Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door samantjuh
#2044878
Beste mede forum leden
nadat wij gister in het bos in baarle nassau zijn geweest op de tommelseheide
hebben we zo`n 40 teken van de haond af moeten plukken
ze waren echt enorm klein (maatje mier ) en enorm snel ( ze zaten nog niet allemaal vast )
Dus voor mensen die denken goh wat leuk lekker wandelen in het bos check echt je hond want voor je het weet ben je 3 uur bezig om je hond teek vrij te maken  :-\
Door charmed
#2044972
Herkenbaar, wij hebben de teken nog wel eens kleiner gehad, van die hele miezerige, kleine beestjes. Wij zijn ook zo'n 2 uur per dag bezig met de honden om ze teekvrij te maken. Het is niet anders. Als ik hier in de straat ga wandelen, wat lang niet zo leuk is, heb ik hetzelfde, want ze maaien hier bijna nooit en dan heb je ook nog kans op grasaren, dus wij blijven lekker naar het bos gaan, wel net zo leuk voor de honden, iets meer werk voor ons, maar lekker relaxed in het bos wandelen is veeeeeel leuker :) Voor mij en de honden.

Zo'n 2 of 3 weken terug hebben we Whisper los laten lopen in het bos, nou dat was een suc6. Zij was de winnaar die dag met 120 teken (dat heeft ons 3 uur gekost voordat ze helemaal teekvrij was) Whisper mag graag met haar hoofd in de bosjes lopen ;)
Laatst gewijzigd door charmed op ma 27 jun 2011, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door samantjuh
#2044992
zo dat is helemaal veel zeg ! 120 stuks  :D
vond dit al erg genoeg onze glenn heeft lang zwart haar dus ga maar zoeken
nadat we hem nathadden gemaakt zagen we ze een heel stuk beter omdat de vacht uit elkaar ging staan
en goed gereedschap is ook belangrijk wij hebben een tekenlaso gehaald daarmee krijg je dus de hele kleine teken ervan af  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2045149
Rotbeesten zijn het. En het scheelt heus wel waar je gaat lopen hoor. Het ene bos levert ook die zwarte krioelende school teken op en het andere bos bijna niks. Hier loop ik altijd door de weilanden en velden en dan vind ik weinig tot geen teken.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#2045692
Goeie genade..120 teken!!!!  :o :o :o
Tien tot vijftien per dag moeten we er hier wel vanaf halen, (en dat vind ik al veel kun je na gaan).
En dan heb ik natuurlijk ook nog de mazzel dat Raiko wit is. Zie je ze toch wat makkelijker.
Verder ontwijk ik bos en heide niet, heeft ook niet heel erg veel zin aangezien we aan de rand van een bos- en heidegebied wonen. Dus drie stappen en ik sta al op de heide en drie stappen de andere kant op en ik zit in het bos.
Door nienk
#2045721
Reus had van het weekend zijn eerste vaste teek. gadsie gadsie gadsie! het slimme smerige rot beestje had zich lekker genesteld tussen Reus zijn snorharen, viel dus totaal niet op en ook met aaien had ik hem niet gevoeld. geen idee hoelang ie er gezeten heeft. was een heel geworstel om hem er uit te krijgen, meneer vond het maar niks, dat tangetje aan zijn kop en ik moest nog oppassen voor de snorharen ook...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door