Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tess06
#2043457
op woensdag zijn de vlooiendruppels en omgevingsspray in de aanbieding bij de aldi.

omdat de aldi soms goede producten heeft vroeg ik me af kent iemand het middel en weet of het werkt.

de laatste x heb ik advantix gebruikt maar daar krijgt ze ontzettende jeuk van.

het middel is van PetStar.
Door Martine.
#2043633
Ik had een paar dagen geleden ook wat speurwerk gedaan op internet en behalve de twijfelachtige werkzame moest ik voor mijn honden (+/- 33 kg) maar liefs vier pipetjes gebruiken. Hierdoor kwam het voor mij nauwelijks goedkoper als dat ik gewoon Advance gebruik wat ik in de kast heb liggen voor het geval ik vlooien bij mijn honden zie.
#2044282
tess06 schreef: oke dank je.
in de omgevingsspray zit:piperonylbutoxide en pyrethrine
voor zover ik het lees op wikipedia zou dit wel goed zijn???
Dat zijn dezelfde werkzame stoffen als in de Bio Omgevingsspray van Beaphar. Ik las op internet dat die combi van stoffen ook gebruikt mogen worden in de biologische landbouw als insecticide. Dat verbaasde me, maar de schadelijkheid zal dan toch meevallen misschien.
Door tess06
#2045544
tt-tjes schreef: Van stronghold krijgen ze hier ontzettende jeuk van. Ik ga nu toch maar weer voor de practic.
dan gebruik ik het liever niet, ik vindt het zo zielig als ze overal aan loopt te schuren omdat ze jeuk heeft
(niets zo erg alsjeuk hebben en er niet bij kunnen komen om te krabben :wall:

pratic ken ik niet,ik ga zo ff googlen
Door sjaan
#2046702
ik lees zo nu en dan dat men liever niet heb dat ze biergist krijgen, maar ik geef mijn honden al 6 jaar biergisttabl.v-d kruidvat tegen de vlooien, dat had ik eens gelezen en ben het gaan geven, ze krijgen het hele jaar door 3xdgs 4 tabl max weegt zo´n 50kilo en ik moet de eerst vlo nog bij hem ondekken. mijn andere hond krijgt het nu 3jaar in het begin had hij wat nest vlooien maar zeker dit jaar heeft hij er nog geen een vlo gehad. het bijzondere was toen we hem kregen en hij vlooien had deze ook niet op max sprongen. mijn dierenarts zegt altijd dat het niet bewezen is dat het helpt, maar voor mij ligt het bewijs.
suc7 gewenst
Door tess06
#2047580
sjaan schreef: ik lees zo nu en dan dat men liever niet heb dat ze biergist krijgen, maar ik geef mijn honden al 6 jaar biergisttabl.v-d kruidvat tegen de vlooien, dat had ik eens gelezen en ben het gaan geven, ze krijgen het hele jaar door 3xdgs 4 tabl max weegt zo´n 50kilo en ik moet de eerst vlo nog bij hem ondekken. mijn andere hond krijgt het nu 3jaar in het begin had hij wat nest vlooien maar zeker dit jaar heeft hij er nog geen een vlo gehad. het bijzondere was toen we hem kregen en hij vlooien had deze ook niet op max sprongen. mijn dierenarts zegt altijd dat het niet bewezen is dat het helpt, maar voor mij ligt het bewijs.
suc7 gewenst
geef je ze 3 x daags 4 tableten? dat is 12 tableten voor 50 kilo
tess: 20 kilo wil dat zeggen dat ze 4,8 tableten zou moeten hebben(elke dag?)
Door wijkje
#2047753
Ik zag het ook dat er actie was bij Aldi...maar na wat google-en koop ik het maar niet.

Hier doen ze het me Scaliborband. Het werkt tegen teken, maar ook voldoende tegen vlooien..Ik weet niet wat werkzame stof is van Advantage, maar anders even goed rondneuzen..Er zijn wel meer merken maar ik weet niet uit mijn hoofd alle werkzame stoffen..Stronghold is hier al genoemd..
Door sjaan
#2049854
tess06 schreef: geef je ze 3 x daags 4 tableten? dat is 12 tableten voor 50 kilo
tess: 20 kilo wil dat zeggen dat ze 4,8 tableten zou moeten hebben(elke dag?)
ik geef hem biergist v/h kruidvat en ook op da advies vit B complex de da zei de dosering voor mensen aan te houden,
op de biergist staat 3x dgs 3tabl. toen max nog brokken at liet hij wel eens een pil liggen nu met kvv eet hij alles op en krijgt hij soms 3 soms 2 tabl. omdat hij sinds een paar dagen ook vit B erbij krijgt MINI weegt 8 kg en krijgt s'winters 1,2,1 tabl. en s'zomers 2,1,2 tabl ik ben v mening dat hij wat lekkerder is v vlooien maar dit jaar ook nog geen vlo gezien bij hem.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door