Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#2047371
nu alles is goed gegaan met operatie van bo en hij ligt nog uit te slapen.

een vraag

de da kon alleen helemaal geen binnenbal of de streng of hoe je dat noemt vinden om af te binden.

kan die opgelost zijn op natuurlijke manier oid? want hij had ze toen hij pup was wel beide.
of is er niet ver genoeg gezocht  :-\ ik bedoel kan je zo bal missen?
helemaal opensnijden zn buik wilde ik dus niet, maar om nu te zeggen dat klein gat nog was?

bo is 6 jaar en heeft toen hij klein was dus wel 2 ballen gehad maar is ergens op jonge leeftijd weer terug geschoten.

zucht wat nu...baal hier beetje van
Door nienk
#2047381
boerenverstand logica: als de bal is terug geschoten, zal er dus wel iets niet goed mee zijn geweest. bijvoorbeeld met de bloed toevoer. als iets geen bloed meer krijgt, volgens mij kan het dan afsterven en 'oplossen'. net als bij een mens als je bijvoorbeeld je een van je kniebanden door scheurt maar ipv operatie heel hard gaat trainen zodat je knie zonder die band knie kan zijn. als er dan jaren later wel in je knie gekeken wordt, kan het zijn dat die band, incl aanhechting etc verdwenen is.

ik neem aan dat de DA tijdens de operatie zegmaar vanaf prostaatklier naar de streng heeft gezocht. als je die dan niet tegen komt, dan zou ik niet weten waar ie anders moet zitten. dingen in het dierlijk lijf die geen bloed/voedingsstof toevoer meer hebben, die worden volgens mij gewoon 'opgeruimd'.

gebaseerd op middelbare school biologie, lijkt het me dus niet persé iets zorgwekkends. dingen die geen bloed meer krijgen kunnen ook niet groeien of verder ontwikkelen.
#2047458
dat vindt ik raar.....als ie 2 ballen heeft gehad en eentje is terug geschoten wil niet zeggen dat ie afsterft...
als ie dat al zal doen doordat het gedraait heeft gezeten heeft ie verrekt van de pijn en zal je dat zeker hebben gemerkt!
kan je geen echo laten doen om te zien waar die bal is?
bij vince waren ze beide niet ingedaald, eentje voelde je(lies) maar de andere niet die lag verder weg...
#2047462
ik weet niet of normaal is daarom mijn vraag, op internet staat zoveel dat ik het ook niet meer weet. :-\
maar de kans dat ie er nog zit is denk vrij klein want er is heeeel secuur gezocht ernaar, er is goed gekeken en gevoeld overal, mama stond er met dr neus bovenop :P :biggrin2:

maar ja zn balletje was zoooo mini klein toen ie terug ging... :-\
Door nienk
#2047463
danielle1980 schreef: ik weet niet of normaal is daarom mijn vraag lol, op internet staat zoveel dat ik het ook niet meer weet.
maar de kans dat ie er nog zit is denk vrij klein want er is heeeel secuur gezocht ernaar, mama stond er met dr neus bovenop :P :biggrin2:

maar ja zn balletje was zoooo mini klein toen ie terug ging... :-\
en er was ook geen zaadleider te vinden (die van de bal naar die bij de prostaat/zijn piemel, bedoel ik)?
#2047464
nienk schreef: en er was ook geen zaadleider te vinden (die van de bal naar die bij de prostaat/zijn piemel, bedoel ik)?


nee die was er niet, als je dus die van de ene bal bedoeld, de andere van de buitenbal was er natuurlijk wel
Laatst gewijzigd door danielle1980 op wo 29 jun 2011, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
#2047466
raar hoor, vroeghar....toen ik nog in de zorg zat, als er daar mensen waren waar iets van afsterfde verrekte ze van de pijn....
een bal heeft toch altijd een zaadleider, heb nog nooit gehoord dat er enkel een bal was...
maar als ze goed gezocht hebben...
Door nienk
#2047468
danielle1980 schreef:

nee die was er niet, alleen gedeelte van de buitenbal was er
hoe bedoel je, dat de bal die wel in zijn zak zat ook niet helemaal goed was? was er van die bal wel een zaadleider?

misschien is zijn zaakje niet helemaal goed ontwikkeld geweest?
#2047470
nienk schreef: hoe bedoel je, dat de bal die wel in zijn zak zat ook niet helemaal goed was? was er van die bal wel een zaadleider?

misschien is zijn zaakje niet helemaal goed ontwikkeld geweest?
nee bedoel dat met zn buitenbal dat gedeelte prima in orde was alles.
andere gedeelte noppes nada niets nergens te vinden....

ik heb verder geen ervaring ermee,
wil alleen weten wat als die bal er nog zit...
of kan t dat er dus niets zit...

ivm in de gaten houden voortaan...
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2047483
Lijkt me niet dat ie spontaan verdwijnt, het kan in ieder geval lastig zijn om zo'n bal te vinden in de buik.
Ik heb het topic even gemist, maar als hij geen buitenbal meer heeft zou je een testosteronbepaling kunnen doen om te kijken of er ergens nog een verborgen testikel aanwezig is.
#2047486
*Dorothea* schreef: Lijkt me niet dat ie spontaan verdwijnt, het kan in ieder geval lastig zijn om zo'n bal te vinden in de buik.
Ik heb het topic even gemist, maar als hij geen buitenbal meer heeft zou je een testosteronbepaling kunnen doen om te kijken of er ergens nog een verborgen testikel aanwezig is.
dus volgens jou moet die wel ergens zijn, ookal is er goed gekeken?
de laatste keer dat hij gevoeld was de bal was hij pas 10 weken oud ong en nu is hij bijna 7...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2047497
Ik denk dat die test die Dorothea noemt als enige uitsluitsel kan geven. Het kan best dat ze 'm gewoon niet hebben kunnen vinden :-\ en dan, tja, ik weet niet wat de reden van nu castreren was, en of dat het waard is om 'm nog een keer open te maken :-\ Misschien waren het er toch geen 2 toen die pup was :-\ De test zal het uitwijzen.
Oplossen...geen idee of dat zou kunnen.
Door chamourel
#2047539
ppff, bij Bonhomme zat hij destijds ook enorm hoog, zowat tegen de blaas, ook hebben ze toen erg moeten zoeken.
echt mini was hij ook niet maar toch moeilijk te vinden.

idd laten testen in ieder geval voordat je hem bij je loopse teven laat  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door