Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2047926
Hallo,

Na een lange tijd slecht eten, gaat het iets beter sinds ik hem 2 weken 4x per dag kleine beetjes KVV Carnibest Rundvlees, lam/rijst, kip, energique, pens geef.
Kipkarkas en nekken at hij ook maar nu niet meer.
Daarna langzaam afgebouwd tot 2x per dag en toen ging het weer slechter. Dus ik zit weer op kleine porties per dag.
Gisteren had ik rijst, kipfilet en boontjes gemaakt en dat was een feestje! Ik kan hem dit niet bijna elke dag geven (lijkt mij) dat hij dan geen volledige ingredienten naar binnen krijgt.
Wat me hierdoor opvalt is dat hij dus kleinere beetjes voedsel/vlees en licht verteerbaar eten beter kan verdragen.

Hebben jullie tips voor mij? Welk lichtverteerbaar eten ik hem het beste kan geven?
#2047937
ik zou beginnen met de rijst weg laten, persoonlijk. rijst hoort niet in een hondenbuik. hoewel er misschien wel indicaties zijn waar bij je juist wel rijst kan/moet geven.

wat bedoel je, dat het slechter gaat als hij met grotere tussen pozen eet, waar krijgt hij dan last van? (misschien heb ik een topic gemist.)
#2047953
Ik heb hier ook een slechte eter ( een kleintje van 3kg) die 't wel goed doet op kleine porties.  Hier is 't de ervaring dat hij geen stukjes bot verteerd. Hij eet ook 't best als ik hem altijd dezelfde mengeling geef (nu eend en lam en af en toe een lokkertje van een mespuntje smeerpaté) Ik maal 't kvv ook nog 's extra  met 't idee dat de maag dan minder werk heeft (of 't klopt weet ik niet).

Probeer iets te vinden wat hij graag lust en geef hem een paar dagen alleen dat, dan stilletjesaan mengen met wat anders maar vooral niet te vlug willen gaan anders raak je 't stuur (wat hij graag blijft eten) kwijt.  Veel succes en kalmte ('t is hier iedere etenstijd een beetje stress ;))
#2048078
Bedankt voor jullie reacties.

wat bedoel je, dat het slechter gaat als hij met grotere tussen pozen eet, waar krijgt hij dan last van?
Het gaat slechter in de zin dat hij dan niet wil eten. Het staat hem dan op een of andere manier tegen dus laat hij het staan. Hij duwt dan zelfs de bak weg met zijn neus.

Ik maal 't kvv ook nog 's extra  met 't idee dat de maag dan minder werk heeft (of 't klopt weet ik niet)

Bedoel je dat je het KVV nog kleiner met bijv. een mixer maakt? Dat is een idee....ik kan het allicht proberen  ;)
Laatst gewijzigd door Rootje op do 30 jun 2011, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
#2048086
maar vertoond hij ook andere problemen als hij op minder momenten te eten krijgt? gal spugen? gewoon overgeven? diaree? ander fysiek ongemak?

wat gebeurd er als je hem iets geeft dat wat moeilijker verteerbaar is?

de kipkarkassen, die weigerde hij gewoon weg op te eten, of werd hij er op een of andere manier onwel van?
#2048111
Een paar weken geleden ben ik met hem naar de dierenarts geweest omdat hij van 22,5 naar 19 kg was afgevallen, af en toe overgaf, veel meer dronk en totaal niet meer actief was. Telkens als ik hem eten gaf duwde hij zijn bak met zijn neus weg.
Zijn urine was nagekeken en het bleek dat zijn soortelijk gewicht 1,002 was. Dat is super laag en het was erg zorgwekkend. Ook was er bloed afgenomen.
Nadat hij weer overgeven had, was ik op het idee gekomen om hem 4x per dag kleinere beetjes te geven. Hij at alles op en gaf niet meer over met als gevolg dat 4 dagen later zijn urine gehalte, soortelijk gewicht weer goed was!! De bloeduitslagen waren ook goed. De dierenarts weet niet wat hij onder de leden heeft gehad maar het gaat intussen een stuk beter met hem alleen het eten niet.

Iets wat moeilijker verteerbaar is laat hij gewoon staan, ook de kipkarkassen en de nekken. Hij werd er (gelukkig) niet onwel van.
#2048273
jup. ik zou het neer zetten, het max 5 minuten aankijken, niet gegeten? hup weer in de koelkast. (en verder helemaal niets zeggen tegen de hond, geen aandacht aan besteden, etc.)

Weet je overigens wel zeker dat er nu niets aan de hand is met de hond? dat hij medisch helemaal in orde is?
#2048283
Naar mijn idee gaat het stukken beter met hem. Hij is vrolijk en blij en actief op het normale niveau.
Het drinken gaat ook nog steeds goed (dus niet teveel, volgens de norm)

Bedankt voor de tips, ik ga de 5 minuten aankijken niks zeggen/geen aandacht aan besteden.
#2048321
[quote="Rootje"]
Bedankt voor jullie reacties.

wat bedoel je, dat het slechter gaat als hij met grotere tussen pozen eet, waar krijgt hij dan last van?
Het gaat slechter in de zin dat hij dan niet wil eten. Het staat hem dan op een of andere manier tegen dus laat hij het staan. Hij duwt dan zelfs de bak weg met zijn neus.

Ik maal 't kvv ook nog 's extra  met 't idee dat de maag dan minder werk heeft (of 't klopt weet ik niet)

Bedoel je dat je het KVV nog kleiner met bijv. een mixer maakt? Dat is een idee....ik kan het allicht proberen  ;)

[/quote]


Ik maal 't  (mix?) nog 's met een mixertje voor babyvoeding, Berre is natuurlijk ook maar klein en 200gr is genoeg voor 2dagen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door