Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door petrap
#204116
Ik ontdekte pas dat Viento een bobbel op zijn kop had. Dacht in eerste instantie dat het een teek was, toen dat het een korst was, maar het is een wrat! Inmiddels nog een 2e wratje gevonden. Mijn partner met Viento naar de d.a., maar die doet er niks aan. Ik had verwacht dat ze die dingen wegsnijden ofzo. Ik vind het zelf een heel lelijk gezicht. Bestaat er een huis-, tuin- of keukenmiddeltje tegen wratten?
Door Joan
#204194
Formule W...... ;D

Nee Peet, ff alle gekheid op een stokje....heb géén idee.
Maar wel vervelend (én lelijk....)!

Heeft de da verteld hoe zoiets kan ontstaan?
Gebruikersavatar
Door Binno
#204196
Er bestaat wel een product op basis van Thuja (homeopatisch) waarmee je de wratjes moet aanstippen... ;)
Als het langwerpige, steelvormige wratjes zijn zou je kunnen proberen om met een dun draadje het bij de wortel af te binden. Na enige tijd (?) zou het wratje dan verdrogen en afvallen.
Door petrap
#204226
Joan schreef: Formule W...... ;D

Nee Peet, ff alle gekheid op een stokje....heb géén idee.
Maar wel vervelend (én lelijk....)!

Heeft de da verteld hoe zoiets kan ontstaan?
Formule W had ik nog niet aan gedacht ;D.

Wratten schijnen te ontstaan door een virus. En het kunnen er steeds meer worden :o .
Door petrap
#204228
Binno schreef: Er bestaat wel een product op basis van Thuja (homeopatisch) waarmee je de wratjes moet aanstippen... ;)
Is Thuja ook niet voor inwendig gebruik???

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Binno
#204246
petrap schreef: Is Thuja ook niet voor inwendig gebruik???
Ja, kan ook. ;)
Thuja D6 wordt inwendig gegeven bij - en ter voorkoming van - allergische reacties na vaccinaties. Het zou ook als aanvullend middel inwendig kunnen gegeven worden bij de behandeling van wratjes.
Thuja tinctuur mag echter alleen uitwendig gebruikt worden. Het zou een antivirale werking hebben.
Door danja
#204496
Mij lijkt ook thuja van VSM beter omdat, het homeopatisch is. Formule W moet je echt op de kop van de wrat doen, want het brand in als het op de gezonde huid komt. Gemeen goedje dus.

Groetjes Anneke :)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#205576
Ik heb een tinctuur laten maken van Thuja met Chelidonium (stinkende gele of gouwe?). Heb het op Timmie uitgeprobeerd. Ze gaan niet zozeer weg maar groeien ook niet meer.

Er bestaat ook nog zoiets als zilvernitraat. Dat druppel je er op, dan krijg je een vieze zwarte vlek, maar hij droog wel ietsje in.
Door Miriam
#205976
Mijn ouwe eng. cocker spaniel (15,5 jaar) heeft wel 100.000 wratten. Dit is niet overdreven, ik kan en durf ze niet meer te tellen. Overal waar je aait voel je er wel tig. Grote, kleine, platte, steel alle vormen en maten ;D. Sommige zijn zo groot als een 2 euro munt :-\ . Zelfs zijn gehele gehoorgang zit vol.
Ik heb ook al vanalles geprobeerd maar of ze gaan niet eens weg of ze komen na enkele weken/maanden gewoon weer terug. Ik denk dat er geen middeltjes bestaan die ik nog niet heb geprobeerd maar met weinig resultaat. Afbinden gaat nog het beste, ze vallen na enkele dagen (soms 1,5 week) eraf. Maar dit kan niet bij elke wrat. En ook deze komen bijna allemaal weer terug. :(
Door Spanielgek
#206170
Ook mijn engelse cocker heeft verschillend wratjes over haar hele lichaam [geen tieduizenden maar toch we een stuk of 15,ook in de oren]o ja Esther is 11 jaar.Ben een tijdje geleden bij de dierenarts gewweest om de oren van haar schoon te laten spoelen,en ook gevraagd of ze even naar die wratjes wilde kijken.
Ze vertelde dat ze de wratjes wel wilde verwijderen ,maar dat ik grote kans had dat ze op een andere plek weer tevoorschijn konden komen,zij vertelde dat het ouderdomswratjer waren,en gelukkig niets erstigers ,waar ik bang voor was[kanker].
Esther heeft er niet echt last van ,ik moet alleen oppassen als ik haar borstel en kam ,want ze heeft lange haren en dan zie je ze niet zo goed ,tot nu toe is het nog goed gegaan ,maar ik ben wel heel voorzichtig.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#206216
Ook de amerikaanse cocker versie heeft vaak last van wratten zeker tijdens het ouder worden.
Ik laat ze gewoon lekker zitten.
Door petrap
#223021
We zijn nu een aantal weken verder en de 2 wratten zijn vanzelf verdwenen :).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door