Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Evy_JD
#2048427
goede avond!

ik heb eendagskuikens gehaald om te kijken of de katten dit willen eten, een beetje als voorbereiding op barf.
ze spelen ermee, bijten er in, maar opeten ho maar.
ze slingeren nu door de huiskamer  :o
even laten liggen in de hoop dat ze het gaan eten? Of weg halen en later weer aanbieden?
de katten zijn een beetje bijzondere eters, kipkarkas van smuldier vinden ze bijv. niet zo lekker terwijl ze pens met smaak eten  ???
ook konijn vinden ze heerlijk  :)(terwijl de honden daar hun neus voor optrekken  :D)
groetjes
Door El budha
#2048471
Wat kan helpen is het kuikentje iets opensnijden. Dan hebben ze misschien eerder door dat het geen speeltje is maar dat er ook echt iets lekkers in het vachtje zit.
Bij mijn katten was dit in het begin wel nodig, ze vonden het zulke leuke speeltjes ;D
Gebruikersavatar
Door koekje
#2048589
Buik stukje opensnijden idd, zodat het eigeel tevoorschijn komt en ze het makkelijker op kunnen eten.
Spelen met het eten is desondanks wel een heel goed teken. Het geeft aan dat er zeker interesse in is.
Door mirdj
#2048605
Mijn katten weigerden kuikens te eten. Ik heb echt alles geprobeerd, maar ze vertikten het. Van konijn is bekend dat veel katten dat lekker vinden, hier is het zelfs favoriet.
Door Leonike
#2048717
De eerste keer kuikens was hier ook feest.
De hond heeft 'm heel voorzichtig mee naar haar mat genomen en eerst gewassen.
Toen ze er per ongeluk te hard in beet, kwam ze erachter dat het eetbaar was: hap, slik, weg

De katten hebben ze eerst de hele keuken door gemept. Net als met de favo speelgoedmuizen.
Remi had als eerste door dat het eetbaar was.
Stitch heeft het gewoon van Remi afgekeken, zo van, als hij het kan eten, kan ik het ook.

Opensnijden kan helpen om ze te laten merken dat het eten is.
Een beetje KVV erop smeren kan ook werken.

Enne, over de KVV, ze eten hier ook liever de Smuldier met pens dan de kipvariant.
Terwijl ze de gemalen kipkarkas van de slager wel erg graag eten.
Hier eten ze trouwens ook graag konijn, zowel spiervlees als karkas.
Door *Yvje*
#2048850
De katten hier eten ze ook niet op, laatst heeft Axl voor het eerst een vleugeltje opgegeten, moest het er wel
zelf af trekken trouwens , heb ook al geprobeert het kuiken uit elkaar te halen, ik heb de vleugeltjes een slinger
door de kamer gegeven en toen gingen ze er natuurlijk achter aan , eerst even spelen en toen ging ie erop kauwen.
Verder dan een vleugel komen ze hier ook niet en Izzy de poes komt er helemaal niet aan ..
Door Limpy
#2048863
Hier krijgen kuikens na anderhalf jaar nog steeds vliegles van pekke voordat hij ze eet....
Obi-wan heeft overigens een week eerst alleen maar kuikenkopjes gegeten voordat hij het lijfje ook aandurfde/luste.
(knipte ik af in bevroren toestand)
Door Rianne145
#2048877
Hier eten 2 van de 3 ze en met heeeeeeel veel smaak. M'n katten veranderen in tijgers als ze ze krijgen. Vanavond is het weer feest! De 3e snuffelt en kijkt me vervolgens aan alsof ik gek geworden ben. Laten kijken wat de anderen er mee doen werkt ook niet, heb de trucken doos ook al opengetroken maar niets helpt. Maar dat poes er wel mee speelt is een positief teken. gewoon regelmatig aanbieden, op een dag komt hij er vast achter dat het lekker is.
Door Tamomi
#2048933
Een paar weken geleden heb ik voor het eerst kuikentjes gegeven. Ik heb ze doormidden gechopt en op een grote schaal in de tuin neergelegd. Tatja snuffelde eraan, draaide zich ongeïnteresseerd om en ging van een graspol zitten eten (“Dan word ik nog liever vegetariër”, dacht ze waarschijnlijk). Monty snuffelde en likte eraan, speelde er een beetje mee, maar at er niet van. Alleen Minnie kreeg na een halfuurtje ermee spelen door dat het eetbaar was en heeft toen twee kuikenhelften verslonden. :D

Nou ja, er liggen er nog een paar in de vriezer. Binnenkort maar weer eens proberen. ::)
Door Cis
#2049495
Lees even mee, hier wensen de katten ook niet te eten van die puike eendagskuikens (buurkatten wel hoor, die jatten het voer en gaan buiten wel eens kijken wat ze ermee zullen doen :o)
Maar ik geef het zomaar niet op  ;D
Door flin
#2050207
onze nieuweling, nu helemaal over op vers,

prooitjes met vacht is nog een uitdaging...:

  spelen met kuiken (niet eng) en dus pluis in je muil  ;D  :

Door Evy_JD
#2051273
opensnijden doe ik liever niet, ik vond het al zo zielig die kleine pluizige beestjes te geven en dan ook nog opensnijden............ Dat terwijl ik echt geen moeite heb met het geven van barf aan de honden, kwartel e.d. ziet er ook nog gewoon zo uit alleen die zijn geplukt en de organen zijn er uit, maar zo'n beestje met vacht.... daar heb ik nog een beetje moeite mee.

ik had 2 kuikens onder een laag kvv bedekt.. maar daar aten ze omheen  ::)
uiteindelijk hebben de honden ze opgegeten.

alles waar ze een beetje moeite voor moeten doen eten ze niet heb ik het idee, want spiervlees bijv. laten ze ook liggen, dat moet ik fijn mlen.

de smuldie pens variant vind ik niet eens zo vreemd dat ze dat eten, maar hetwas gewon gemalen vuile pens  ;D

ik ga even het kuiken lekker maak topic lezen.

bedankt voor de tips!  :)
Door Limpy
#2051275
flin schreef: spelen met kuiken (niet eng) en dus pluis in je muil ;D :

Hij kijkt er ook zo vies bij met dat pluis in zn bek ;D ;D ;D
Heeft hij ´m uiteindelijk wel opgegeten?
Door flin
#2051465
Limpy schreef: Hij kijkt er ook zo vies bij met dat pluis in zn bek ;D ;D ;D
Heeft hij ´m uiteindelijk wel opgegeten?
nope, gekiptnept door devon-boef ::)

morgen weer 'n kans op pluis-in-muil :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door