waar dat van zou kunnen komen.

Veel plz met je nieuwe aanwinst!
Door Lily
#1912838
Heb niet zo veel informatie over Truus. Is op aandringen van de dierenbescherming afgestaan.
Zover ik weet was het een financiële kwestie.
Truus heeft verder geen gedrags "makke'.

De staart was volgens de DA niet verontrustend. Wel had ze één verstopte anaalklier wat ook duidelijk merkbaar( lees ruikbaar") was, wat een gigameur. De prut was inmiddels ingedikt tot stopverf....

Wat betreft de kans op HD, die was aanwezig, maar volgens mij had ze meer last van haar knie.
Als ze goed gewend is gaat ze ff door de molen bij mijn eigen dierenarts.

We gaan er voor met volle moed!!
Door Pedro98
#1913226
Dat noemen ze hier geen hond meer maar een Ponny :P geweldige kop zit er altijd op.

Maar 75kg en word nog meer zeg je hoeveel meer gaat het dan worden want is nu al 4 jaar en zou dan nu nog gaan groeien?
Door Lily
#1918680
Haha!, ik ga mn best doen om een foto op Barfplaats te krijgen!
Ze weegt momenteel 75 kilo maar is wat schraal, en ik merk dat sinds ik kvv/barf ze nog rapper afvalt.
Ze eet nu ongeveer 2.5 kilo maar das duidelijk te weinig.
Wordt wel lastig want ze is een niet gulzige hond die mij met een blik aankijkt van 'moet ik nou alweer eten?
Gisteren voor het eerst een zalmkop gegeven, in stukken gehakt, vond ze erg prettig. ( prettiger dan ikzelf, die vis kijkt me zo aan....)
Ik ga kijken of het lukt met de foto!!
Door Lily
#2050872
Hallo allemaal,
Even een update. Truus weegt inmiddels 90 kilo en is een flinke dame.
Ik geef haar twee maal daags eten, combi barf/kvv.
Alleen vind ik dat ze zo veel tegelijk moet eten , maar drie maal daags voeren vind ik ook zo belastend, komt vaak slecht uit voor mezelf.
Ze eet 3% voer, dat in twee maaltijden, das toch anderhalve kilo per keer.
Hoe doen jullie dat met zware honden?
Ben erg benieuwd.
Truus eet een menu van zalm,ei,kippennek,pens,orgaan en kopvlees, maiskiemolie.
Foto ga ik vandaag proberen op BP te zetten!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door