Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door sjaan
#2047457
is dat erg schrikken zeg,
ben ik net een paar dagen met kvv begonnen, met erg veel plezier van mijn kant en die v/d honden
vind ik plastic in de haaksbarf zalm toch 2 flinke stukken.
ze hadden al van de rol gegeten, met veel genot jullie begrijpen dat ikderest weggooi en maar moet zien hoe iets anders op tafel voor de heren kan zetten.
maar hoe betrouwbaar is dus het kvv voeren ik dacht aan haaksbarf toch een goede keus gedaan te hebben.
ik heb trouwens gelijk naar shaweca een mail gestuurd afwachten op reactie dus

groetjes v eschokkendiana en de hondjes
#2047492
Hoe vervelend het ook is, maar dit soort dingen kunnen gebeuren. Het gebeurd echter niet vaak. Volgens mij is dit de 2de keer dat ik erover lees. Het zegt verder niets over de kwaliteit van het voer.

Ik zou een klacht deponeren bij Haaksbarf.

Een morgen gezond weer op en fijn een rolletje kvv opentrekken.  :)
#2047499
Waar mensen werken worden fouten gemaakt.
Ik heb een blauwe maandag bij een bakkersbedrijf gewerkt waar kwaliteit echt voorop stond.
Toch was daar een keer zo'n plastic afsluit clipje in het brood gekomen..
Er was gelukkig niks ernstigs gebeurd en de man heeft het clipje in zijn mond ontdekt, maar de schrik was wel groot en had verkeerd af kunnen lopen...
Het directeur is persoonlijk bij deze man langs gekomen met een heeele grote bos bloemen en dikke excuses.
Dus nogmaals.. fouten maken kan iedereen overkomen en doet niet af aan de kwaliteit van een product.
#2047513
nou ik ben me anders gek geschokken!!!
ik kan er echt niet zo luchtig over doen,
ik heb in mijn 47jaar nog nooit iets in mijn verse eten tegen gekomen wat er niet in hoort.
haaksbarf zegt de kwaliteit v menselijk consumpie te hebben daar hoort geen stukken plastic v 4a5 cm in en na goed kijken nog een ander stuk.
het enige wat fijn is, is dat je het hier ziet en in brokken weet je niet wat er in zit, of juist niet maar leuk is het niet. zeker omdat ze er al v gegeten hadden en ze toch v mij afhangkelijk zijn van wat ik ze voor zet. als er in ons eten zoiets zit wordt het in de media uitgemeten en de productie lijn v dat product uit de handel gehaald.
zoals het eruit ziet is er een stuk plastic in de molen terecht gekomen en dus in meer zalm rollen.
het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat het alleen in mijn rol zalm zit.
Door M.P
#2047526
hallo

dat zijn zaken die inderdaad kunnen gebeuren , niet dat het fijn is maar....
mijn honden pikken geregeld iets van de kinderen , en geloof me , ze eten het in totaal op ....
dus met papier , plastiek , zilverpapier en al op , en ze kakken het gewoon terug uit. zelfs stukken pampers van onze kleine , en niet een klein stukje......
het absorberend gedeelte van de pamper volledig op en daarna glinsterende stoelgang.....
tot op heden nog niks gebeurd , alleen lang gebeukt staande honden die wat harder moeten duwen voor het eruit te krijgen.
dus niet te rap in paniek slaan , of je moet ze in een kastje zetten dan gebeurt er niets....

groetjes
#2047548
[quote="sjaan"]
nou ik ben me anders gek geschokken!!!
ik kan er echt niet zo luchtig over doen,
ik heb in mijn 47jaar nog nooit iets in mijn verse eten tegen gekomen wat er niet in hoort.
haaksbarf zegt de kwaliteit v menselijk consumpie te hebben daar hoort geen stukken plastic v 4a5 cm in en na goed kijken nog een ander stuk.
het enige wat fijn is, is dat je het hier ziet en in brokken weet je niet wat er in zit, of juist niet maar leuk is het niet. zeker omdat ze er al v gegeten hadden en ze toch v mij afhangkelijk zijn van wat ik ze voor zet. als er in ons eten zoiets zit wordt het in de media uitgemeten en de productie lijn v dat product uit de handel gehaald.
zoals het eruit ziet is er een stuk plastic in de molen terecht gekomen en dus in meer zalm rollen.
het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat het alleen in mijn rol zalm zit.
[/quote]

