Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Xada
#2045537
Gister kwam ik thuis na een dag te zijn weggeweest en vind ik in mijn kippenhok een dode kip. Omdat ik bekaf was heb ik haar gepakt en in de koelkast gestopt. Nu zou ik haar klaar maken voor de honden, zie ik terwijl ik net aan het plukken was dat haar hele linker zijkant groen is en haar rechter een beetje. De buik is wel normaal van kleur, de rug is een beetje grijzig, misschien van het zandbaden wat ze hier heel veel doen? Waar komt deze kleur vandaan? En kunnen mijn honden haar nu nog eten?
Ik denk dat ze overleden is aan een hartaanval omdat het hier gister 40 graden was en ik vond haar in een legnest, dus misschien tijdens het leggen van een ei?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2045551
Ik denk dat die verkleuring van de organen afkomt, omdat deze te traag gekoeld zijn. Waarschijnlijk hangt erook een hele rare  lucht aan.

Ik denk toch dat ik kips niet aan de honden zou voeren...dit is anders dan een beetje rijp :-X
Door Martine-Tom
#2045564
Ik zou het ook niet doen, ik kan het niet onderbouwen  maar gevoelsmatig zeg ik "niet doen".
Door Xada
#2045582
Ik zit te twijvelen, maar beter een kip weg dan een rit met de honden naar de DA.
Toen ik haar vond was ze al helemaal stijf en koud, dus ze zal er zeker een paar uur gelegen hebben en dan nog een nacht in de koelkast. Dus best wel lang.
Gebruikersavatar
Door rupa
#2045929
als je niet weet waar een dier aan dood is gegaan vind ik het niet raadzaam om het voor consumptie te gebruiken dus ook niet aan je hond geven.

groetjes paulien.
Door Xada
#2046954
Soms doe ik het wel, maar dan ziet alles er ook perfect uit. Hier loopt ook een dier rond die kippen pakt en het bloed eruit zuigt. Dus dan is de kip ook dood, maar kan ik zien tijdens het plukken wat het is geweest. En die groene kleur van deze kip vertrouwde ik niet. Hij ligt dus in de kliko in het dorp. Dan hebben ze de vliegen daar en niet rond mijn huis.  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door