Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2038498
Hallo
Ik krijg over 2 weken een teckelpup en wil hem vers voer gaan geven, maar ik ga ook naar de hondenschool en dan krijgen ze normaal gesproken een brokje of een snoepje om hun goede gedrag te belonen. Maar hoe moet het nu als je vers voer gaat geven, trouwens ook wanneer je hem iets wil geven als een traktatie hoe doe je dat?

Groetjes

Vera
#2041730
Ik droog long in reepjes en die reepjes knip ik voor de beloning thuis of onderweg in kleine stukjes. Ook droog ik van snippers (vel, restjes vlees) kleine balletjes en die droog ik ook. Als het goed droog is kan het makkelijk in je jaszak.

Voor de training op de KC, of thuis de moeilijke dingen, snij ik spiervlees in stukjes, doe ik in een beker en dit bekertje in mijn tasje die aan mijn broek gehangen kan worden.
#2041788
martine-tom schreef: Oh echt, weet je daar een merk van, of waar die te krijgen zijn?
Bij Choopy zelf :)

http://www.hondensnacks.com/index.php?r ... uct_id=162

Drogen is idd een optie, maar zelf heb ik ervaren, als je ontzettend veel traint, dan is er niet echt tegenop te drogen!
Zelf ben ik een grote fan van gedroogde long (want, kost haast niets, zet niet aan en je hebt snel veel) Maar tijdens een les voer ik met gemak een volledige droger (bomann) leeg. Dan ook nog de nodige wanneer ik geen les heb. Is niet meer aan te beginnen.

Nu heb ik (iedereen hand voor de ogen) een zakje brokjes gekocht. 2 varianten, 1 is echt gore troep, maar de vrouw zei dat er veel honden een moord voor doen tijdens de training. Super lekker heten ze (lijkt op frolic)

Wat ik nu doe is een mixje maken met vanalles en nogwat, gister had ik dus die super lekker in stukken gesneden, met daarbij mini farmfood brokjes. Deze laatste bevielen me wel! Lekker klein! Die hou ik er in, de super lekker gaat er weer uit want vandaag legde Kain een heerlijke brokkendrol. Gatver.
Ook knip ik van die smacko's klein. Ideaal. Je kunt ze ook heel in je tasje mee nemen, want je breekt ze makkelijk. Voor moeilijkere opdrachten is dit ideaal, want je kunt een halve reep in je hand houden en zo snel voeren.

Ook kies ik wel eens voor een stukje kaas, of (runder) knakworst.

En wat standaard mee gaat is rodiworst. (te verkrijgen bij de DS of sommige supermarkten) Das voor Kain de jackpot. Ik snij hem klein en heb zakjes met blokjes in de vriezer liggen. Ideaal.

Als Kain in een moeilijkere periode zit (volgens mij zijn we ze nu door) dan droog ik zijn hele maaltijd. DWZ, OF ik droog KVV en voer dit op tijdens de training, OF ik droog wat kippennekken en knip deze klein. (ik droog ze dan maar een paar uur, dat ze net wat minder glibberig zijn tijdens het trainen en ik niet overal het kippenvocht heb hangen. Dan wat spiervlees erbij en Kain moet echt werken voor zn eten.

Zo zie je maar, je kunt van alles geven. Het gezondste is uitetaard gedroogd of vers spul, maar er zijn genoeg alternatieven of variaties ;)
#2043996
choopy schreef: Ook zijn er tegenwoordig trainertjes op basis van 100% vlees. Deze "brokjes" kun je ook makkelijk breken in kleinere stukjes.

Barf schreef: hier gewoon in de dierenzaak ;)
Zelf ben ik lang naar deze trainers op zoek geweest na aanleiding van een klant die me hiernaar vroeg (ook via BP).
Zelf heb ik de trainers nog niet in de winkels gezien. Iig niet die van 100% vlees. Wel de standaard trainertjes in diverse smaken, maar die zijn voornamelijk op basis van graan.

Maar inderdaad wat Nadia al zei, zie mijn link onder mn bericht.
#2045417
DebbieV schreef: Proline strips

http://www.prolinepetfood.com/proline/p ... etail/3/72
Tja. Kennelijk zit er maar 70% inhoud in, als je alle samenstellende delen optelt kom je niet verder. En dat is dus inclusief water. Achterdochtig als ik ben vraag ik me dan toch af wat die overige 30% zou wezen. Vooralsnog zonder tegenbericht ga ik uit van koolhydraten.
#2046547
Mevroi Kruim schreef: Tja. Kennelijk zit er maar 70% inhoud in, als je alle samenstellende delen optelt kom je niet verder. En dat is dus inclusief water. Achterdochtig als ik ben vraag ik me dan toch af wat die overige 30% zou wezen. Vooralsnog zonder tegenbericht ga ik uit van koolhydraten.
Kan het niet vinden bij de strips, maar er zijn producten waar een aardig percentage aardappelzetmeel in zit.
#2046585
lijkt me niet verstandig om te geven als je hond een graanallergie heeft. sommige honden reageren ook slecht op aardappel
. Ik zou het toch liever op puur gedroogde vlees en vis houden. met die kleine visjes voor katten moet je uitkijken, die zijn namelijk gezouten en niet zo'n beetje ook!
zelf drogen is overigens altijd voordeliger dan kant en klaar gedroogd kopen. daar kun je namelijk ook gehakt voor gebruiken zodat je kleine propjes kunt draaien die makkelijk en snel op te eten zijn,
Laatst gewijzigd door Aquillo op di 28 jun 2011, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door