Niemand zegt dat je blij moet zijn. En dat je zelf nog nooit wat bent tegengekomen is mooi meegenomen, maar globaal bekeken is normaal voer voor ons ook niet voorgemalen tot een bijna onherkenbare massa. Wil je dit voorkomen, dan voer je barf, dan zie je alles apart en kan er maar weinig vreemds in je voerbak belanden omdat je alles in handen hebt en hoef je niet bang te zijn voor productiefouten.
#2047553
ik heb haaksbarf gemailt en ze betreuren het, en denken dat er een stukje aan een vis is bijven hangen van het transport plastic,maar er zaten stukken v 10,6,en5cm lang in dus ik denk dat er wel een groter stuk in de molen is gegaan en in meer rollen zalm terecht is gekomen.
ik weet heus wel dat ze het misch. weer uit poepen, als de hond maar groot genoeg is, maar wat als je  kind een een kroketje eet en ze spuugt een ratte tand uit dan nemen we dat toch ook niet zo op van het kan gebeuren,flink kouwen want dat moeten de honden ook, en er kan altijd wat mis gaan????????
#2047665
Allereerst denk ik dat ik je van harte welkom heet hier op BP....
Begrijp ik uit je reactie dat je eigenlijk niet tevreden bent met de reactie die je op je mail hebt gehad? Of lees ik het verkeerd?
#2047701
ik wilde hier andere waarschuwen die ook haaksbarf zalm geven maar dat is denk ik niet nodig want de meeste  die reageren vinden het de gewoonste zaak en iets om je niet druk om te maken.
ik ben toch anders, ik geef ze geen plastic te eten en wil dat dus ook niet gemalen in mijn voer tegen komen,zeker niet in het voer v mijn honden.
maarja als anderen daar anders over denken vindt ik best, olverit is ook gemalen maar dat is zeker weer een andere discussie.
het valt me op hoe makkelijk er over gedacht word zeker omdat ik dacht dat men hier op het forum echt voor de honden gaan.
jammer :'(
#2047726
[quote="sjaan"]
ik wilde hier andere waarschuwen die ook haaksbarf zalm geven maar dat is denk ik niet nodig want de meeste  die reageren vinden het de gewoonste zaak en iets om je niet druk om te maken.
ik ben toch anders, ik geef ze geen plastic te eten en wil dat dus ook niet gemalen in mijn voer tegen komen,zeker niet in het voer v mijn honden.
maarja als anderen daar anders over denken vindt ik best, olverit is ook gemalen maar dat is zeker weer een andere discussie.
het valt me op hoe makkelijk er over gedacht word zeker omdat ik dacht dat men hier op het forum echt voor de honden gaan.
jammer :'(
[/quote]

Ik vind het goed dat je hier een waarschuwing neerzet en ook dat je de mail gestuurd hebt om ze erop te attenderen zodat ze erop kunnen letten. Ik denk niet dat de mensen hier het de normaalste zaak van de wereld vinden dat er plastic in het voer zit, maar het klopt wel dat die dingen kunnen gebeuren. Veel hondenvoer word (denk ik) met andere standaarden gemeten dan mensenvoer. De vergelijking met mensenvoer vind ik dan ook niet helemaal terecht aangezien de maag en het gestel van de mens anders is dan van de hond. Die kunnen wat meer hebben dan ons (wij eten geen rauw vlees en ook geen stront van de straat). Om op basis van de bovenstaande reactie te concluderen dat de mensen hier op barfplaats niet voor de honden zouden gaan vind ik dan ook een beetje overtrokken. Ik zou inderdaad ook not amused zijn en er zeker een mail aan wagen maar om hiervoor een bepaald merk of leverancier te boycotten of iets dergelijks zou ik niet doen.
Door M.P
#2047734
hoi
geloof me , wij geven hier allemaal zeer veel om ons honden want wij doen tenminste iets goed voor onze viervoeters , en dat is rauw geven.
maar bij de jaren word je al wat meer gewoon , oké maar dat wil niet zeggen dat er plastiek moet in zitten , dat moet ik toegeven.
ze zullen het niet expres gedaan hebben. bij andere merken ben ik ook al een topje van een plastieken handschoen tegen gekomen , kan gebeuren. 
en bij mij lopen 3 vuilbakken op 4 poten rond waar niets veilig voor is , dan word je dat gewoon....

