Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door saluki
#2048102
Is niet echt goedkoop ik betaal 1 euro voor 1 lams-schapenpens en had voor 10,- 18 kilo.
De pens moet niet al te schoon zijn, je went aan de geur na vijf min snijden, gele handschoenen aan en geen stank aan je handen ;)
Ik heb net 16 kilo weggewerkt.
#2048118
Leuk he, de barf-ontdekkingstocht!

Schone pens is niet de bedoeling, er moet toch wel een restje inhoud inzitten. Daar zitten juist de bacteriën in die zo gezond zijn voor de hond. Was het echt helemaal wit?
Door Mevroi Kruim
#2048175
Als het wit is is het niet alleen gespoeld maar ook gebleekt en meestal gestoomd, dan heeft je hond er niet veel meer aan.
Groene penzen zijn meestal gespoeld, da's op zich niet zo erg tenzij ze er echt de Kärcher op gezet hebben, alleen ff onder de kraan blijven heel wat bacteriën en enzymen bewaard. Echt vuile pens dus met inhoud is het mooiste.

Oja, tegen de penslucht aan de handjes: handschoenen aan  ;) en als je een blotehandenwerker bent: na afloop je handen 'wassen' met iets van roestvrij staal. Hier op BP is de kraan erg populair  8) maar BLokker verkoopt ook mooie roestvrijstalen 'zeepjes' voor dat doel.
Gebruikersavatar
Door nova
#2048604
Ik  denk dat je de volgende keer beter om vuile pens kunt vragen  ;)

Vuile pens: groenig , soms met wat voerresten.
Gebleekte pens: goor-wit van kleur

Nu gaan je honden niet dood van gebleekte pens, maar  dan zijn juist de voedzame stoffen van pens  te niet gedaan
Bovendien,  vuile pens  is stukken goedkoper :D
Gebruikersavatar
Door Senna99
#2049831
Mooi dat het maaltje kippennekken er goed kauwend in ging. En weer een leer voor de volgende keer met de pens ;)
Al doende leert men steeds weer wat bij!
K'heb toevallig gisteren ook een lamspens geportioneerd. In het achterhuis waar de vriezer ook staat. Kwam er net een vertegenwoordiger achterom (wij hebben een bedrijf aan huis).
En er hong natuurlijk een enorme weeïge geur van de pens daar....zal wel gedacht hebben, nou dat mens mag hier ook wel eens wat vaker schoonmaken.  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door