Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Merle
#2049502
Moos heeft zonet z'n eerste BARF maaltijd op :)! Wat was het gaaf om hem zo te zien eten. De kippennekken waren geen probleem, hij kauwde er heel netjes op (was een beetje bang voor het "hap slik weg" fenomeen), hij at een stuk rustiger...toen het op was keek hij met vragende ogen 'was dit alles vrouwtje'? haha!

Nog even een vraagje, ik heb aardig wat ingekocht bij de islamitische slager. Zo ook, lamsnekken....vroeg me alleen af, als beginnende barfer, of dit niet te lastig is voor Moos? Je ziet echt een dikke nekwervel zitten. Is het verstandiger om het voorlopig bij, kippen/ eendennekken, maagjes, pens e.d. te houden? Of kan ik het proberen. Heb ook lamspoten...geloof dat die ook nog even in de vriezer blijven.

Alle tips zijn welkom!
Bedankt!
Door Roef & Hidde
#2049519
ik zou met die lamsnekken nog even wachten.
laat hem eerst goed wennen aan de wat zachtere dingen.
en de lamspoten zou ik doneren aan de kliko of je moet ze door kunnen knippen met de snoeischaar.
maar dragende delen zijn echt een nono! behalve dan van pluimvee (op kalkoen na dan).
Door Nynke
#2049573
je zou eventueel de lamsnek, als Moos eenmaal gewend is aan bot eten, in een stevige plastic zak kunnen doen en met een vleeshamer platslaan  :)

De poten zou ik niks mee doen  :-X :-X
Door Merle
#2050793
Bedankt voor de reacties! Aldoende leert men...!

De poten liggen in de kliko...die komen er niet meer in  :-X!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door