Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#2045452
Ja, dat mogen ze. Yvette gaf mij die tip voor Balou. Ik had valeriaan tinctuur staan van het kruidvat, daar heb ik hem toen een drupje of 4 in wat water van gegeven, een paar x per dag.
Voor vince zou je denk ik wel wat meer mogen geven omdat hij toch zeker de helft meer weegt dan Balou. Het hielp wel moet ik zeggen.
Door Veerle-scrappyToo
#2045528
Vraag die bij mij opkomt...hoe lang mag je dat eigenlijk geven.  Zou je niet beter zijn met eenbachbloesem bvb dat je langer kan geven.  Of is het echt maar met periodes dat hij last heeft en wat rust nodig heeft. 
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2045662
hij krijgt met tijd en wijle bach, speciaal voor hem gemaakt..
vince heeft periodes, hij kan dan ineens in zijn gedrag doorslaan, alles ziet ie alles merkt ie en daar moet ie dan allemaal op reageren, hij is dan heel gehaast en beweegt ontzettend veel, heel schitig...
maar met visite in het weekend en aangezien ie juist weer in zo'n periode zit wil ik hem effe door die dag heen loodsen zeg maar...
Gebruikersavatar
Door koekje
#2045763
Mijn katten vinden dat ook leuk. Gedroogde valeriaanwortel dan wel.
Vanmiddag vond meneer een speelmuisje met dat er in en het hielp Sien wel een beetje om over de grootste stress heen te komen. Ze heeft gezellig haar hoofd ermee zitten insmeren (muisje in pootje en dan over het hoofd wrijven) en daarna gaf Ot de muis een gooiende rondleiding.
Als ze ermee bezig zijn, lijken ze niet erg rustig (vooral Ot niet), maar daarna lijken ze een miniem soort licht roesje te hebben. Soort milde kruidenjoint zeg maar.
Door Veerle-scrappyToo
#2046001
:D joh je beestje zo aan de "drugs" zetten  >:(  ;D  ;D
Ik hoor het mezelf al zeggen bij onze DA:"En hoe gaat ie met Nena, god wat is ze kalm..."  "Oh, heb ze net even een aangepast jointje gegeven, komt helemaal goed"
Ik zie haar gezicht al  :o
Door sella
#2046984
Ik geef gewoon valeriaan dragees forte van het kruidvat.
Op advies van een hol. da omdat het ook de scherpe kantjes van de stress afhalen als een dier pijn heeft.

Ik gaf Buffel het toen hij heel erge groeipijn had en merkte dat hij het dan beter kan hanteren icm met een pijnstiller.
Door Rianne145
#2084857
Ik heb hier standaard een bakje valeriaan voor de katten staan. Mij is verteld dat ze dat eten mochten ze dat nodig zijn en inderdaad, ik kan merken als er bijv. onrustig bezoek geweest is ze er alle 3 boven hangen en eten.
Maar hoe het effect is bij honden weet ik niet.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door