Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#1992778
Ondanks de scalibor band die ze al een maand om hebben kwam Misty afgelopen weekend terug vanuit de Belgische Ardennen met ca 20 teken! Misty is dus zwaar allergisch voor teken, in die zin dat ze zich volledig onderkwijlt en het beest zelf eruit probeert te halen. Het gaat hier dus vaak nog om nympfen teken dus niet groter dan 2mm. Bijna onvindbaar dus. Weet iemand iets wat ik haar kan geven waardoor die beesten nog geeneens het lef hebben om op haar te springen? Ik smeer haar sinds gister in voor elke wandeling met knock out maarja 1 zwempartij...hoe dit zich houdt in de Ardennen weet ik volgend weekend.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1994172
waardeloos zeg, ik ben net terurg vanuit Baarle nassau en ik heb er al 6 verwijderd terwijl ze nooit teken hebben.
Door Nynke
#1994218
misschien insprayen met Teatree olie??  :-\ :-\  ik weet het niet of het helpt, maar ik kan me zo voorstellen dat daar geen beestjes op af komen  :-\ :-\
Door Henny V.
#1994231
Wij gaan vrijdag een weekje het bos in in Drenthe.
Ik ben dus ook bang dat er hele hordes teken in dat bos rondspringen :-X
Op advies van de da heb ik nu dus advantix gekocht.
Volgens haar was dit het beste.

:biggrin2: Over een week kan ik zeggen of dat het zo is  :biggrin2:
Door vitess
#1994744
Ik gebruik sinds een week etherische olie die ik via de homeopatisch arts heb en ik heb bij Sanne in die tijd slechts twee teken zien lopen. Ze is hevig allergisch dus ik ben blij dat ik dit als alternatief heb. Ze kan er ook gewoon mee zwemmen want het wordt door de huid opgenomen.
Door Lida. S
#1994872
Ik heb me laten vertellen dat iedere dag wat yoghurt zou helpen. Ik moet zeggen dat ik pas 1 teek heb gezien bij de honden sinds ik ze nu iedere dag yoghurt geef. Het kan toeval zijn, maar vorig jaar om deze tijd had ik er beslist meer, ondanks scalibor band, dus ik ga er maar mee door en hoop dat het zo goed blijf gaan. Lida
Door Bien
#2044281
Hoe gaat t nu?

Wat gebruik je nu?

ik gebruik altijd de gewone frontline...
advantix krijgt che in ieder geval jeuk van.
Door DJ_Doerak_Tucker
#2044316
Ik heb me laten vertellen dat iedere dag wat yoghurt zou helpen. Ik moet zeggen dat ik pas 1 teek heb gezien bij de honden sinds ik ze nu iedere dag yoghurt geef. Het kan toeval zijn, maar vorig jaar om deze tijd had ik er beslist meer, ondanks scalibor band, dus ik ga er maar mee door en hoop dat het zo goed blijf gaan. Lida
Dat zeggen ze ook van karnemelk, k heb t nooit geprobeerd maar misschien heeft het te maken met het zure van deze producten?
Door samantjuh
#2046087
Heb ,et onze flatcoated hetzelfde gehad in Baarle Nassau ( tommelseheide )
die had er alleen wel zo`n 50 zitten  :o ( niet allemaal vast)
we hebben nu ipv een tekentang een tekenlaso gehaald daarmee haal je zelfs de kleinste teken er van af
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door