Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sinaxy
#2049514
Ik heb van de poelier een verassingspakket gekregen en daar zat 3 kg kippenvellen bij, kan dit direct de kliko in of kan ik er wat mee?
Door Parelridder
#2049555
;D 3 kg kippenvellen...
Ik eet zelf alleen biologische kip en haal daar voor mezelf het vel af. 'k Vind het zonde om dat weg te gooien, dus voer het vervolgens aan de honden, die kunnen dat vet wel gebruiken. Ik zou het dus niet per definitie weg gooien, hangt af van je hond en hoe vet de andere producten zijn die je geeft.
Door Deesje
#2049565
kleine porties maken en dan bij wat minder vet vlees bijvoeren... dat is wat ik zou doen in ieder geval, zeker niet weggooien.. wel een beetje voorzichtig met de hoeveelheid die je in 1 keer voert ivm ontlasting, hier komt het er relatief 'makkelijk' uit als ik velletjes van de kippies erbij doe..
Door Parelridder
#2049675
Ik reken het niet mee. Bij spiervlees met erg veel vet geef ik ook wat meer omdat ik het vet niet mee reken als spiervlees. Kippenvel is wat mij betreft gewoon 'vet'.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2049730
Ik had dat weggegooid. Ik heb hier geen honden die extra vet nodig hebben. Veel voedingswaarde heeft het verder ook niet.
Door Nadia
#2049931
Kun je het niet drogen? Of is het daar te vet voor? Voor tijdens het trainen hoeft het niet door en door druif te zijn. Maar net dat het niet meer plakt.
Gebruikersavatar
Door kira
#2050129
De gemakkelijkste energiebron voor een hond is vet. Een hond kan ook goed leven op een vetmenu. Als ik kip heb gekocht in de emmers dan doe ik de vellen gelijk verdelen over alle porties. Ik zou het dus niet weggooien maar gewoon verdelen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door