Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door golfje
#2042805
Mijn pup van 12 weken die nog 3x per dag eten krijgt heb ik vandaag een half konijn gegeven.
Ik dacht, ik laat haar 1/3 ongeveer eten dan neem ik het terug etc. Want als ik het konijn in 6-en moet knippen is het 1, een kliederboel en 2, minder kluifwerk. Maar mevrouw at iets sneller dan ik had verwacht. (ze had al duif gekregen van de week, en daar deed ze echt heeeeel lang over, dus ik was rustig de droogmachine aan het vullen, portioneren terwijl zij naast mij at) En voor ik het wist zag ik alleen nog maar een hoofd!!! Dus ik snel het hoofd terugpakken. Maar goed, ze heeft nu dus zeg 2 van de 3 maaltijden al in 1x gegeten. (en ze kon nog wel veel meer op) zal ik haar nu alleen nog maar het hoofd aanbieden vandaag? en dan iets tussen de 2 gebruikelijke resterende tijden in? Of is dat echt niet goed voor een pup?
Help!
Door tessa
#2042822
Ha, ha, ze had zeker honger :D.
Ik zou haar voor de volgende maaltijd alleen een beetje joghurt geven oid en dan vanavond het konoijnenhoofd.
Kan verder geen kwaad hoor, laat haar alleen even goed uitbuiken en misschien moet je de hoeveelheid per maaltijd iets omhoog schroeven.
Door golfje
#2042838
Ooh mij zij heeft altijd honger hoor  ;D
Bedankt voor je reactie! goed idee van die yoghurt!
Als het aan haar ligt eet ze wel 4x zoveel volgens mij. Ik vind haar nu mooi op gewicht, ik heb een tijdje iets meer gegeven maar toen ging ze alleen maar meer poepen. Ze is iig echt niet mager (ze is nu steviger als toen ik bij de dierenarts kwam die haar goed op gewicht vond, ik vond haar toen iets aan de iele kant) 
Door golfje
#2043661
Het was inderdaad een perfect antwoord, het is ook helemaal goed gekomen gisteren. Vandaag eet ze de 2e helft van het konijn en ik sta er nu gewoon naast haha  ;)
Ze is echt ontzettend enthousiast en eet echt alles wat ik haar voorschotel! Alle soorten vlees, alle soorten groentes  :biggrin2: tot nu toe vind ik het leukst om prooi voor te schotelen want daar moet ze echt voor werken, ziet er geweldig uit!
Door Barf
#2043868
golfje schreef: Het was inderdaad een perfect antwoord, het is ook helemaal goed gekomen gisteren. Vandaag eet ze de 2e helft van het konijn en ik sta er nu gewoon naast haha  ;)
Ze is echt ontzettend enthousiast en eet echt alles wat ik haar voorschotel! Alle soorten vlees, alle soorten groentes  :biggrin2: tot nu toe vind ik het leukst om prooi voor te schotelen want daar moet ze echt voor werken, ziet er geweldig uit!
Ik ben niet zo'n voorstander van eten afpakken tenzij je baknijd wilt ontwikkelen ;)
Door golfje
#2043889
Dat is wel een goeie om op te blijven letten. vanaf het begin ga ik door haar bak heen terwijl ze eet en ik aai haar ook, als ik het konijn afpak krijgt ze iets anders kauwbaars voor in de plaats (gedroogde konijnenoortjes bijvoorbeeld) ze krijgt later op die dag natuurlijk de rest van wat ik heb afgepakt en tot nu toe lijkt ze het niet erg te vinden. Maar ik zal er goed op blijven letten!
Door nienk
#2043892
je zou ook haar een deel van het werk van het konijn verdelen laten doen. dus als je nou ziet dat er bijvoorbeeld een pootje aan bungelt wat er makkelijk af kan, ruil je het even voor iets anders, haal je dat pootje eraf en geef je het weer terug. lekker makkelijk, hond voor je laten werken, noemen we dat. ;)
Door Barf
#2043930
Senta schreef: Onzin, dat heb je zelf in de hand. Je pakt iets af en ruilt het voor wat anders (Kleins) zal wat wezen als je niet aan het vreten van je eigen hond mag komen :biggrin2:
Ik heb niet gelezen dat het geruild was, het was zo afgepakt, ruilen lijkt me dan wel zo handig want anders maak je zelf een hond met baknijd ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door