Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sjaan
#2042894
even voorstellen want we zijn nieuw,
we zijn jack en diana en hebben max en mini, max is een tibetaanse mastiff v 8jaar. hij heeft vorig jaar zowel rechts als links een tta operatie ondergaan ivm gascheurde kniekruisbanden.
daarna zijn li/achterpoot ook nogeens gebroken waarin nu 5 pennen zitten.
hij is nooit meer echt goed gaan lopen, bleef met de achterkant laag tijdens het lopen, hing in de knieen dit werd steeds erger, en met ontlasting krijgen drukte hij dit zowat plat op de grond ondanks dat ik hem weer novocam gaf.
toch maar weer terug geweest naad de orthop., het zit in zijn rug :'(, hij zwalkt met zijn achterpoten en krijgt nu prednison. op de foto's was niet de duidelijke oorzaak te zien dan zou hij onder een scan moeten, omdat hij al dat gedoe zo onwijs erg vindt en hij al zoveel meegemaakt heeft hebben we besloten om het hierbij te laten ook onze eigen da vond het een juiste beslissing.
nu kijken hoever we zo komen.reactie zit nog wel in de poten maar volgens mij is zijn spiermassa aanzienlijk afgenomen. hij zit nu op 20mg prednison om de dag daarbij krijgt hij iedere dag schapevet,paar scheppen biogade yoghurt, sasha´s blent en vit b+biergist{tegen vlooien die ik ook nog nooit bij hem gezien heb}en ong. 300gr hills en rg speciaal met hoog glucosemine enz gehalte dit verdeel ik in 3 maaltijden.
hij is gecasereert en heeft aanleg om dik te worden,hills en RG is ook noh light voer.
nu las ik v iemand dat bij haar hond sinds ze barfen de spiermassa is toegenomen.
nu probeerd max altijd zijn botten te begrafen zou ik ook kunnen beginnen met kvv, ik las over tinlo-brafmenu is dat ook hoogwaardig genoeg om mee te beginnen?? en moet ik dan wel doorblijven gaan met al het andere?, behalve de brokken dan.
we zijn nu precies een jaar met hem bezig qua dokteren, operaties enz en als ik alles zo lees ben ik wel positief over barf, maar ik weet bijna zeker dat hij lappen vlees enz in een hoekje wil begraven, hij heeft geen kennel dat word toch een zooitje in huis ???.
wie kan mij/ons nog meer info geven en advies, we staan overal voor open maar geen operaties meer voorhem.
mvg diana
Laatst gewijzigd door sjaan op vr 24 jun 2011, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sella
#2043129
Als je hem overzet op tinlo of een ander kvv, dan leert hij dat het is om op te eten, ik durf te wedden dat hij het grager eet dan de brokken.
Als je dan barfdingetjes gaat  toevoegen na verloop van tijd, dan zal hij het wel op gaan eten.
De botten die hij begraafd zijn zeker de gerookte botten? Daar worden ze altijd bezitterig van omdat het zo sterk ruikt.
Het is overigens niet het beste wat je kan geven, het splintert nogal naar en het is bagger zout wat slecht is voor de nieren
Door sjaan
#2043187
[quote="sella"]
Als je hem overzet op tinlo of een ander kvv, dan leert hij dat het is om op te eten, ik durf te wedden dat hij het grager eet dan de brokken.
Als je dan barfdingetjes gaat  toevoegen na verloop van tijd, dan zal hij het wel op gaan eten.
De botten die hij begraafd zijn zeker de gerookte botten? Daar worden ze altijd bezitterig van omdat het zo sterk ruikt.
Het is overigens niet het beste wat je kan geven, het splintert nogal naar en het is bagger zout wat slecht is voor de nieren
[/quote]
ja dat heb ik gemerkt hij krijgt het ook al een tijd niet meer maar ook de ''gewoone'' kauw botten die witte daar doet ij niet veel mee,  alleen als de andere hond mini genaamd zijn tanden in heeft gezet, ik ga morgen kvv halen ik heb de merken haaksbarf en nog 2 andere op het oog maar nu las ik dat er ook honden zijn die erg dik v kvv worden, en max heeft onwijs aanleg ervoor en dus weet ik het weer niet. het gaat mij erom dat hij zijn spieren weer ontwikkeld zonder dat hij ervoor hard moet werken want dat kan hij niet meer
Door sella
#2043739
Mij oudje van 11 heeft zelfs met duck weer meer spiermassa gekregen, die kreeg ook al anabole injecties en met de brok gebeurde er niet heel dramatisch veel. Toen begonnen met duck, ik had geen auto toen en dit kon je toen met de fiets halen, is met 3 weken de afname van de spiermassa gestopt, met 5 weken zag je toename en zijn  de anabolen gestopt.
Door roebeltje
#2044192
Hier hetzelfde verhaal als Max, al heb ik hem nooit op de prednison hiervoor gehad; Mijn oudje heeft n.l. veel baat gehad bij acupunctuur, behalve dan dat zijn spiermassa niet terug is gekomen; staat nu sinds kort continue op kvv en af en toe heb ik altijd al wel wat barf gevoerd; ben benieuwd of ik daarvan resultaat ga zien op zijn bespiering!
Door Veerle-scrappyToo
#2044194
Ik denk dat je in elk geval niets fout doet door hem over te zetten op kvv en dan wat barf er bij ( en misschien over gaan naar volledig barf na een tijd).  Wat die troep in huis betreft...valt echt wel mee.  Ik weet dat hier mensen zijn die hun hond echt geleerd hebben om op een kleedje te eten, ons Nena gaat uit zichzelf steeds met haar knaagdingen naar een kleedje en Gizmo gaat ook altijd in hetzelfde hoekje gaan liggen.