geloof me in brokken zitten nog veel ergere dingen , daar word alles in gedaan, een half jaar geleden nog op een Duitse post gezien , ze liepen daar met een speciaal masker rond om dat het niet uit te houden was van de stank , en die vertelde dat dit grotendeels opgehaald werd voor de diervoederindustrie en de rest was voor bio diesel van te maken en daar lag ook plastiek bij en nog veel meer....

dus hou het maar op rauw

groetjes
#2047769
Hoi,
Natuurlijk is het absoluut niet prettig om plastic in het eten te vinden. Maar bij producten voor menselijke consumptie lees je wel vaker dat zoiets gebeurd. Soms is het zo erg dat er een waarschuwing in de kranten wordt gepubliceerd en kan je het product terugbrengen (glas of restant schoonmaakmiddel in potten) en soms zit er 'alleen maar' een muis in het brood of een wesp of vlieg in een koekje. Die dingen gebeuren helaas vaker dan we denken en het is niet te voorkomen. Soms zie je het, maar meestal heb je zoiets niet in de gaten omdat het door de hele behandeling onzichtbaar is geworden. Maar als zoiets gebeurd en je merkt het dan is dat geen reden om het artikel niet meer te kopen, want een volgende keer gebeurd hetzelfde bij de concurrent.
Als je precies wilt zien wat jij of je hond eet moet je zo natuurlijk mogelijk gaan eten, maar dan weet je nog niet of dat konijn/haas/rund of ander beest ook niet per ongeluk een stuk plastic of iets anders schadelijks heeft gegeten, wat inmiddels (half) verteerd is en op die manier toch in het dier opgeslagen is.
Hoe vervelend het ook is, ongelukjes gebeuren nu eenmaal. Zoiets als dat jij vertelt -hoe vervelend het ook is- is niet structureel (zoals de rotzooi die ze in brokken stoppen), het is en blijft een 'ongelukje' en daarom mag/ kan je het merk niet veroordelen.
#2047782
Ik heb jaren gekden op school eens een belegd broodje gekocht - een bolletje - en hapte toen in een stuk glas(!)
Ik ben me lam geschrokken, een scherf glas in mijn tong! Bloedde als een rund natuurlijk. Een vriend wiens vader bakker as wist me te vertellen dat er een thermometer in het deeg gaat en dat daar waarschijnlijk iets mee was mis gegaan en zo dat glas daar kwam.. Een situatie waarvan ik toen vreselijk schrok, want als dat glas in mijn keel was gekomen.. Maar het is natuurlijk hoge uitzondering!! En hoeveel mensen hebben die ervaring.. Kortom, het is echt uitzonderlijk.
Ik kan me heel goed voor stellen dat jij je rot geschrokken bent en de volgende rollen aanvankelijk met argusogen bekijkt, maar naast dat plastic meestal gelukkig zonder problemen het lichaam weer verlaat, is het gelukkig ook uitzonderlijk dat zo iets gebeurt.
Ik eet weer zonder vrees broodjes, ik hoop dat jij gauw weer zonder vrees voert ;)
#2047799
Ik begrijp wel dat je hier van geschrokken bent, ik zou er ook niet blij mee zijn. Helaas zijn dit fouten die je niet altijd helemaal kunt voorkomen.
Ik vind wel dat Haaksbarf een goede service heeft. Heb eens een keer iets gehad waardoor de kwaliteit van HB minder was en heb de rol vergoed gekregen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door