Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Babsje
#2047643
Hi!

Ik ben nu ruim 2 maanden volledig aan het barfen en het bevalt mij en Dezzy heeeeeel goed!! Ze doet het er goed op, moet mn vleesbot wel iets naar beneden bijstellen, maar voor de rest geniet ze iedere dag weer!
Nu heb ik even een vraagje wat betreft het verpakken van de organen... Dezzy krijgt 3x per week ong 320 gr orgaan waarvan de helft pens. Ik heb nu allemaal kleine zakjes met per zakje 1 soort orgaan alleen vind ik dat niet erg praktisch... Kan ik het orgaanvlees wat ze op een dag krijgt allemaal in 1 zakje doen of heb je dan te maken met evt kruisbesmetting (zo noem je dat toch...?)

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden/ervaringen!

Alvast bedankt!!

Groetjes Babs
Door Lonaa
#2047698
Dat kan.

1 x in de zoveel tijd pak ik 1 kg lever, 1 kg hart, 1 kg nier en 1 kg "overig" (tong of maag oid), snij dat allemaal in redelijke blokjes, flikker dat in een emmer, roer dat eens goed door en verpak het per portie voor in de vriezer.  :biggrin2:
Door nienk
#2047704
hier zit het orgaan samen met spiervlees in bakjes voor 2 dagen ingevroren, ik werd een beetje gek van al die zakjes.
Door Babsje
#2047713
Nou ik werd dus ook helemaal panisch van die kleine kl*te zakjes  ::)
Ben blij te horen dat het geen probleem is!
Kan ik voor de volgende lichting gewoon alles in 1 zakje gooien  :)

Bedankt voor jullie antwoorden!
Door Lonaa
#2047758
Graag gedaan.

En ik barf nu bijna 2 jaar, en ook ik zit wel eens te kijken wat het makkelijkst is.

De laatste keer heb ik bijv. veels te kleine porties gemaakt. van 100 gram. En ik had 12 kg orgaan ofzo.
Dus.

Ik leer ook nog! ;)
Door saluki
#2048108
De oplossing,.... gewoon een paar honden erbij nemen ik maak zakken van 1 1/2  kilo vlees, 1 kilo pens, 600 gram nier, lever en hart.
Ik geef nooit alleen orgaan op 1 dag trouwens, altijd compleet is voor mij gemakkelijker.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2048338
omdat de dames hier niet zoveel orgaan krijgen (en het niet rauw eten ) heb ik alles gedroogd en in portie`s verpakt in de vriezer liggen ,die ik als beloning geef zodat ze toch nog alles binnen krijgen wat ze nodig hebben
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door