Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lil
#2044943
Ik zit heel erg met poeslief in mijn maag... mijn elf jaar oude zwart joekel.
Ze pist letterlijk overal en we zijn op medisch gebied op einde van latijn. Ooit zou ze maar 4 jaar worden, maar inmiddels zijn dat er 11  :D
Maar ik ben het zooooooooo zat.  :-\ :-[
Ze kan naar buiten, er staan 2 dichte en 2 open kattenbakken en mevrouw laat het overal maar lopen en afgelopen weekend heeft ze twee maal met onze lieve poezendame whiskey gevochten, drie maal met het katertje van de buren en vloog ze me gisteren ook nog Cayley én Boris aan. Moet niet gekker worden, zij gaat bij Boris liggen en die sul vind dat altijd goed en als dank krijgt hij ze opeens gereten.
Verder komt ze al een hele tijd niet meer langs voor knuffels of zo en slaapt ze constant  :'(
Ze krijgt 100 soorten medicatie voor haar blaas en nieren, maar het schijnt allemaal niet meer aan te slaan. Dat heet er is weinig te vinden in de urine op dit moment. Het bloed zegt dat de nieren nog wel binnen de waardes zijn (maar beslist niet optimaal)

Straks toch maar naar de dierenarts voor denkelijk het zoveelste uitgebreide, superdure onderzoek waar waarschijnlijk niets uitkomt....

Iemand een idee hoe ik erachter kom hoe en wat?
Dierenarts weet het ook niet en gt zegt volgens mij is het medisch....

en ik kan het na 1 jaar en veel geld niet langer meer verdragen  :-X :-X :-X

Nee, er is niets veranderd in en om huis. Wat betreft gedrag heb ik alle tips en trucs voor huispiesers inmiddels toegepast. Het lijkt wel een gewoonte geworden.... opsluiten heb ik de laatste tijd vaker gedaan ivm opvang urine en dat wordt herrie met de buren als dat nog vaker moet. Mevrouw vind dat namelijk niet meer ok en krijst uuuuuuuuuuuren lang alles bij elkaar. Ze houdt het dan op en als... nou dan weet je nooit waar je het plasje vind.
Laatst gewijzigd door Lil op di 26 jul 2011, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Alba
#2044948
Heeft Poes zelf nog een leuk leven? Het klinkt mij alsof je al een flinke tijd erg je best voor haar doet, maar dat het einde (van jouw inspanningen in elk geval) een beetje in zicht is :-\.

Lastig! Ik hoop dat je er voor jezelf uitkomt!
Door Lil
#2044950
Alba schreef: Heeft Poes zelf nog een leuk leven? Het klinkt mij alsof je al een flinke tijd erg je best voor haar doet, maar dat het einde (van jouw inspanningen in elk geval) een beetje in zicht is :-\.

Lastig! Ik hoop dat je er voor jezelf uitkomt!
Wist ik dat maar. Dan zou de keuze snel gemaakt zijn  :'(
Ik ben alleen bang dat ik een beslissing ga maken omdat ik haar gedrag zat ben en dat mag natuurlijk niet gebeuren.
Door Lil
#2044959
*Natasja* schreef: Komt dementie voor bij katten?
dank voor de tip. Ik heb net even gegoogled en volgens de Wilhelmina in Utrecht komt het wel degelijk voor met op een rijtje de door mij opgenoemde symptomen.
mmmmm ga verder zoeken volgens mij zijn daar producten voor.
Door *Flip*
#2045034
*Natasja* schreef: Komt dementie voor bij katten?
ja en dit is het eerste dat in mij opkomt als ik het verhaal lees. Zoveel gedragsveranderingen en zo veel buiten de bak plassen, dan durf ik bijna te zeggen dat het niet aan de nieren zal liggen. Als ze het gewoon laat lopen, dus niet doelbewust vb in de hondenmand plassen, dan denk ik eerder aan incontinentie.
Door Jacoba
#2045252
Je schrijft dat ze veel medicijnen krijgt. Zou het niet kunnen dat deze ook zulke vervelende bijwerkingen hebben? Niet dat je nu hier wat aan hebt...
Door Lil
#2045270
Jacoba schreef: Je schrijft dat ze veel medicijnen krijgt. Zou het niet kunnen dat deze ook zulke vervelende bijwerkingen hebben? Niet dat je nu hier wat aan hebt...
geloof niet dat je bijwerkingen krijgt van verschillende chineese kruiden, vitamine c en cranberry. Metacam krijgt ze alleen na aantoonbare blaasontsteking.

