Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bien
#2043218
Is dit een goed vakantiemenu?

3 weken hazenmix kiezenbrink aangevuld met lamsnier en runderpens

hazenmix bestaat uit:
hazenbot
hazenvlees
hazenlever
hazenhart

ik voeg dus toe: lamsnier en runderpens

Kan dat voor 3 weken vakantie?

ik neem ook nog wat sardines mee voor tussendoor.
#2043231
Zou mij kunnen voorstellen dat je menu redelijk laxerend is....dus dat is uitproberen...maar verder lijkt het mij geen probleem voor 3 weken. Kip is ook redelijk makelijk te verkrijgen of gehakt daar zou je ook nog wat mee kunnen misschien. Fijne vakantie!
Door Bien
#2043242
mysmoothcollies schreef: Zou mij kunnen voorstellen dat je menu redelijk laxerend is....dus dat is uitproberen...maar verder lijkt het mij geen probleem voor 3 weken. Kip is ook redelijk makelijk te verkrijgen of gehakt daar zou je ook nog wat mee kunnen misschien. Fijne vakantie!
Laxerend hoezo?
Ze krijgen de kiezenbrink hazenmix wel eens tussendoor ontlasting is dan stevig dus vermoed dat t wel moet kunnen met beetje nier en pens erbij.
We gaan pas in augustus dus ik ga t maar ff testen met ze.

Vergeten erbij te zetten ze hebben graan en gevogelte allergie. Niet erg want de vriezer in de camper is groot genoeg om alles mee te nemen.
#2043490
Volgens mij valt het wel mee qua laxerendheid, want de hazenmix bevat toch zo'n 35% bot? Dus het zou eerder wat stoppend werken.

Lijkt me prima voor 3 weken. Het zou kunnen dat de ontlasting toch wat hard wordt, afhankelijk van hoeveel nier, pens en sardine je geeft, maar dan zou ik gewoon wat extra spiervlees geven uit de supermarkt of wat groente ofzo.
Door Lizzy
#2043500
Bien schreef: Is dit een goed vakantiemenu?

3 weken hazenmix kiezenbrink aangevuld met lamsnier en runderpens

hazenmix bestaat uit:
hazenbot
hazenvlees
hazenlever
hazenhart

ik voeg dus toe: lamsnier en runderpens

Kan dat voor 3 weken vakantie?

ik neem ook nog wat sardines mee voor tussendoor.
Voor 3 weken kan dat prima.
Door Bien
#2043542
Meike en Daisy schreef: Volgens mij valt het wel mee qua laxerendheid, want de hazenmix bevat toch zo'n 35% bot? Dus het zou eerder wat stoppend werken.

Lijkt me prima voor 3 weken. Het zou kunnen dat de ontlasting toch wat hard wordt, afhankelijk van hoeveel nier, pens en sardine je geeft, maar dan zou ik gewoon wat extra spiervlees geven uit de supermarkt of wat groente ofzo.
Dat dacht ik dus ook... ik neem sowieso rundergehakt mee, dus dat kan ik er altijd bij mikken..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door