Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door golfje
#2047781
ik heb konijnenoren gedroogd en miniblokjes van fijn gemalen vlees. Wel heb ik die schalen zo op elkaar gedaan dat ze niet in elkaar schuiven maar wat hoger liggen, ik had ergens gelezen dat je zo moest drogen. Moet dat niet zo dan?
Maar dan zie je alsnog geen kieren, het ziet er nog steeds redelijk dicht uit op die manier. :o
Door Molllie
#2051869
Hij is er, vanmiddag aangekomen morgen ga ik m in gebruik nemen
Maar eigenlijk wil vanavond al gaan beginnen, begin eerst met biefstuk voor mijn man, daarna spullies voor de hond, ben echt benieuwd
Laatst gewijzigd door Molllie op di 05 jul 2011, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door rupa
#2052311
vandaag ook een bomann besteld en als alles goed gaat moet die morgen binnen komen.
heb vandaag bij de toko 1 kilo spiering en 2 kilo kippentenen gekocht.
scheelt weer snacks kopen in de winkel want ze waren niet echt goedkoop, nu kunnen we ze lekker zelf maken.
eendenvoetjes verkoop de toko ook. en ook andere leuke kleine dingen ligt allemaal in de vriezer daar.

groetjes paulien de honden snackbar.
Door Molllie
#2052357
Weet iemand of een hond die normaal brokken krijgt ook bijv gedroogde kippenekken mag?
Zag bij zooplus nl ook gedroogde eendenekken enzo, daar stond bij dat het alleen kraakbeen was en dus geen gevaar voor splinters
Ik heb nu drie nekken in de droger liggen en ik vroeg me af of de hond van de buren ook gewoon zo'n nekje mag hebben, zij krijgt geperste brok
#2052361
Molllie schreef: Weet iemand of een hond die normaal brokken krijgt ook bijv gedroogde kippenekken mag?
Zag bij zooplus nl ook gedroogde eendenekken enzo, daar stond bij dat het alleen kraakbeen was en dus geen gevaar voor splinters
Ik heb nu drie nekken in de droger liggen en ik vroeg me af of de hond van de buren ook gewoon zo'n nekje mag hebben, zij krijgt geperste brok
Gedroogde eendenekken zouden enkele kraakbeen zijn :o klopt niet helemaal volgens mij.
Of een brokkenhondje dat dan mag...weet ik niet met zekerheid hoewel ik wel weet dat mijn zus ook die gedroogde dingen koopt voor haar brokkenhondje en dat komt er altijd weer uit...
Ik geef haar alleen gedroogd vlees en dat hapt ze met veel plezier uit mijn handen ;D
#2052400
Wat een prijs...5 eurootjes voor amper 250 gram.  Als je weet dat je eendenekken kan kopen bij slagerij west aan 1,5 euro de kilo...

Ik zie inderdaad dat ze zeggen dat het enkel kraakbeen is.  Maar in eendenekken zitten toch de wervels en die zijn volgens mij bot en geen kraakbeen.
Daarom dat ik er ook geen voorstander ben om nekken te drogen, maar dat is een persoonlijke keuze.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door