Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door lauraV
#2043069
hoi pauline, welkom ....
gaat goed  ;) alleen...
de olijfolie kun je weg laten
de lamsribbetjes zijn geen beginners botten en zou hier even mee wachten tot de vertering goed draait
om te beginnen kun je kippennek, kipkarkas, eendennek , kwatel als vleesbot voeren ...daarnaast kun je meer variatie geven door andere soorten spiervlees te voeren
zelf geef ik de dames hier om de dag visolie (capsule) , maar denk als ze geen vis lusten je dat niet zo snel overdoseert

denkt dat het allemaal goed komt want je hebt een goede start gemaakt.
succes
Door Borke
#2043173
Welkom Paulien!

Zelf heb ik goede resultaten bereikt met het Barfnierdieet wat ik hier heb gevonden, is dat wat jij ook voert?
Die eierschalen zou ik niet geven, dat is meer iets voor mensen die slecht aan vleesbot kunnen komen en met een nierdieet geef je toch al niet al te veel vleesbot!
Door suzanne 1
#2043762
Hoi Paulien,

Welkom op barfplaats.
Wat fijn dat je honden het zo goed doen op vlees.
Als je alleen vers vlees wilt voeren en dus geen KVV of iets dergelijks geeft, dan moet je wel een beetje de percentages in de gaten houden.
Dus ongeveer 50% vleesbot, 20% spiervlees, 20% orgaan en 10% groente/restjes/eitje etc.
Je zult dus dan wel iets meer bot moeten gaan voeren als ik jouw verhaal zo lees. Anders krijgen ze te weinig calcium binnen.
Bij de beginners info kun je lezen hoe je het beste een menu in elkaar kunt flansen.
Succes
Door Qulumojo
#2043805
welkom hier

Ook ik ben een beetje nieuw hier en ik heb geen verstand van nierdieeten, maar voor de kleine idefix misschien nog wat tips ( omdat die geen nier probleem heeft)
Vervang de brokje voor kvv zoals smuldier vleescompleet of een ander merk, als het maar compleet is dan kan je de andere maaltijd verder aanvullen met kippennekken of kipkarkas ofzo.
zo ben ik ook begonnen en ze zijn bij mij al 3 weken van de brok af.
En nu hebben ze een paar vaste dagen waar ze 1 maaltijd kvv en 1 maaltijd barf krijgen en de andere dagen 2x kvv.
Gewoon rustig aandoen met de overstap zodat ze geen verstoppingen krijgen of aan de race gaan.
En tot slot pas op een aanschaf van een droogmachine, dat is erg verslavend.  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door