geen medicatie van de da. De nieren vallen nog binnen de waardes en wat wil je aan struviet doen? Geen brok in ieder geval, want dan was ze maar 4 jaar geworden... doodziek was ze ervan  ;)

dus ja medicatie, maar natuurlijk voor blaas en nieren en natuurlijk anti stress.

misschien moeten we het eens op dementie gaan gooien ipv op blaas/nieren en stress.
Ik heb al eerder gehad dat het eerste dat ze riepen nierfalen was, omdat dat nu eenmaal haar verleden is en dat uit het bloedonderzoek een onsteking bleek, maar verder goede nierwaarden en geen blaasperikelen.
Door Limpy
#2045293
Hier vroeger ook een flink dementerende ouwe kater gehad, die raakte ook regelmatig de kattenbak kwijt (hij was wel al ± 18 toen het begon, is er 22 mee geworden) Of was uberhaupt de weg kwijt in huis, gelukkig had ik toen limpy al die een goeie blindegeleide-kat bleek te zijn en hem naar de plee, waterbak of mandje leidde.
Limppy begint nu overigens soms ook vergeetachtig te worden, bij sommige katten werkt cholodin daarbij (is natuurlijk middel)
Door Lil
#2045362
Ooo cholodin, volgens mij heeft de vorige hond van mijn moeder dat gehad.
Door Lil
#2047561
Gisteren is er een enorme haarbal uit dat kleine beestje gekomen, wow! Nu gedraagt ze zich weer knuffelig en lief naar de huisgenoten. Ik vrees dat ze veel pijn heeft gehad van dat enorme ding. Even met de da overleggen wat ik ertegen kan doen. Maltpasta helpt blijkbaar niet. Anders maar sedatie en heeeeeeel goed gaan kammen.
Door Ziviaantje
#2047790
De hond van mijn tante krijgt ook cholodin en die heeft er echt baat bij. Je zou ook eens kunnen kijken naar clomicalm, maar dat is toch wel weer een sterker middel, en ik vraag me af of je dat nog wel bij een oude kat moet gebruiken.
Door mirdj
#2047825
Je zou bij de da isogel kunnen halen. Dan komen de haren wat meer via de ontlasting naar buiten, maar als het een verzamelaar is zoals mijn Max komt er op een gegeven moment toch weer een joekel uit alleen duurt het wat langer voordat de hoeveelheid haren zijn verzameld.
Door Lil
#2047980
mirdj schreef: Je zou bij de da isogel kunnen halen. Dan komen de haren wat meer via de ontlasting naar buiten, maar als het een verzamelaar is zoals mijn Max komt er op een gegeven moment toch weer een joekel uit alleen duurt het wat langer voordat de hoeveelheid haren zijn verzameld.
dank je wel! Tot nu toe twee tot max drie maal per jaar een klein balletje, maar dit was zoooo gigantisch. Ik ga even isogel halen.
Door marjolein73
#2052183
Drinkt ze veel? - diabetes?
Heeft ze afkeur van het grit? - te hard, pijn, stinken?
Zag ergens een tip om de plasplek na te reinigen met schoonmaakazijn. Schijnt dat de kat die lucht vies vindt en het dan niet meer daar doet....
Wij hadden een kat gekregen van de fokster - extra- die bleek het stelselmatig naast de bak te doen. Was het gewend op kranten, en vertikte het op de bak te gaan. Om moedeloos van te worden die zeiklucht in huis....
Collegaatje van mijn man had interesse in de poes: mw doet het daar nu keurig op de bak schijnt. Maar is daar dan ook het enige huisdier, en bij ons een van de vele.
De kat die we hadden gekocht bij de fokster leek dezelfde kant op te gaan, ook daarom de andere poes herplaatst. Nu doet ze het ook wel eens naast de bak, maar heb ontdekt dat mw hem na 2 x gebruiken te vies vindt. Houdt niet van schijt aan de pootjes...met krabben in het grit.
Maar goed, zal als ik jouw verhaal lees er wel niet van toepassing op zijn. Maar kan me de frustratie zo goed indenken... Je houdt van zo'n dier, niet dan?
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door