Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#2046788
Vandaag rontgenfoto's van Nox haar rug en elleboog laten maken omdat ze toch met regelmaat op eieren liep de laatste tijd.

Allemaal verwacht je dat een verslechtering van haar LSI te zien.

Wij waren samen met de d.a. dan ook héél erg verbaasd om te zien dat haar bruggen en andere botvorming juist aan het afnemen zijn!!
Er komen weer kleine ruimtes tussen de schijven en de spondylose bruggen zijn bijna helemaal weg :o
Dit geeft natuurlijk wel eens wat ongemak, beweging waar het vroeger niet kon en nu weer wel. Bot wat langzaam oplost wil ook nog wel eens wat pijn geven.

Nox wordt nu een jaar behandeld voor LSI.
Als eerste een anathron injectie en later in het jaar wat anabolen om de spieraanmaak opgang te krijgen.
Verder krijgt ze hydro therapie om sterk te blijven en trocoxil om de ontsteking te onderdrukken.
Glucosamine en chondriotine en ookextra vette vis.
We zijn nu bezig met de Ttouch en doen elke dag oefeningen en massage voor haar rug.
En natuurlijk niet te vergeten elke dag een gezonde verse barfhap!


Nooit gedacht dat ik vandaag deze uitslag zou krijgen.
Heel bijzonder hoor :) :) :)

Volgende week mag ze nog een keertje komen voor een anathron injectie, de verwachting is dat ze dan in de weken erna bijna pijnvrij zal worden.

Ik weet dat dit niet een standaard iets is, maar misschien toch voor honden(en baasjes) die een LSI diagnose krijgen een klein lichtpuntje.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#2046814
De dame kreeg een spierverslapper om rustig te liggen bij de röntgenfoto... Maar ja... het is wèl Nox, hè.

De dierenarts: "Ik weet best wel ongeveer precies hoeveel ze hebben moet" ::)
Nox: "Je bekijkt het maar. Ik blijf staan. Ik ga donker kijken, maar ik blijf staan!"
De dierenarts: "Chips... nog maar een ietsie pietsie erbij dan."
Nox: "Ik blijf staan. Ik blijf staan. Nou ja... vooruit dan maar!" :biggrin2:

Mijn kanjer :smitten:
Gebruikersavatar
Door choopy
#2046816
Klinkt heel super!!
Maar wat is dat precies die Anatrhon Injectie??

Zowel Djilly als Darky hebben spondylose, alleen mag Djilly geen anabolen hebben ivm haar leverproblemen die ze heeft gehad in het verleden.
Door pallas
#2046826
choopy schreef: Klinkt heel super!!
Maar wat is dat precies die Anatrhon Injectie??

Zowel Djilly als Darky hebben spondylose, alleen mag Djilly geen anabolen hebben ivm haar leverproblemen die ze heeft gehad in het verleden.
Anathron is een kraakbeen verbetereraar. Injectie wordt tegen het kraakbeenvlak aan gezet.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2046849
pallas schreef: Anathron is een kraakbeen verbetereraar. Injectie wordt tegen het kraakbeenvlak aan gezet.
ff op google en Eurovet opgezocht, Djilly mag dit helaas ook niet hebben ivm haar lever.
Misschien wel voor Darky een idee, omdat hij er meer last van heeft dan Djilly.
Door pallas
#2046855
choopy schreef: ff op google en Eurovet opgezocht, Djilly mag dit helaas ook niet hebben ivm haar lever.
Misschien wel voor Darky een idee, omdat hij er meer last van heeft dan Djilly.
Voordat Nox dit middel krijgt is er eerst een bloedonderzoek gedaan, dat herhalen we nu ook weer. Tis inderdaad wel een belasting voor de lever en nieren, dus niet voor elke hond geschikt.
Door pallas
#2046900
Antonia schreef: Je ouwe dametje kan dus in positieve zin nog voor verrassingen zorgen. Heerlijk deze berichten, daar wordt een mens blij van.
:yes:

Nox blijft in méér dan 1 opzicht een hele bijzondere hond :-*
#2047118
Dat zijn nu eens goede berichten zie als er verbetering optreed terwijl je het helemaal niet had verwacht.  En zoals je zegt: een lichtpuntje voor mensen die een hond hebben met hetzelfde probleem, hoewel het dus geen standaard is...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door