Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jelle
#20495
Hallo,

ik had vandaag wat (eko! ;D) koeienknieen gescoord bij de slager. Het zijn geen hele knieen maar in stukken/schijven gezaagd.

Nu weet ik dat deze dingen in principe te hard zijn om helemaal te eten, maar in een half uurtje tijd waren ze al een flink eind. Is het binnenste van de knieen gewoon merg en mogen ze dat wel helemaal afknagen?

Ik heb ze na een half uurtje weggehaald en in een zakje in de koelkast gelegd. Het vlees dat er nog een beetje aan zat is er nu wel af en ze zijn nu dus met het merg bezig. Mogen ze de rest ook nog hebben, en mogen ze zo'n stuk ineens helemaal afkluiven of liever in 2 of 3 keer?

Zelf willen ze wel graag verder 8) ze liepen met heel vragende hoofdjes achter me aan zonet toen ik de botten had weggehaald.

Groetjes

Marielle
Door Janet
#20500
Liever in een paar keer, als recreatiebot of als bot na een vleesmaaltijd, denk ik. Teveel bot in één keer kan verstopping veroorzaken (hoeft niet, natuurlijk).

Barfplaats wordt gesponsord door