Wat ik me nog afvroeg...zou zwemmen niets zijn?  Daarmee werk je ook aan de spieren en het is veel minder belastend dan bvb fietsen.  Je kan dit eventueel ook onder begeleiding ( is wel duurder) of je kan zelf naar een hondenzwembad of in een vijvertje...  Of denk je dat hij dit niet meer aankan?
Misschien even navragen bij de orthopeed wat hij zegt?
Door hamada
#2044218
Wat veel hebben jullie al mee moeten maken, zeg!! Ik denk dat met vers voeren de conditie van je hond zeker zal verbeteren.
Hier krijgen de honden al jaren kvv met af en toe een barfdagje er tussendoor. Ze genieten van kippenekken, -vleugels e.d. En ook herplaatsers met een conditie van 0,0 komen zo snel weer op krachten :biggrin2:
Het valt op dat sinds ze op carnivoer (zonder rijst of andere granen) zitten, ze minder de neiging hebben om wat aan te komen. Met de toegevoegde rijst moesten we daar toch steeds alert op zijn. Dus daar zou je ook op kunnen letten, of je een kvv voert met bijv. rijst toegevoegd.
Sterkte met Max, maar ik denk dat hij met vers al een veel blijere, graat etende hond wordt.
Door pallas
#2044532
Met vers krijgen ze de best opneembare eiwitten binnen. Dus zal het allicht helpen bij de spieropbouw. :)

Als het probleem in de zenuwen zit vanuit de rug naar de achterhand zal (hydro)therapie, fysio en extra beweging wel helpen maar zeker niet afdoende zijn.
Misschien dan eens kijken naar electro stimulatie en/of spierversterkende middelen (anabolen) om zo de spiermassa te vergroten. De juiste pijnstillers wil ook nog wel helpen, dan gebruiken ze toch hun lijf iets beter.

Tis een complex probleem helaas. Sterkte.
Door sjaan
#2045638
wat een fijne reacties allemaal :) het feit dat er mensen zijn die begrijpen wat je allemaal wel of juist niet doet, simpel met je meedenken dat is zo fijn.
max heeft al eens een kuur anabol. gehad, hij is gecastreerd maar kreeg alle genot uitingen van een niet gecastreerde reu, hij weegt zo´n 50kg maar zat erg te lonken, loeiien naar een teckel :-\ik bedoel maar, qua spieropbouw was niet veel te merken, dus zijn we gestopt ermee hij werd er alleen erg onrustig van.
max is gek op het strand en de zee[nu gaan we 1x per week anders elke dag we wonen er zowat op] maar zwemt nooit hij staat in slootjes, hondestrandjes tot zijn buik in het water terwijl er links en rechts honden langs rennen achter stokken, ballen enz aan.[ook samen het water in doet hij niet hij is niet mee te krijgen zodat hij moet zwemmen]
hij kijkt alleen met een blik van wat een drukte en uitsloverij, hij is nooit achter een bal aangerent, was hij ws nooit gewent. we hebben hem met 2 jaar uit een assiel uit belgie gehaald.
hij vindt al het gedoe aan zijn lijf erg is ook niet aanhalerig een echte tibetaan he, hij gilt al als hij een inj.krijg dus acupuctuur lijkt me ook een strijd voor hem, we hebben er wel over gedacht.
we zijn nu vanaf zaterdag bezig met kvv, ik heb haagsbarf en carnibest en tinlo[ofzo iets]gekocht daarbij geef ik ook gepureerde groente,uit de blander dan, gezien zijn toestant geef ik hem ong 800gr kvv, de groente weeg ik niet.hij eet alles greetig op we hebben het idee er erg goed aan te doen.
hij kreeg anders 300gr brooken maar had ondanks dat het hills enRC was voor 6oogr ontlasting nu minder dan de helft en het stinkt niet.de kleine hond vind het nog niets maar als hij honger krijgt zou hij er wel aan wennen ;)hoop ik, komt net mooi uit max 800gr en mini 200gr en weg is de kilo.
ik hoop dat ik er goed aan doe om er ook groente en wat fruitaan te te voegen ik denk wel voor haaksbarf te gaan gezien daar geen rijst enz aan is toe gevoegd
we zijn hoopvol al is het maar dat hij nu zeer smakelijk eet en niet de gehele dag trek heeft,
liefe groetjes
Laatst gewijzigd door sjaan op ma 27 jun 2011, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door